ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شورای نگهبان لایحه «مبارزه با تأمین مالی تروریسم» را رد کرد

شورای نگهبان، لایحه «مبارزه با تأمین مالی تروریسم» را «خلاف شرع» دانست و آن را تأیید نکرد.

شورای نگهبان، لایحه «مبارزه با تأمین مالی تروریسم» را «خلاف شرع» دانست و آن را تأیید نکرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امروز سه‌شنبه ششم بهمن گزارش داد که شورای نگهبان با این استدلال که در این لایحه کمک به افراد در کنار کمک به سازمان‌های تروریسی «جرم» قلمداد شده، آن را رد کرده است.

در این لایحه کمک به افراد، گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی به‌عنوان «محاربه» که مجازات آن اعدام است، شناخته شده است. این لایحه گفته که اگر این کمک‌ها مصداق «محاربه» نباشد، مجازات آن بین دو تا ۱۰ سال حبس و پرداخت جریمه به میزان دو برابر کمک به تروریست‌ها خواهد بود.

شورای نگهبان در رد این لایحه اعلام کرد که چون این لایحه «ملت‌ها یا گروه‌ها یا سازمان‌های آزادی‌بخش را که برای مقابله با اموری از قبیل سلطه، اشغال خارجی و نژادپرستی» مبارزه می‌کنند، از سازمان‌های تروریستی استثنا نکرده، آن را «خلاف شرع» می‌داند.

ایران به برخی از گروه‌ها از جمله حزب‌الله لبنان و حماس در فلسطین کمک می‌کند. گویا شورای نگهبان نگران است که با تأیید این لایحه، راه کمک حکومت ایران به این‌گونه سازمان‌ها مسدود شود.

لایحه «مبارزه با تأمین مالی تروریسم» در اردیبهشت سال ۱۳۸۹ از سوی دولت ایران تصویب شد و سپس به مجلس ارسال گردید. این لایحه پنج سال است که بین مجلس و شورای نگهبان دست به دست می‌شود و هنوز تأیید نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.