ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران ۲۰ هواپیمای کوچک از ایتالیا خرید

شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) قرار‌داد خرید ۲۰ فروند هواپیمای مسافرتی کوچک را را با شرکت ای‌پی‌آر ایتالیا امضاء کرد.

شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) قرار‌داد خرید ۲۰ فروند هواپیمای مسافرتی کوچک را را با شرکت ای‌پی‌آر ایتالیا امضاء کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرهاد پرورش، مدیر عامل شرکت‌ هواپیمایی جمهوری اسلامی روز دوشنبه ۱۲ بهمن گفت مدل این هواپیماها «ای‌تی آر – ۷۲» است و ظرفیت ۷۰ نفر را دارد.

دو تا چهار فروند از این هواپیماهای مسافرتی در سال جاری میلادی و بقیه هواپیماها در سال‌های آینده به ایران تحویل داده خواهند شد.

به‌گفته پرورش این هواپیماها برای پرواز در مسیر‌های کوتاه استفاده خواهند شد.

در سفر اخیر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران با همراهی یک هیأت بزرگ اقتصادی ۱۲۰ نفره به ایتالیا، دو کشور ۱۷ قرارداد در عرصه‌های حمل و نقل هوایی و زمینی، سلامت و بهداشت، کشاورزی و انرژی امضا کردند.

دو روز پیش روسیه نیز اعلام کرد که در حال مذاکره با ایران است تا هم قطعات هواپیمای «ام‌سی ۲۱» را مشترک بسازند و هم این هواپیمای مسافربری و هواپیمای سوخو سوپرجت ۱۰۰ را به ایران بفروشد.

همچنین در سفر حسن روحانی به فرانسه، ایران قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس را هم امضا کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ََُآسا

    در زمانی که احمدی نژاد و دارو دسته اش در حال غارت کشور بودند کسی صدایش در نمی آمد حالا که حداقل با خرید هواپیماهای مسافربری ناوگان ایران از این حالت اسفناک در می اید فریاد وامصیبتا در آمده که آی بجنبید که پول کشور غارت شد!! نمیدانم برخی توقع دارند به جای بازسازی کشور این پولها تبدیل و مرغ و گوشت و گونی سیب زمینی شود و مجانی پخش کنند.؟

  • حقیقتگو

    بله میلیونها افسار آخوند بر گردن نهاده در کشور در تسلط آخوند هاج و واج و انگشت به دهان حیران مانده اند که این همه هواپیما کوچک و بزرگ و غول پیکر برای چیست و بای حمل چه کسانی و به کجا استفاده خواهد شد؟ در کشوریکه مشاغل کاذب و بیکاری و فحشا و گرانی و رکود اقتصادی و خفقان و استبداد و جنایت بیذاد می کند؟ انکار که میلیاردها دلار از بلوکه آزاد شده حق و حقوق شخضی آخوندها بوده و هیچ ربطی به خواسته مردم ندارد.