ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اکبر هاشمی رفسنجانی به «زندانی‌شدن» تهدید شد

چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران حملات تازه‌ای را علیه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت آغاز کرده‌اند. یک مقام حوزوی حتا او و خانواده‌اش را به اعدام تهدید کرده است.

چهره‌های نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران حملات تازه‌ای را علیه اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت آغاز کرده‌اند. در یکی از تندترین واکنش‌ها مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده رهبر ایران در سپاه، هاشمی را به زندانی‌شدن در کنار فرزندش تهدید کرد.

رفسنجانی به تدریج از تندروی‌های دوران اولیه نظام فاصله گرفته است. اما کماکان مواضع او در محدوده گفتمانی نظام می‌گنجد.

به گزارش منابع خبری ایران، مجتبی ذوالنور در واکنش به سخنان هاشمی رفسنجانی که به تندی شورای نگهبان را در ماجرای رد صلاحیت حسن خمینی مورد انتقاد قرار داده، بدون اشاره به نام هاشمی رفسنجانی گفت «اگر نظام اسلامی رأفت را کنار بگذارد باید این‌ها به کنار آقازادگانشان در اوین منتقل شوند.»

مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی به دلیل اتهامات اقتصادی به حبس محکوم شده و مدت محکومیتش را در زندان اوین می‌گذارند.

هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه ۱۲ بهمن به رد صلاحیت حسن خمینی، کاندیدای مجلس خبرگان، از شورای نگهبان به‌شدت انتقاد کرد و گفت کسانی که او را ردصلاحیت کرده‌اند «هدیه‌ خوبی به بیت امام ندادند». او خواهان عذرخوانی شورای نگهبان شده بود.

محمدرضا تویسرکانی٬ مسئول نمایندگی رهبر ایران در سازمان بسیج نیز هشدار داد ممکن است‌‌ همان اتفاقی که برای حسین‌علی منتظری رخ داد برای هاشمی رفسنجانی و حسن خمینی نیز اتفاق بیفتد.

حسین‌علی منتظری، قائم مقام آیت‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران بود که به دنبال انتقادات از حکومت از این سمت برکنار شد. او از سال ۱۳۷۶ و در پی یک سخنرانی که در آن به شدت از آیت‌الله خامنه‌ای انتقاد کرده بود، در حصر خانگی قرار گرفت و تا هنگام مرگ نیز در حصر باقی ماند. آیت‌الله منتظری آذر ۱۳۸۸ درگذشت.

پیش از این نیز حمید رسایی، یکی از نمایندگان عضو جبهه پایداری که صلاحیتش برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید نشده، با استناد به سخنان روح‌الله خمینی، رهبر پیشین ایران که منتقدان شورای نگهبان را «مفسد و منحرف» خوانده، هاشمی را به «فساد و انحراف» متهم کرد.

خبرگزاری‌های نزدیک به سپاه مانند فارس و راه دانا نیز با انتشار مطالب متعدد، سخنان هاشمی رفسنجانی در انتقاد از شورای نگهبان را مورد حمله قرار دادند و خواهان ردصلاحیت او شدند.

یک مقام حوزوی: صدور حکم اعدام برای رفسنجانی و خانواده‌اش

یکی از تندترین حملات اخیر به هاشمی رفسنجانی از طرف محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، صورت گرفته است. به گزارش سایت رجانیوز، سایت مبلغ جبهه پایداری، حجت الاسلام نبوی، روز سه شنبه گذشته (۱۳ بهمن) در اجلاس سراسری مدیران حوزه های علمیه "سفیران هدایت" در قم نسبت به اظهارات هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد شورای نگهبان واکنش نشان داده و گفته است:

« آقای هاشمی حرفهایی زده، حرف های خیلی بدی زده است. به شورای نگهبان گفته که شما را چه کسی تایید کرده که شما می خواهید دیگران را تایید کنید. باید به ایشان گفت تو را کی تایید کرده است؟»

نبوی در این سخنرانی کاندیداتوری حسن خمینی برای محلس خبرگان را توطئه توصیف کرده و در این باره گفته است:

«من حس می کنم اینها خیلی توطئه چیده بودند برای بیت. شما جوانی را آورده اید، هیچ سابقه اجرایی جدی در کشور ندارد، می خواهید از آن یکدفعه در کشوری که اینهمه نیروهای توانمند هستند، به اسم امام ببرید بالا و بعد خودتان هرطور که دوست داشتید مدیریت اش کنید، ما که می دانیم چه تان است.»

حجت الاسلام نبوی در ادامه به خانواده رفسنجانی پرداخته و خطاب به او گفته:

«خانم شما که الان اسنادش در صدا و سیما هست و دختر شما که مردم را تحریک می کردند و به دنبال براندازی بودند. این رفتار در مدرن ترین کشور دنیا حکمش اعدام است.»

او درپایان تهدید کرده که رفسنجانی ممکن است سرنوشتی شبیه منتظری و شریعتمداری و قطب‌زاده پیدا کند:

«امام چکار کرد با آقای منتظری و جرم منتظری نسبت به شما چقدر بود؟ ما می گوییم همان کار را راجع به شما بکنند.قطب زاده چکار کرد؟ شریعت مداری چکار کرد. امام با قطب زاده و شریعتمداری چکار کرد؟ آنها یک پنجاهم اینها تخلف نداشتند، زن هاشمی را در تلویزیون دیدید. گفت مردم در خیابان ها باشند تا به حقشان برسند. سخنرانی های دخترش فائزه هست. اینها در هرنظامی باشد حکمشان اعدام است. تازه طلبکار هستند از نظام.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    کیو از زندان می ترسونن؟ هاشمی قبل از انقلاب ســــــــــــــــه ماه تمام به جرم فرار از سربازی زندان بوده. با این تهدیدا جا نمیزنه!

  • ناصر

    کاشکی *** را سر به نیست کنند .این *** کثافت تا به حال فقط علیه ملت ایران با کمک اربابان خارجیش دسیسه کرده است .هنوز یادمان نرفته ترورهای خارج کشور و داخل که همه تحت فرمان مستقیم رفسنجانی صورت گرفت .خامنه ای خیلی خوب این *** را می شناسد می داند که چه افعی است این *** .برای همین خیلی مواظب ش هست که مبادا در پس پرده و با کمک بی بی سی و سیا آمریکا کلک خامنه ای را بکنند .خامنه ای خودش زمانی یار و غار همین *** بوده در کنار همدیگر رقبا را از دور خارج کرده اند .خلاصه گرگ ها به هم جنگ و دندان نشان می دهند البته یک ئلیلش هم جلب توجه مردم و کشاندن آنها پای صندوق رای است

  • حمید

    حیف از زندان که پناهگاه چنین مفسدی باشد! و حیف حتی از طناب دار که به گردنش بیافتد! حیف اندر حیف!

  • مهدی

    تف به ذات بالا پایین این حکومت-تف به ذات بالا پایین حکومت شاه-تف به ذات اپوزیسیون این حکومت که همه به فکر دله دزدین