ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پاپ فرانسیس در دیدار با روحانی از ثبات خاورمیانه پشتیبانی کرد

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در چارچوب سفر خود به ایتالیا امروز سه‌شنبه ششم بهمن‌ماه در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد. در این دیدار پاپ فرانسیس گفت نگران تنش‌های موجود بین ایران و عربستان سعودی است.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در چارچوب سفر خود به ایتالیا امروز سه‌شنبه ششم بهمن‌ماه در واتیکان با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان دیدار کرد. در این دیدار پاپ فرانسیس گفت نگران تنش‌های موجود بین ایران و عربستان سعودی است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان و حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در واتیکان

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، حسن روحانی که در رأس هیأتی ۱۲ نفره و به همراه محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به رم سفر کرده به‌مدت ۴۰ دقیقه با پاپ فرانسیس دیدار کرد.

در این دیدار پاپ فرانسیس از حسن روحانی به‌دلیل این دیدار تشکر کرد و آرزوی صلح برای خاورمیانه کرد.

او و روحانی درباره ثبات در خاورمیانه و نقشی که ایران می‌تواند ایفا کند صحبت کردند. پاپ از افزایش تنش‌ها بین تهران و ریاض اظهار نگرانی کرد و خواهان اعمال فشار بر اردوگاه بشار اسد، رهبر سوریه به‌منظور پایان دادن به جنگ خونین در این کشور شد.

رئیس جمهوری ایران در این دیدار به پاپ فرانسیس یک قالیچه ایرانی ساخت قم و کتابی از نقاشی‌های ایرانی هدیه داد و پاپ فرانسیس نیز به میزبان خود مدالی با تصویر سنت مارتین (۳۱۷-۳۹۷)، افسر رومی که به دلیل کمک‌هایش به فقرا در اروپا مورد احترام است، هدیه کرد و رو به روحانی گفت: «این [مدال] حرکت مارتین را نشان می‌دهد که با کُت خود فقیری را می‌پوشاند. این نشانه‌ای از برادری بی‌شائبه است.»

پاپ فرانسیس همچنین دو نمونه از دایره‌المعارف خود را به زبان‌های انگلیسی و عربی به حسن روحانی هدیه داد.

سپس روحانی به‌همراه محمدجواد ظریف به طبقه پایین‌تر رفتند و با پیترو پارولین، کاردینال دوم واتیکان و پل گالاگر، وزیر خارجه واتیکان دیدار و گفت‌وگو کردند.

واتیکان پیش از این، از روی کار آمدن حسن روحانی و توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند استقبال کرده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حقیقتگو

    پاپ فرانسیس چه قدر با خنده و محترمانه داره مسخره می کنه هنودنه زیر بغل آخوند بنفش می گذاره که بله شما آخوندها کل ثبات هستید پس لطف کنید هرچی اجناس ذباله و استوکی که در انبارهای ایتالیا پر شده را بخرید و برای پاسدارچی ها و آقا زاده هاتون بعنوان قا قا لی لی ببرید. این است ماهیت اروپایی که ادعای نماینده خدا بودن دارد و آخوند قدردانی می کند! جناب پاپ ثبات در ایران با زور اسلحه و اعدام و استبداد است و نه از آزادی و خوشبختی مردمان ایران!! اروپایی در هر لباس و عبایی به منافع اروپا زاده گان فکر می کند!!