ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ملاقات اولاند و روحانی؛ قرارداد ۲۵میلیارد دلاری خرید ایرباس

در کاخ الیزه، ۲۰ سند همکاری میان طرفین مبادله و امضا شد. اولاند گفت بهبود مناسبات فیمابین مستلزم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام و موازین حقوق بشری است.

عصر پنجشنبه ۲۸ ژانویه و در ملاقات روسای جمهوری ایران و فرانسه در کاخ الیزه، ۲۰ سند همکاری میان طرفین مبادله و امضا شد. اولاند گفت بهبود مناسبات فیمابین مستلزم پایبندی ایران به تعهداتش در برجام و موازین حقوق بشری است.

حسن روحانی عصر پنجشنبه ۲۸ ژانویه با تشریفات رسمی، در کاخ الیزه با فرانسوا اولاند ملاقات کرد. رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری پس از دیدار گفت که بهبود روابط مشترک دو کشور به پایبندی ایران در انجام تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای بستگی دارد. اولاند به تعهدات حقوق بشری جمهوری اسلامی نیز اشاره کرد.

رسانه‌های داخلی ایران بیش از هر چیز، امضای ۲۰ سند همکاری در این دیدار را برجسته کرده‌اند. این اسناد شامل همکاری‌های مالی، صنعتی و اقتصادی، ارتباطات و محیط زیست و آب و هوا می‌شوند. تهران و پاریس در زمینه گردشگری نیز یادداشت تفاهم مبادله کرده‌اند.

حسن روحانی گفته است به فرانسوا اولاند اطمینان خاطر داده که جمهوری اسلامی بر سر تعهدات خود باقی می‌ماند و انتظار دارد که غرب نیز به تعهدات متقابل خود در برابر ایران پایبند باشد.

در نشست خبری اولاند و روحانی اعلام شد که طرفین در باره بحران سوریه، ثبات لبنان، مشائل منطقه و مبارزه با تروریسم گفت‌‌وگو کرده‌اند.

نقطه عطف توافقات اقتصادی ایران و فرانسه، قرارداد معامله ۱۱۸ ایرباس به ارزش ۲۵ میلیارد دلار است که پیش از ظهر پنجشنبه قطعی شد. طبق این توافق، هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در کوتاه‌ترین زمان و حداکثر تا سال ۲۰۲۰ این هواپیماها را به تدریج به ایران تحول دهد. سه فروند از این ایرباس‌ها از نوع آ ۳۸۰ با ۵۵۵ صندلی، تا پیش از سال ۱۳۹۵به ایران فروخته می‌شوند.

قرارداد با خودروسازی پژو سیتروئن نیز پیش از ملاقات اولاند و روحانی نهایی شد. طبق اعلام طرفین و مطابق این قرارداد، سه نوع پژو ۲۰۸، ۲۰۰۸ و ۳۰۱ توسط دو شرکت با اسامی جدید در ایران تولید خواهد شد. گفته شده که ۳۰ درصد تولیدات این شرکت‌ها صادراتی و مابقی در بازارهای ایران فروخته می‌شوند. سهم سرمایه‌گذاری هر شرکت در این قرارداد، ۴۰۰ میلیون یورو تعیین شده است.

طبق این قرارداد که زمان آغاز آن اردیبهشت ۹۶ خواهد بود، شرکت جدید سالانه ۲۰۰ هزار خودرو وارد بازار می‌کند. پیش‌تر گفته شده بود که کارخانه "ایران خودرو"، شرکت طرف پژو در تهران است. قرارداد با خودروسازی رنو هنوز قطعی نیست.

از بدو ورود روحانی و هیات همراهش به پاریس، تمرکز رسانه‌ها و خبرها، حول توافقات تجاری و اقتصادی بود و دیپلماسی و مواضع سیاسی طرفین در اولویت دوم. حسن روحانی در ترغیب سرمایه‌گذاران فرانسوی برای ورود به ایران، روی "سیاست درهای باز" و ثبات و امنیت جمهوری اسلامی تبلیغ کرد.

گزارش‌های مرتبط:----------------------------------------------------------------------------------------

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    قرار بود از لغو تحریمها ۳۰ میلیارد دستشان بیاید!؟  با ایتالیا ی ورشکسته ۱۷ میلیارد یورو و فقط ایرفرانس ۲۵ میلیارد دلار قرار داد بسته اند تا مردم گرسنه و بیکار ایران را مقروض نمایند و کشورهای اروپایی نیز از ترس از دست دادن پولشان تا سی سال از حکومت اختلاس و خقان حمایت کنند؟!

  • faryad

    سیدکمال مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران اعلام کرد که بیمه "ساچه" ایتالیا، پول خرید ایرباس‌های ایران را پرداخت کرده و ایران ۱۵ تا ۲۰ ساله اقساط آن را خواهد پرداخت!!. میخواهند مردم ایران را تا سالهای طولانی به زیر قرض ببرند تا آقا زاده از پرواز خارجی شان لذت ببرند.!! درتمام دنیا قراردادخارجی تحت مزایده انجام میشود و مفاد ان باید توسط پارلمان ثصویب شود؟

  • nader

    همان طور که از اخبار برمیآید، شرکت فرانسوی ایرباس 25 میلیارد دلارهواپیما از طریق فاینانس بطور قسطی به ایران میفروشد و شرکت فرانسوی توتال ضمانت میکند روزانه دویست هزاربشکه نفت از ایران به قیمت فعلی بازار از قرار بشکه ای 20 دلار بخرد بمبلغ ماهانه 120 میلیون که به فاینانسیر خواهد پرداخت. با احتساب نرخ بهرۀ 10% هواپیماها 60 میلیارد دلار برای ایران تمام خواهد شد به مدت 30 سال که از آن به بعد 10 سال هم از عمر مفید هواپیما سپری شده و جسد کلیۀ هواپیماها باید به انبار اسقاط برود. آیا خرید هواپیما از ایتالیا وفرانسه فوری تر بود یا آبادانی زیرساختهای یک مملکت ویران؟ این تازه شروع زدن چوب حراج به هستی کشور از جانب آخوانداست. اما هنوز از 700 میلیارد دلار گم شده درحکومت احمدی نژاد خبری و اثری نیست!

  • سوگوار ایران

    من هم به آقای روحانی خوشامد میگویم! آقا جان به فرانسه خوش آمدی! تو مرا بیاد دوست صمیمی رهبر انقلاب امام معمر القذافی می اندازی! او هم اول رفت به ایتالیا و او هم مثل عبای تو در کاخ الیزه خیمه زد و او هم قرار داد امضاء کرد و آن موقع سرکوزی رییس جمهور بود و او را با ریشخند و مسخره آن دلقک سیاست جهان را در کاخ الیزه پذیرفت و به او حتا اجازه داد تا در الیزه خیمه بدوی بر پا کند. اما طبق اخبار موثق این فرانسویها بودند که بیشترین بمب بارانها را بر لیبی کردند و این فرانسویها بودند که امام معمر اتلقذافی را مثل ** از توی اون سورخ لوله ای بیرونش آوردند و مردان سرکوزی تیر خلاس را در شقیقه اش نشاندند. بله شما ها نیز همچون قذافی به مردم ایران پشت کرده اید چنانکه امام معمر القذافی هم بر مردمش پشت کرد. فرزندان قذفی درست همانند فرزندان امام خامنه ای هستند. به امید روزی که رهبری بروز قذافی بیفتد و به امید روزی که تمامی ملایان ایران بروز قذافی بیفتند. و اما همین حالا بنده جلو ماهواره دیدم که فرزندان خمینی با عکسهایی از آن آدمکش قهار مسعود رجوی و مریم ماه تابان سر دست بلند کرده بودند و در خیابانهای پاریس برای تداوم حکومت اسلامی در ایران شعار زنده باد حکومت اسلامی سر می دادند. زنانشان نیز همچون زینب کبرا و سکینه بگم لچک به سر برای تداوم حکومکت اسلامی راهپیمایی می کردند. بله اینرا واقعا می گویم. چرا که وقتی این فاشیستهای فرقه ی رجوی را ما مردم در ایران می بینیم و فساد و آدمکشی و تباهیشان را دیده ایم و تجربه کرده این و اینک نیز می بینیم. این بیشرفان بر قدرت را بر آن بیشرفان رجویست ترجیح می دهیم. البته من مطمينم که این آقا و خانم رجوی هر چقدر سعی کنند که با تظاهراتنشان باعث برجا ماندن این حکومت شوند اما سرانجام ما مردم هم رجوی را و هم خامنه ای و روحانی و همه ی ملایان مفت خور و مفت پوش و مفت گا را بروز قذافی خواهیم نشاند. بله دوستان یکی از پایه های این حکومت ضد بشری اسلام ناب محمدی همین وجود سازمان مجاهدین خلق است. ای مردم بدانید. آنها از همین حالا زرد کرده اند. بله روزی سبز بودند و روزی بنفش و حالا هم زرد کرده اند. بیچاره خموش دامغانی سیصد سال پیش درست نوشته بوده است هر لحظه به رنگی بت عیار عیان شد از مزبله بیرون شد و در چاه نهان شد هم حقه بدستش شد و هم دوز و کلک باز از قافله دزدید و عزادار سگان شد ای وای خدایا چه عیان شد. شیون نکن امروز سگان محتسبانند الحق که چنین نور علی نور بیان شد. البته این قصیده بسیار طولانی ست و من فقط چند بیت آنرا چند خط در میان آوردم.