ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژاپن به تحریم‌ اقتصادی ایران پایان داد

با تحریم‌ها، واردات نفت ایران به ژاپن تا ۴۰درصد کاهش داشت. ژاپن از پروژه میدان نفتی آزادگان نیز انصراف داده بود. کمپانی سوزوکی از آمادگی برای ورود به بازارهای ایران خبر می‌دهد.

ژاپن جمعه (۲۲ژانویه/ دوم بهمن) از لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران خبر داد. رویترز به نقل از یوشیهیدا سوگا، سخنگوی دولت ژاپن نوشت با لغو این تحریم‌ها، شرکت‌های تجاری ژاپن امکان سرمایه‌گذاری در صنایع نفت و گاز ایران را خواهند یافت و راه برای بیمه‌های ژاپنی برای تحت پوشش قرار دادن مبادلات تجاری با ایران باز می‌شود.

ژاپن در سال‌های گذشته میزان واردات نفت از ایران را تا ۴۰درصد کاهش داده بود اما طبق معافیتی که دولت امریکا برای ده کشور خریدار نفت در نظرگرفته بود، به طور کامل به صف تحریم نفت ایران نپیوسته بود. این کشور در سال ۲۰۱۲ پس از چین و هندوستان، سومین خریدار بزرگ نفت ایران بود.

ژاپن همچنین به تحریم بانکی ایران متعهد شده بود. بانک توکیو- میتسوبیشی ژاپن در تابستان ۲۰۱۳ به دلیل نقض این تعهد و مبادلات مالی با مشتریانی در ایران، سودان و میانمار، به جریمه‌ای ۲۵۰میلیون دلاری محکوم شد.

در پی تحریم‌های نفتی، کشور ژاپن بیش از سایر مشتریان نفت ایران از نبود بیمه‌ تانکرهای نفت‌کش آسیب دیده بود.  ژاپن برای مقابله با این مشکل از نفت‌کش‌های ژاپنی استفاده کرد که این هزینه‌ حمل‌ونقل نفت را بالا برد.

شرکت نفت و گاز ژاپن (اینپکس) اواسط ژانویه ۲۰۱۶ اعلام کرد که تصمیم دارد مشارکت در پروژه نفتی «آزادگان» در ایران را از سر بگیرد. این شرکت سال ۲۰۱۰ میلادی فعالیت خود در پروژه میدان نفتی آزادگان را متوقف کرد.

سخنگوی دولت ژاپن گفته است توکیو بیش از پیش مایل به تقویت رابطه همکاری با تهران و مشارکت در برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه به واسطه حفظ دوستی دیرینه با ایران است.

رویترز می‌نویسد انتظار می‌رود که به زودی توافق سرمایه گذاری بین تهران و توکیو به امضا برسد. شرکت‌های ژاپنی از جمله خودروسازی سوزوکی، آمادگی خود را برای از سرگیری مبادلات تجاری با ایران اعلام کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.