ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نقدی: قراردادها با فرانسه و ایتالیا بر ضد اقتصاد مقاومتی است

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین هشدار داد که «دشمن» در حال حاضر از روش دوستی برای نزدیکی به ایران استفاده می‌کند. او از سفر حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه و عقد چندین قرارداد در این سفر به شدت انتقاد کرد و آن‌ها را بر ضد «اقتصاد مقاومتی» دانست.

سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین هشدار داد که «دشمن» در حال حاضر از روش دوستی برای نزدیکی به ایران استفاده می‌کند. او از سفر حسن روحانی به ایتالیا و فرانسه و عقد چندین قرارداد در این سفر به شدت انتقاد کرد و آن‌ها را بر ضد «اقتصاد مقاومتی» دانست.

محمدرضا نقدی: حتی اگر اطراف ایران را دیوار بکشند ایران می‌تواند به رفاه برسد

به‌گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نقدی امروز جمعه ۹ بهمن گفت چون تحریم‌ها حکومت ایران را تسلیم نکرده «به همین علت دشمن از روش تحریم‌ پرهیز و برای رسیدن به اهداف خود از روش دوستی استفاده می‌کند».

او بار دیگر به آمریکا و کشورهای غربی حمله کرد و گفت: «تحریم‌ها لغو نشده بلکه ۱۲۰ یا ۱۸۰ روز تعلیق شده است و رئیس جمهور آمریکا می‌تواند در هر زمانی تصمیم خود را تغییر دهد.»

فرمانده بسیج در بخشی از سخنان خود به سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و گفت: «رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی است زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی است و در صورت استمرار آن‌ها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم.»

به‌گفته او کشورهای اروپایی در جریان رویدادهای سال ۱۳۸۸ و تحریم‌های اقتصادی نقش مهمی داشته و در جریان مذاکرات هسته‌ای «گاهی از آمریکا نیز جلوتر حرکت کرده‌اند» اما اکنون ایران باید پول‌های نفت را به آن‌ها بدهد و به بازاری برای فرانسه تبدیل شود.

او انتقاد کرد که چرا وزیر خارجه فرانسه در سفر روحانی به این کشور از او استقبال کرده و چرا روحانی «زیر چکمه مجسمه سردار متجاوز به ایران» در ایتالیا مصاحبه مطبوعاتی کرده است.

در جریان دیدار رئیس جمهوری ایران از موزه کاپیتول (کامپیدولیو) در رم مصاحبه مطبوعاتی او و ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا در سالن این موزه برگزار شد. سایت‌های مخالف دولت پس از آن نوشتند این مصاحبه مطبوعاتی «در سایه مجسمه و زیرِ سُم اسبِ مارکوس آئورلیوس آنتونیوس که ایرانیان را در عصر پارتیان و سلسله اشکانی به سختی شکست داده و مغلوب خود ساخته بود» برگزار شده است. آن‌ها حسن روحانی را به همین خاطر مورد حمله قرار دادند.

محمدرضا نقدی گفت: «مطرح کردن خرید هواپیمای ایرباس توسط برخی رسانه‌ها جنگ روانی است زیرا این امر که هزینه ۱۲۸ میلیاردی را برای کشور به دنبال داشته نمی‌تواند مشکل اشتغال ملت را برطرف کند.»

او با بیان این‌که «سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای رسانه‌ای کردن خرید ایرباس‌ها هزینه کرده‌اند»، افزود: «وقتی کشوری ۱۱۸ فروند از یک مدل هواپیما را خریداری می‌کند حداقل باید در ۲۰ درصد از ساخت آن مشارکت داشته باشد، این نوع خریدها برای شیخ‌نشین‌های عربی بوده نه کشوری که به دنبال پیشرفت است.»

او نیز همچون دیگر مخالفان دولت قراردادهای جدید نفتی ایران را «استعماری» خواند و گفت: «[این قراردادها] به بهانه افزایش نقدینگی است در صورتی که نقدینگی مالی مناسبی در کشور وجود دارد.»

نقدی افزود حتی اگر اطراف ایران را دیوار بکشند ایران می‌تواند به رفاه برسد چون به‌گفته او عناصر موفقیت اقتصادی در این کشور وجود دارد و تنها «مدیریت مناسب» وجود ندارد.

حسن روحانی و هیأت ۱۲۰ نفره همراهش در جریان سفر به ایتالیا ۱۷ قرارداد در عرصه‌های حمل و نقل هوایی و زمینی، سلامت و بهداشت، کشاورزی و انرژی بستند و در سفر فرانسه نیز بیش از ۲۰ سند همکاری مشترک در عرصه‌های مالی، صنعتی و اقتصادی، ارتباطات و محیط زیست و آب و هوا را امضا کردند.

نقطه عطف توافقات اقتصادی ایران و فرانسه، قرارداد معامله ۱۱۸ هواپیمای ایرباس به ارزش ۲۵ میلیارد دلار بود که گفته می‌شود یکی از یزرگ‌ترین قراردادهای شرکت هواپیماسازی ایرباس است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nader

    یک نیست تو اون مملکت از این شمع دزد عراقی بپرسه اقتصاد مقاومتی یعنی چی؟؟ یکی اون بالا می شینه واق میزنه بدون اینکه بدون اقتصاد مقاومتی یعنی چی اونوقت بقیه سر هر محراب و منبری واق واق می کنن تا وفاداری خودرا به واق اولی ثابت کنند فقط تو ۸ ماه اول سال ۱۲ تن سنگ قبر از چین وارد شده البته توسط دار ودسته همین شمع دزد و بعد میگه اقتصاد مقاومتی

  • hasani

    لطفا برای حقوق یک میلیون و پنجاه هزارتومان خودرو سفارش دهید اونوقت نه غذا میخواهیم نه پوشاک نه مسکن فقط با هوا خوردن میریم برای خرید خودرو فرانسوی  و پرواز با ایرباس ! بزن بریم شاد باش!