ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همایون بهزادی، «سرطلایی» فوتبال ایران درگذشت

همایون بهزادی، بازیکنی که در سال‌های دور از بهترین مهاجمان فوتبال ایران بود و قدرت سرزنی او زبانزد همگان، در میان بی‌اعتنایی مسئولان فدراسیون فوتبال در سن ٧٣ سالگی چشم از جهان فرو بست.

همایون بهزادی بازیکن سال‌های دور تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه‌های پیکان و پرسپولیس بامداد امروز جمعه دوم بهمن‌ماه در سن ٧٣ سالگی درگذشت.

همایون بهزادی (۱۳۹۴ - ۱۳۲۰)

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) همایون بهزادی به دلیل بیماری ریه در منزل خود بستری بود و در دقایق ابتدایی امروز به دلیل بیماری زمین خورد و نفس کشیدن برایش سخت شد.

بنا به این گزارش همسر بهزادی با اورژانس تماس گرفت و مأموران پس از رسیدن به محل ۴۰ دقیقه تلاش کردند تا او را زنده نگاه دارند اما موفق نشدند و این بازیکن سرشناس دهه‌های ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ در ساعت یک بامداد چشم از جهان فرو بست.

بهزادی در سال ۱۳۲۰ در خرم‌آباد به دنیا آمد، اما خانواده او تهرانی بودند.

شهرت بهزادی در دوران بازی‌اش در فوتبال ایران به دلیل پرش‌های بلند، قدرت سرزنی و گلزنی او بود و به همین خاطر لقب «سرطلایی» را گرفت.

درخشش همایون بهزادی در پیروزی شش بر صفر پرسپولیس در مقابل تاج (استقلال) ـ ۱۳۵۲

او در سال ۱۳۴۶ (۱۹۶۷) به باشگاه پیکان پیوست و سپس یک سال بعد به پرسپولیس رفت. او در پیکان یک بار و در پرسپولیس دو بار قهرمان باشگاه‌های ایران شد.

یکی از ماندگارترین بازی‌های او دیدار پرسپولیس و تاج (استقلال)، دو رقیب دیرینه فوتبال ایران در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ (۷ سپتامبر ۱۹۷۳) بود که پرسپولیس موفق شد با نتیجه شش بر صفر پیروز شود. همایون بهزادی در این مسابقه در دقایق ۵۰ ، ۸۶ و ۹۰ سه گل به ثمر رساند.

بهزادی در سال ۱۳۴۵ (۱۹۶۶) به همراه تیم ملی ایران به مقام دومی بازی‌های آسیایی تایلند رسید و در سال‌های ۱۳۴۷ (۱۹۶۸) و ۱۳۵۲ (۱۹۷۲) قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.

او در سال‌های ۱۳۵۳ (۱۹۷۴) و ۱۳۵۴ (۱۹۷۵) مدتی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس شد و پس از آن مربی‌گری تیم جوانان باشگاه فوتبال شهباز را بر عهده گرفت.

در اوایل دهه ۱۳۵۰ شایع شد که او در ساواک عضویت دارد. او پس از انقلاب همکاری با ساواک را تحمیلی توصیف کرد و هر گونه همکاری فعال با دستگاه امنیتی رژیم شاه را منکر شد.

روز دوشنبه ۲۸ دی نیز رضا احدی، از ستاره‌های تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال در دهه ۶۰، در سن ۵۳ سالگی در بیمارستان مهراد تهران درگذشت.

امیر حاج‌رضایی، مربی پیشین تیم ملی و تحلیلگر فوتبال: آقایان فدراسیون حتی یک بار به ملاقات همایون بهزادی نرفتند.

او در حالی دیده از جهان فرو بست که تا پیش از مرگش از مدیران فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان، کسی به عیادتش نرفت.

امیر حاج‌رضایی، مربی پیشین تیم ملی و تحلیلگر کنونی فوتبال در مراسم ختم رضا احدی از فدراسیون فوتبال ایران به‌دلیل بی‌اعتنایی به وضعیت فوتبالیست‌های قدیمی انتقاد کرد و گفت: «رضا احدی را از دست دادیم، منصور پورحیدری (سرمربی پیشین تیم ملی و استقلال) در بستر بیماری بود. امروز هم همایون بهزادی را از دست دادیم. چطور به‌عنوان فدراسیون فوتبال به هیچکدام از این اتفاقات ورود نمی‌کنیم؟ همایون بهزادی بارها برای تیم ملی بازی کرد، گل زد و مردم را شاد کرد. او بالای ۱۰ بار در آی‌سی‌یو بستری شد، اما آقایان فدراسیون کجا بودند و حتی یک بار به ملاقات او نرفتند. آقایان کجا بودید که کاروان رفت.»

حاج‌رضایی با بیان این‌که « نامهربانی دیدیم و هیچ چیز هم نمی‌خواهیم»، از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران خواست که اگر او نیز از دنیا رفت «هرگز و هرگز» در مراسم‌اش شرکت نکنند. او گفت: «بگذارید به عنوان یک فرد گمنام در همان یک قطعه‌ای که در قطعه نام آوران بهشت زهرا به ما می‌دهند، بمانیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farhad

    ای  پارسی روانت  شاد باشد. بسیار اندهگین  شدم...یک  دوست دار تو........فرهاد