ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۲۷ ایرباس به ناوگان هوایی ایران اضافه می‌شوند

ایران با لغو تحریم‌های اقتصادی، در صدد تقویت و نوسازی ناوگان هوایی خود برآمده است. وزارت راه از سفارش ۱۲۷ ایرباس و جریان داشتن مذاکره با کنسرن بوئینگ خبر داد.

ایران با لغو تحریم‌های اقتصادی، در صدد تقویت و نوسازی ناوگان هوایی خود برآمده است. وزارت راه از سفارش ۱۲۷ ایرباس و جریان داشتن مذاکره با کنسرن بوئینگ خبر می‌دهد.

اصغر فخریه کاشان، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرده که قرارداد خرید ۱۲۷ فروند ایرباس در آستانه امضا شدن است. خبرگزاری رویترز روز یکشنبه (۲۴ ژانویه/۴ بهمن) به نقل از فخریه کاشان نوشت مذاکره برای خرید هشت فروند بوئبنگ نیز جریان دارد.

قرار است از ماه مارس نخستین هواپیماهای ایرباس خریداری شده به ایران تحویل شوند. مذاکره برای خرید ایرباس از مدت‌ها قبل جریان داشت و قبلا صحبت از خرید ۱۱۴ هواپیما بود. اصغر فخریه کاشان به رویترز گفته است که ایران ۱۶ فروند جت A-350 و A-320 و A-330 نیز سفارش داده است. او ابراز امیدواری کرده که قرارداد مربوط به خرید این هواپیماهای دورپرواز در هفته جاری امضا شوند.

این سفارش‌ها در حالی است که ایرباس در سال گذشته، حتی یک مشتری نیز برای هواپیماهای دورپرواز نداشته است. فخریه کاشان گفته که هواپیماهای سفارشی در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ تحویل خواهند شد.

ایرباس یکی از زیرمجموعه‌های کنسرن "ارباس گروپ" است. ۲۵ درصد سهام ایرباس به فرانسه و ‌آلمان و اسپانیا تعلق دارد و ۷۵ درصد باقی خرده سهام است. مرکز این کنسرن در تولوز فرانسه قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد ایران علاقمند است۱۰۰ هواپیمای بوئینگ نیز به ناوگان هوایی خود بیفزاید اما عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی می‌گوید هنوز هیچ قراردادی به این منظور منعقد نشده است.باراک اوباما روز ۱۷ ژانویه و با اجرایی شدن برجام، مجوز فروش بوئینگ به ایران را صادر کرد.

کلیه هواپیماهای بوئینگ ایران، متعلق به دوران پیش از انقلاب هستند و از عمر آنها دستکم ۳۶ سال می‌گذرد.

مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس ایران گفته است که کشورش طی سه سال آینده به حدود ۵۰۰ فروند هواپیمای جدید نیاز دارد.

در حال حاضر ناوگان هوایی جمهوری اسلامی شامل ۱۵۰هواپیما با عمر میانگین ۲۰ سال است. علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی ایران در مرداد ۱۳۹۳ گفته بود از میان ۲۵۱ فروند هواپیمای موجود در ناوگان هوایی ایران، ۱۰۸ فروند زمین‌گیر هستند. جهانگیری افزوده بود که ارتقای ناوگان هوایی کشور به دستکم ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد.

در اردییهشت ۱۳۹۴، وزارت راه توانسته بود با همکاری یک ایرلاین خارجی، ۹ فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ و  ۳۲۱ به ناوگان هوایی ایران اضافه کند.

ممنوعیت فروش هواپیماهایی که از عمر ساخت ‌آنها ۱۵ سال کمتر می‌گذرد، جزیی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران بودند.

در آذر ۱۳۹۳ و پس از چند مورد سقوط هواپیماهای آنتونف (ساخت اوکراین)، وزارت راه و ترابری ایران، واردات هواپیماهایی با عمر بیش از ۱۵ سال را ممنوع کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    بله این یک فاجعه و یک چپاولگری چندین میلیارد دلاری در حق مردم است و اصلا" جای خوشحالی ندارد. مال و جان و ناموس و آینده مردم و نسل جوان مردم ایران در گروی امپریالیست ها غربی و گماشتگان عمامه بر سر و عبا بر دوششان در ایران است!! کجاست صدای اعتراض آخوندها و آقا زاده ها و مداحان و مجلس نشینان به خرید این تعداد هواپیما؟ در کشوریکه که رکود اقتصادی و فقر و بیکاری و معتادی و فحشا و بیماری بدون دارو و کارتن خوابی و غذای مسموم و بی سرنوشتی نسل جوان ایران بیداد می کند یکباره بیش از 100 هواپیمای ارباس سفارش داده میشود که علی خامنه ای ها و ده ها مجتبی خامنه ای ها و بابک زنجانی ها و ضراب ها و آقا زادها صاحب هواپیما شوند. تمامی این فاجعه ها و فجایع چپاولگری امپریالیست ها و آخوندهایشان در ایران ریشه در محیطی بدون دفاع و مقاومت مردمی ایران دارد. فقط باید به شکل و شمایل شیطانی و ضد انسانی و ضد بشری سفارش دهنده گان هواپیما نگاه کرد!! اینها هواپیما ها بعنوان نفربرهای پاسدارچی ها به کشورهای اسلام زده و جنگ زده مورد استفاده قرارخواهد گرفت و گرنه سفارت خانه های خارجی در ایران به این همه ایرانی ویزای ورود به کشورهایشان صادر نخواهند کرد که نیاز به هواپیمای غول پیکر و گران قیمت برای حملشان باشد!!. بله هر روزی که میگذرد لاش خورهای امپریالیست اروپائی و چینی و روسی یا علی مددگویان با مترجمان خود فروخته آخوندی با کیف و چمدان از فرودگاه تهران راهی دربار علی خامنه ای شیطان و ضحاک ایران میشوند که یالله این رو سفارش بدید اون رو سفارش بدید و حق دلالی شما و آخوندهاتون هم محفوظ است .

  • naseem

    114 هواپیمای ایرباس برای پرواز خارجی برای چه کسانی ؟ آقا زاده ها؟! خرید هواپیمای کوچکتر برای پرواز داخلی و منطقه ای باعث صرفه جویی میلیونها دلار میگردد.