ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر وزیر خارجه آمریکا به ریاض برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان

وزیرخارجه آمریکا پیش از ترک سوئیس به مقصد ریاض گفت که تنش بین عربستان و ایران همچنان نگران کننده است.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا صبح شنبه ۲۳ ژانویه/ سوم بهمن برای میانجی‌گری بین ایران و عربستان وارد ریاض، پایتخت عربستان سعودی شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری در این سفر قصد دارد که در مورد تنش‌های بین ایران و عربستان و پروسه صلح سوریه با مقامات عربستان سعودی دیدار کند.

وزیر امور خارجه آمریکا پیش از ترک سوئیس به مقصد ریاض گفت که تنش بین عربستان و ایران همچنان نگران کننده است.

او در ادامه گفت که علی‌رغم اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران از «فعالیت‌های ایران در منطقه که باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شود»، «عمیقاً نگران» است.

کری گفت که قصد دارد در این دیدار با «دوستان عرب» ایالات متحده در خاورمیانه تجدید پیمان کند.

وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد که با گفت‌و‌گو با مقامات سعودی درباره رویکرد ایالات متحده نسبت به ایران و مسئله سوریه در بهبود بخشیدن به روابط ایران و عربستان نقشی کلیدی بازی کند.

او نبرد علیه داعش و جبهه النصره را به عنوان دشمنان مشترک این کشورها در پایان یافتن تنش بین آن‌ها مؤثر دانست.

با بالا گرفتن تنش بین تهران و ریاض به دلیل حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان سعودی در ایران در اعتراض به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعی عربستان، این کشور روابط خود را با ایران قطع کرد. چند کشور عربی دیگر نیز از عربستان سعودی حمایت کردند.

استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل برای برقراری صلح در سوریه پنج‌شنبه ۲۱ ژانویه/ یکم بهمن گفت ممکن است مذاکرات صلح سوریه در تاریخ مقرر آن، دوشنبه ۲۵ ژانویه / پنجم بهمن‌ برگزار نشود.

دلیل این تعویق احتمالی اختلافات ایران و عربستان و شروط اپوزیسیون سوریه برای توقف حملات روسیه بیان شده است.

یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا به آسوشیتدپرس گفت که ایالات متحده از عربستان سعودی به عنوان شریک قدیمی خود در این مخاصمه حمایت می‌کند با این حال «هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که تنش بین عربستان و ایران تلاش‌های صلح سوریه را به خطر اندازد».

کری پس از دیدار با مقامات سعودی به کامبوج و چین سفر خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hasani

    وزارت کشور می‌گوید "لیدر" مهاجمان به سفارت عربستان را دستگیر کرده است"لیدر" مهاجمان به سفارت عربستان را دستگیر کرده است.... ادامه خبر که سانسور شده: ومورد تشویق و ترفیع قرار داده!

  • naseem

    حمله به سفارت سعودي و حملات مشابه آن به سخنرانيها و تجمعات و شخصيتها ، و همه اعمال مشابه آن ، يك كارفرما دارد و آن هم سپاه هست و همفكران سياسي و همراهانش در بخشهاي ديگر حكومت ، اين فرد هم مثل خيليهاي ديگر پيمانكار ( مجري ) اين رفتارها هست ، و البته گهگاهي اين پيمانكارها كم و بيش قرباني مصلحت كارفرما مي شوند و هزينه هاي نسبتا كمي مي پردازند ،سعيد عسگر ضارب سعيد حجاريان گواه زنده اين حرف است

  • nader

    چرا حکومت اسلامی را به داووس دعوت کردند؟ فکر کردند اینها یکشبه طرفدار غرب و دموکراسی شده اند؟!!