ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داریوش ولی‌زاده: پرچم‌دار اسلام، مردانگی و تجاوز جنسی به زنان

داریوش ولی‌زاده، که به خاطر ضد فمینیسم بودن و تبلیغ تجاوز جنسی به زنان مشهور است و این روزها دوباره خبرساز شده، دلیل مخالفت‌ها با خود را اسلام‌هراسی می‌داند.

روش.وی (Roosh.V) که نام اصلی‌اش داریوش ولی‌زاده است، وبلاگ‌نویس و «پیکاپ آرتیست» (هنرمند بلندکردن زنان) است. او متولد آمریکاست، پدرش ایرانی و مادرش ارمنی است و شهرتش را به خاطر ضد فمینیسم بودن و تبلیغ حق تجاوز جنسی مردان به زنان به دست آورده است. ایده اصلی او در یک جمله خلاصه می‌شود: «تجاوز باید در ملک شخصی، حق فردی مردان محسوب شود.» او دلیل مخالفت‌ها با خود را اسلام‌هراسی مردم در کشورهای غربی می‌داند.

ولی‌زاده حالا یا یک برنامه که به یک تور تبلیغاتی شبیه است، افکار عمومی را به خود متوجه کرده است. او می‌خواهد با جمع کردن مردان هم‌فکرش در هشت شهر بریتانیا کمپینی «مردانه و در دفاع از مردانگی» به راه بیندازد و افکار خود را گسترش دهد. از مردان دگرجنس‌گرا دعوت شده که برای گذراندن «اوقاتی خوش» به این جلسات بیایند و تاکید شده که تنها مردانی در گردهمایی او حاضر شوند که ظرفیت چنین افکاری را داشته باشند و همجنس‌گرا نباشند. مخالفان این تجمع‌ها به همراهی فمینیست‌ها به این برنامه‌ها واکنش‌های تندی نشان داده‌اند.

کمپین بین‌المللی «مردان» متجاوز

داریوش ولی‌زاده در وبلاگش نوشته که دیدارهای بین‌المللی او قرار است از شش فوریه در ۴۳ کشور دنیا برگزار شوند. در بریتانیا، شهرهای کاردیف، ادینبورو، گلاسکو، لیدز، نیوکسل، منچستر، شروزبری و لندن از محل‌های تعیین شده هستند.

همزمان بیش از ۵۰ هزار نفر نامه‌ای را امضا کرده‌اند و در آن خواهان جلوگیری از اشاعه سخنان نفرت پراکن ولی‌زاده در اسکاتلند شده‌اند و گفته‌اند که چین فردی نباید وارد کشور شود. ۳۰ هزار نفر دیگر هم نامه دیگری را امضا کرده‌اند و در آن نوشته‌اند که این برنامه ضد زن و خطرناک باید متوقف شود.

همچنین گزارش شده که او می‌خواهد برنامه‌های مشابهی در شهرهای اصلی استرالیا داشته باشد. او جزئیات پروازش به استرالیا را در توئیتی منتشر کرده و خطاب به دختران استرالیایی نوشته: «دخترهای ۱۸ تا ۲۲ ساله! من دارم به استرالیا می‌آیم و برای قرار نوشیدنی با شما وقت دارم.» اما گفته می‌شود که استرالیا از دادن ویزا به او خودداری کرده است. با این حال او مدعی شده که برای ورود به استرالیا نیاز به ویزا ندارد و از مسیرهای دیگری خود را به آنجا خواهد رساند.

به عقیده داریوش ولی زاده، تجاوز به زنان و دختران طبق میل و اراده مرد هیچ مشکلی ندارد و این باید به‌صورت یک قانون به اجرا درآید. «بازگشت شاهان» نام یک گروه آنلاین «مردسالاران جدید» است که معتقدند «تجاوز باید قانونی شود» و «ارزش زنان از اساس به باروری و زیبایی آنها بستگی دارد در حالی که ارزش مردان به قدرت، هوش و شخصیت آنهاست».

تجاوز، یا برای سکس از زنان اجازه نگیرید

ولی‌زاده در سال ۲۰۱۳ در سایت خود فهرستی از زشت‌ترین زنان فمینیست آمریکا منتشر کرد و از آن زمان ویلاگش و کانال ویدئویی که در یوتیوب دارد، مهم‌ترین محل انتشار افکار و اعتقاداتش بوده‌اند. او در ویلاگش به مردان توصیه‌هایی ارائه می‌دهد که مثلاً چگونه «زنان را بلند کنند» و به آنها تجاوز کنند.

ولی‌زاده خطاب به مردها می‌نویسد: «بس است؛ برای سکس از زن‌ها اجازه نگیرید!» او معتقد است که مردان باید مثل گذشته از قدرت جنسی خود استفاده کنند. او از مردان می‌خواهد که به فیزیک خود بیشتر اهمیت بدهند و مردانگی خود را تقویت کننند تا بیشتر مورد توجه زنان قرار بگیرند.

ولی‌زاده کتاب‌های راهنمایی برای تور کردن و بلند کردن هم نوشته که به‌صورت تخصصی توضیح می‌دهد زنان کشورهای مختلف را چگونه می‌توان «بلند کرد» مثلاً مردان را راهنمایی می‌کند که «چگونه بدون پرداخت پول با زن‌های ایسلندی بخوابند».

در واکنش به انتشار این کتاب‌ها، فمینیست‌ها در کشورهای ایسلند، نروژ و دانمارک با انتشار مقاله و برگزاری بحث‌های تلویزیونی واکنش نشان دادند. او کتاب مشابهی درباره استونی و لتونی نوشته که به دنبال آن منتقدانش در این کشورها او را «توریست سکس» نامیدند اما او در پاسخ خود را «توریست عشق» خواند.

مخاطب اصلی روش، مردانی هستند که به جنس مخالف گرایش دارند و آشکارا با مردان همجنس‌گرا و فمینیست‌ها مخالف هستند. او در گفت‌وگویی با واشینگتن تایمز گفته که «فمینیسم میراثی از مردان ضعیفت برجای گذاشته که بیشتر دوجنسه‌اند.»

مبلغ اسلام ناب «مردانه»

ولی‌زاده آگوست سال ۲۰۱۵، برای سخنرانی‌هایی با عنوان «بحث درباره مشکلاتی که امروزه مرد غربی با آنها روبه‌روست و راه‌حل آنها» در شش شهر به کانادا سفر کرد. اما در مونترال زنان فمینیست از او با لغو سخنرانی‌اش استقبال کردند.

مردم در کانادا در توماری با ۴۵ هزار امضا علیه زبان نفرت او نوشتند و گفتند چنین فردی نباید از مرز کانادا عبور کند و به اینجا بیاید و سخنرانی کند. دنی کودر، شهردار شهر هم سخنرانی او را در مونترال محکوم کرد.

در تورنتو هم جان توری، شهردار پیامی در توئیتر نوشت و خواست که سخنرانی او لغو شود. اما او در پاسخ توئیت جان توری نوشت: «سخنرانی من خشونت را تشویق نمی‌کند و علیه هیچ گروهی نیست.»

با این حال ولی‌زاده از ایده اسلام‌هراسی استفاده کرده تا مخالفت‌ها را با خود در کانادا و شاید در سراسر جهان توجیه کند. او در ویدئویی می‌گوید که دلیل این همه مخالفت با او در کانادا این است که او یک «مرد سفید غربی» نیست. او در این ویدئو آشکارا تاکید می‌کند که یک مسلمان است. او می‌گوید مادر و پدرش از خاورمیانه آمده‌اند، پدرش یک ایرانی مسلمان شیعه بوده و افکار و باورهای خود را از مبانی اسلام گرفته است.

ولی‌زاده می‌گوید که اعتقادات او درباره مردانگی مردان و نقش زنان در رابطه با مردان، از اسلام و ارزش‌های آن آمده و در قرآن و تعالیم پیامبر اسلام هم‌ چنین عقایدی وجود دارد و این ارزش‌ها برای زنان و مردان مفید است. او می‌گوید که می‌خواهد ارزش‌های خانواده در اسلام را به جهان معرفی کند.

او می‌گوید که کانادا به دلیل داشتن مشکل اسلام‌هراسی با او چنین برخوردی کرده است و این کشور خلاف تصویری که از آن ارائه می‌شود پذیرای مسلمانان نیست؛ کانادا اسلام هراس‌ترین کشوری است که او می‌شناسد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Adam from eden

    زنها سعی کردن از طرف خودشون دفاع کنند و مردا سعی کردن از مشکلات حال جوامع حال حاضر بشری صحبت کنند البته نه همشون مشکل میدونی کجاست؟ مشکل این نیست که یه زن میخواد با صد نفر رابطه داشته باشه مشکل اینجا ست وقتی آزادی جنسی برای زنان و مردان در جامعه باشه باعث فروپاشی اصل خانواده میشه البته اونم مهم نیست چون مردان دیگه تن به ازدواج نمیدن چون براشون بیشتر ضرر داره تا سود دوستان سعی کنید از همدیگه متنفر نباشیم البته این ذات طبیعی بشره که خودش رو تو یه گروه قرار بده و بقیه گروه هارو تحقیر کنه چه کنیم آخر

  • خشایار

    قضاوت نزد ایرانیان است و بس . تو که حرفاش رو نشنیدی و نخوندی قضاوت نکن . خانم نعیمه دوستدار تو یه فمینیسم به تمام معنا هستی . تا وقتی که ما تو دنیا زنایی مثل تو داریم افرادی مثل آقای داریوش ولیزاره هم داریم . میخوای بگی حق با زناست ؟ میدونی تو آمریکای شمالی به خصوص کانادا چقدر مردا از دست زنا کتک میخورند؟( مرد حقی نداره) میدونی روزی چند تا مرد تو دنیا خودکشی میکنه به خاطر اینکه زنش یا دوست دخترش رفتار درستی باهاش نداره ؟

  • عمر کوردستان

    مثل اینکه اون حدیث که میگفت اگر علم در ستاره ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست پیدا می کنند درست هست ....اینطور فکر نمیکنید ؟؟؟؟

  • به با

    شبیه برادران ارزشی خودمونه که :) اینها هم که از نقطه نظراتش:) دفاع کردند و نوشتند مقالاتش!! رو بخونید لابد از برادران هستند :)

  • امیر

    همیشه از مردمی که بدون مطالعه ی چیزی و تنها با دیدن تیتر یک موضوعی شروع به قضاوت می کنند به طور جنون وار نفرت داشتم. اگر سوادتون یاری میکنه برید اول مقالات این آقارو مطالعه و بعد نطق کنید. پیشنهاد می کنم، کنفرانس خبری ایشون رو هم که تاریخ شش فوریه برگذار شده رو ببنید، بعد می فهمید که فمینیست های افراطی و مدیای غرب در موردش اجحاف کردند طوریکه همه ی افراد ساده لوح که تا همین دیروز ساعت دوازده شب، تویتتر و فیس بوک این آقا رو مورد هجوم قرار داده بودن، امروز دسته دسته به پشیمونیشون اقرار کردند.

  • تورج

    جدا از اندیشه های سنگ شده این فرد که دیگران به آن پرداخته اند یک نکته باریک دیگری در این نوشتار هست. هنگامیکه نویسنده میگوید ،" پدر ایرانی و مادر ارمنی"، کنجکاوانه بایستی پرسید ایا مادر این فرد خانم ارمنی از ارمنستان است؟ اگرایشان ارمنی ایرانیست چرا از ایرانی بودن جدا شده است؟!

  • علی

    یادمه قبلا تو یه کشوری پیشنهاد شده بود ادمهای متجاوز رواخته کنن...فکر کنم اولیش این باشه!!! خودشم که چشم ابرو مشکیه "کله سیاه"دیگه نژاد پرستی دیگه چیه؟ اگه از مردانگی می خوای که عمرا هیشکی به پای سیاه پوستها نرسه!!!

  • حسینعلی غنضفرمیرزا

    این آدم مشکل روانی داره و رسانه های غربی هم که سال هاست دنبال یه ایرانی تروریست تو القاعده و داعش می گردن و پیدا نمی کنند از این روانی ها به خوبی استقبال می کنند نمونه قبلیش هم اون دیوانه ای بود که در استرالیا گروگان گیری کرد اون هم مثل این مازوخیست جنسی بود و پرونده قضایی و .... داشت

  • جمال

    ببخشيد منظورم اين است كه ايشان اسلام داعشي دَارد و اين نكته منظور نشده

  • simin

    آنا اصل مطلب را گفت.

  • آنا

    ممنون آقای بیژن! بالاخره یکی به این دورویی و بی مسئولیتی رسانه ها در پوشش دادن نفرت و پلیدی اشاره کرد. در این دوره و زمانه هر رسانه ای برای کلیک خور بودن دائم به آدمهای بی ارزش و خالی سکوی سخنرانی و ابراز وجود می دهند. حسرت به دل رسانه ای شدیم که برخورد در شأن آدمهای این چنینی انجام بده و بی اعتنا از کنارشون بگذره. چون همه میدونیم اینها نه طرفداری دارند و نه حرفی برای گفتن، ولی پرداختن بیهوده بهشون غرورشون و ارضا می کنه و حریصترشون می کنه و مخاطبان رو هم درگیر مزخرفات اینها می کنه. نمونه بارز این بی مسئولیتی رسانه ای وقت و انرژی بود که رسانه ها برای ترامپ گذاشتند و هر چرندی از دهنش در اومد پخش کردند. تعجبی نداره که بعد از پوشش خبری به این وسعت حرف این ابله ها به خورد یک سری آدم ساده و بی اطلاع بره.

  • سعیدخان

    خوی دیکتاتوری ما ایرانیها ببینیدتا کجاها کشیده شده در اینجا یه نفر یه ایده یافکری داره ک میخواد اونو تبلیغ کنه اما ببینید خوانندگان متن چطوری نظر دادن من کاری به درست و غلط بودن کار ولی زاده ندارم اما اینکه بخش بسیار زیادی از مردم طرفدار یه ایده باشن به هیچ وجه به معنای حقانیت ان ایده نیست. لازمه ماتمرین دموکراسی کنیم هرکسی ازاده نظراتشو تبیین و تبلیغ کنه اگه طرفدار نداشته باشه شک نکنید کاری نمیتونه بکنه. پس با این قضیه شخصی برخورد نکنید.موضوع خیلی ساده س" یک نفر میخواد حرف بزنه همین"

  • بیژن

    مردم برای شهرت چه کارها که نمیکنند. بقول معروف بدنامی از گمنامی بهترست. اما از اینها گذشته عقاید این آقا و انسانشناسی او قرابت عجیبی به باورها و انسانشناسی برخی از علما دارد. اصلا فکر میکنم وقتی علما از مرد حرف میزنن چنین شخصیتی را در نظر دارند. اما برای من جای سئوال است که نگارش این خبر چه اهمیتی دارد؟ چرا رادیو زمانه خودش را در حد روزنامه های زرد تقلیل میدهد؟ واقعا هر ابلهی در هرجای دنیا هر مزخرفی را بزبان اورد باید منتشر کرد؟ این اطلاع رسانی است یا نفرت پراکنی؟ تصور نمیکنید که خواندن چنین خبری اعصاب خوانندگان را خراب میکند؟ اگر یک دیوانه ای حرفهایی در دفاع از هیتلر و ایشمن بزند یا مثلا بگوید که ژاپنی ها حق داشتند که به زنان چینی تجاوز کردند ، یا یکی پیدا شود که فروش زنان ایزدی توسط داعش را انسانی بداند شما خبرش را منتشر میکنید؟ آیا تبلیغ کردن برای بیمارانی مثل این آقا نشانه احترام به حق آزادی بیان است. آیا شنیدن این حرفها زمین را و جامعه انسانی را جای مناسب تری برای زندگی میکند آیا ما بدون مطلع شدن از وجود چنین ابلهانی در خواب غفلت و نا آگاهی میماندیم؟ واقعا حرفه ای بودن یعنی این؟

  • رهگذر

    من طرفدار این یارو نیستم ولی زمانه چرا نمیتونم باور کنم؟ نویسنده شاید حقیقت رو نوشته باشه ولی برای من مثله اینکه بگه ماه در روز و خورشید در شب دیده میشود یا خرس قطبی در کویر اسکی میکند! یعنی میشه ادم اینقدر پلید و عجیب باشه؟ این یارو من ییاد اون کاندید ریاست جمهوری انداخت و اون نماینده مجلس به اسم کوچکزاده ولی این داریوش خیلی خیلی غیر قابل فهمه

  • گیل آمرد

    فایل ویدئویی آقای روش. وی را تماشا کردم. ایشان اگر اینقدر عاشق مذهب است و به محافظه کار بودن خود و خانواده اش می بالد، چرا در آمریکا زندگی می کند؟ تشریف بیاورد اینجا در ایران فضا برایش بازتر خواهد بود. یک حسی به من می گوید ایشان در استخدام سازمان های اطلاعاتی اسرائیل است تا دقیقا همان Islamophobia را که خودش هم نام برد، گسترش دهد. من شهروند ایرانی و مسلمان هستم. نه تنها از سخنان این آقا شرمنده شدم، بلکه شگفت زده هم شدم. چون مسلمانان (دستکم مسلمانان ایران) اصلا چنین اعتقاداتی را ندارند و نمی پذیرند. متاسفم که نام ایشان «داریوش» است. و به سازمان اطلاعات اسرائیل هم تبریک می گویم. آقای روش. وی حتی اگر کارمند موساد نباشد هم «تمام قد» در مسیر اهداف موساد عمل می کند.

  • ولی وقیح

    آورین آورین . ایشون از مریدهای مخلص و شیعه ی ناب هستن. خداوند منصور بداردشون

  • هه

    ای وای من توئیتر و سایت اینو قبلا دیده بودم . واقعا چه افتخاری که فهمیدم یک ایرانی و فرزند کوروش کبیره .هه

  • قانون

    یا میشه اخته اش کرد .وقتی نیروی جنسی مخربه باید چنین کرد . این الان یه متجاوز بالقوه ست و برای جامعه خطرناکه . داره بر ضد نیمی از انسان های جهان نفرت پراکنی میکنه واقعا قانون باید کاری کنه .

  • قانون

    ویژگی ای که این ازش دفاع میکنه مردانگی نیست ،چون مردانگی و زنانگی در ارتباط با انسان متمدن تعریف میشن، نرینگیه! برای داشتن سبک زندگی مورد علاقه اش باید بره به حیات وحش که البته زندگی در حیات وحش هم چندان کار ساده ای نیست و برای به دست آوردن ماده های جوان باید با نرهای جوان تر و قوی تر جنگید !! بهتره این رو (که اصلا زبانم نمی چرخه آقا صداش کنم) با همفکرهاش بفرستند وسط جنگل .

  • فی فی

    اگه مساله نژادپرستی بود حتما تا بحال دستگیر شده بود و در حال خوردن آب خنک بود .ولی هر کس و ناکسی می تونه به زنان هر توهینی بکنه و اسمش رو بگذاره آزادی بیان !

  • مسعود

    جالبه بدونم اگه خواهر دارد و خواهرش با همین عقیده ی خودش در خانه ی یه مرد دیگه مورد تجاوز و تعرض قرار بگیرد آنوقت واکنشش چی خواهد بود؟؟؟؟

  • روانکاو

    به نظر می رسدافکار اسلامی این آقا بیشتر در خدمت به آمال رادیو زمانه است تا اسلام و مسلمانان.

  • محمد

    این بابا از یه طرف میگه از اسلام حرف می زنه، از طرف دیگه می خواد به هر زنی که توی خونه اش بود تجاوز کنه. کجای اسلام گفته هر زنی تو خونه ات بود بدون هیچ عقد و صیغه و ... می تونی باش سکس کنی؟ یعنی چی هر جایی به نفعت بود حرف دین رو گوش بدی، هر جا نبود از خودت مهملات ببافی به اسم دین اسلام قالب کنی؟ این همون کاریه که داعش داره می کنه، به ایشون هم باید بگی باید به جای کانادا و انگلیس و آمریکا بری همون سوریه در کنار برادران کنیز فروشت زندگی کنی

  • سین

    خیلی‌ جالبه که این گزارش (که نویسنده اون هم مشخص نیست) والی‌زاده رو به عنوان "پرچم دار اسلام" و "مبلّغ اسلام ناب" معرفی‌ میکنه، ولی‌ کوچکترین اشاره‌ای به این مساله نمیکنه که این آدم ید طولا و سابقه دراز و ثبت شده‌ای در زمینه اسلام هراسی و نزدیکی‌ به گروه‌های ضد خارجی‌ و نژاد پرست داره. در همون وب سایت "بازگشت شاهان" که در گزارش از اون یاد میشه مرتبا مطالبی‌ اسلام هراسانه و خارجی‌ ستیز منتشر میشه. منجمله: "مسیحیان اروپا نیازمند فضایی هستند که در آن‌ از مسلمانان در امان باشند" (۱۳ دسامبر ۲۰۱۵)، "گردانندگان قدرتمند جهان در حال تدارک حمله مسلمانان به اروپا هستند" (۱ اکتبر ۲۰۱۵)، و خیلی‌ مطالب دیگه. گذاشته از این مطالب، خود والی‌زاده همین چند ماه پیش یکی‌ از شرکت کنندگان در نشست سالانه انستیتوی سیاست‌ ملی‌ (یک گروه آمریکایی معتقد به برتری نژادی سفیدپوستان) بود و خبر و عکس‌های حضورش رو هم از طریق حساب توییتر ‌اش منتشر کرد. با مسکوت گذاشتن این قضیه و سابقه طولانی والی‌زاده در اسلام هراسی، گزارش رادیو زمانه این نکته رو به مخاطب القا میکنه که زن ستیزی این آدم و حمایتش از تجاوز به اعتقادات اسلامی ‌اش ربط داره. همین که والی‌زاده در ویدیو ‌اش دلیل مخالفت‌ها با خودش رو اسلام هراسی میدونه برای نویسنده رادیو زمانه کافیه تا او رو نماینده و پرچم دار و مبلّغ اسلام بدونه، و تلویحاً حرف‌های نژاد پرستان و اسلام هراسان اروپایی و آمریکایی رو تایید کنه. حالا مقایسه کنید گزارش رادیو زمانه رو با این مطلبی که در یک وبلاگ فمنیستی در رابطه با والی‌زاده و نظراتش در مورد اسلام و مسلمانان منتشر شده http://www.wehuntedthemammoth.com/2015/12/20/roosh-v-hates-muslims-loves-ancient-muslim-wisdom-on-feral-unconstrained-women/

  • میترا

    "عقیده هر کس محترم است". خیلی دلم می خواست این جمله کلیشه ای را در جای مناسبی نثار آدمهایی بکنم که با استفاده از آن مدتهاست راه خریت را بر بشریت بازگشایی کرده اند.

  • ماني از المان

    كِسي كه افكار ارتجاعي و قرون وسطايي مسلمان خصوصا شيعه را يدك مي كشد، فرق نمي كند در أمريكا باشد يا در افريقا تفكرش از اين محدوده ( شكم و زيرشكم ) انطرفتر نخواهد رفت.

  • کلو

    در وصف چنین انسانی البته اگر بتوان گفت انسان باید گفت که ایشان نه تنها مایه ننگ و سرافکندگی هر ایرانیست بلکه با ترویج چنین دیدگاههای خطرناک و مرتجعانه آتش به آسیاب کسانی میاندازد که معتقدند انسان شرقی و مسلمان یعنی بربر و ضدتمدن.....