ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس بانک مرکزی: از ورود «پول‌های کثیف» به انتخابات جلوگیری می‌کنیم

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت که این بانک برای جلوگیری از ورود «پول‌های کثیف» به انتخابات از«سیستم‌های پیشرفته ضد پولشویی» استفاده می‌کند.

ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران گفت که این بانک برای جلوگیری از ورود «پول‌های کثیف» به انتخابات از«سیستم‌های پیشرفته ضد پولشویی» استفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، رئیس کل بانک مرکزی ایران، شنبه سوم بهمن گفت که در صورت مشاهده ورود پول‌های کثیف به انتخابات «به طور حتم با آن برخورد می‌شود».

سیف گفت که در گذشته هشدارهایی درباره احتمال ورود پول کثیف به عرصه انتخابات از سوی برخی از مقام‌های ایران مطرح شده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور اسفند سال گذشته هشدار داده بود پو‌ل‌های کثیف عرصه سیاست ایران را «آلوده» کرده است.

وزیر کشور در ششم اردیبهشت ۹۴ برای ارائه گزارش درباره پول‌های کثیف در مجلس شورای اسلامی ایران حاضر شد و گفت که اظهارات او تنها هشدار بوده «و از اظهارات من استفاده سیاسی شد».

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران نیز با تأکید بر ورود پول‌های کثیف به انتخابات گفت: «نمی‌بایست به این بحث در رسانه‌ها پرداخته می‌شد».

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان همزمان در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    روز 28 دی روزنامه رسالت زیر عنوان ”تریاک کیلو چند“، پرده‌ای دیگر از 37سال چپاول حکومت را کنار زد. در این مقاله با اشاره به کمبود بودجه دولت، تحت عنوان پیشنهاد ”منبع جدید تأمین اعتبار“ برای ”دولت“، به امکان فروش مواد مخدر پرداخته و می‌نویسد: ”بله، مواد مخدر... هر ماه بیش از 60تن مواد مخدر در کشور کشف می‌شود... این تناژ مواد مخدر در کشور چه می‌شود؟ آیا در حضور نمایندگان UNDP سازمان ملل که معلوم نیست رفیق دزد هستند یا شریک قافله، سوزانده می‌شوند و در مراسمی از آن عکس یادگاری گرفته می‌شود یا به شرکتهای دارویی فروخته می‌شوند؟“ پر واضح است که تنها جمله درست در این عبارت ”فروش مواد مخدر است“ و بقیه حرفها چیزی جز رد گم کردن نیست و ادامه می‌دهد که ”هم می‌سوزانند و هم می‌فروشند“. بعد می‌پرسد: ”وقتی قابل فروش است چرا می‌سوزانید؟“. این روزنامه سپس به عواید مفقودالاثر ناشی از فروش مواد مخدر که در هیچ ردیف بودجه دولتی نیامده اعتراف می‌کند و می‌پرسد: ”بفرمایید وجوه حاصل از عواید فروش آن در کدام ردیف مشخص درآمدی در قسمت سوم بودجه کل کشور درج است؟“. پرواضح است که فروش مواد مخدر توسط نیروی انتظامی و سپاه پاسداران که به‌اصطلاح کاشف آن هستند، صورت می‌گیرد و در هیچ ردیف بودجه‌یی هم وارد نمی‌شود. پولها بالا کشیده می‌شود و یا به قول وزیر کشور ”پولهای کثیف ناشی از درآمدهای مواد مخدر سر از مخارج انتخاباتی و امور سیاسی درمی‌آورد“. در همین رابطه خبرگزاری حکومتی ایرنا روز 4اسفند93 نیز گزارش داد که وزیر کشور تصریح کرد: ”«‌بخش عظیمی از فساد اخلاقی در کشور به موضوع ورود پول‌های کثیف به سیاست بازمی‌گردد ”. همچنین رحمانی فضلی وزیر کشور در تلویزیون به‌مبلغ این پولهای کثیف اشاره کرد و گفت: ”10هزارمیلیارد تومن کف گردش نقدینگی موا مخدر در کشور است“. (تلویزیون 2اسفند 93)

  • علی جهرمی

    آیا داشتن پول کثیف جرم هست یا نه؟ اول جواب این سوآل داده شو د وسپس اجازه رو ش به انتخابات داده شود یا داده نشود . از کجا واز چه ر اههائی وچگونه این پول ها بدست آ مده است ؟ ب ون پاسخ به این پرسش جز زشتی وسیه روئی برای مسئولین باقی نخواهد ماند