ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهمن دارالشفایی، روزنامه‌نگار بازداشت شد

بهمن دارالشفایی، روزنامه‌نگار، وبلاگ‌نویس و مستندساز توسط مأموران امنیتی در تهران بازداشت شد. او سال گذشته به ایران بازگشته بود.

بهمن دارالشفایی، روزنامه‌نگار، مترجم، وبلاگ‌نویس و مستندساز روز چهارشنبه ۱۴ بهمن در تهران بازداشت شد.

بهمن دارالشفایی، روزنامه‌نگار، وبلاگ‌نویس و مستندساز

بهمن دارالشفایی پیش از این به‌طور عمده با روزنامه شرق کار کرده است. او همچنین سابقه همکاری با روزنامه و نشریات ضمیمه‌ جهان همشهری، اعتماد ملی و چلچراغ را دارد.

او دو سال پیش به ایران بازگشته بود. اتهام و محل بازداشت این روزنامه‌نگار هنوز معلوم نیست.

دارالشفایی با پیوستن به بی‌بی‌سی فارسی از ایران خارج شد و پس از پنج سال کار، دو سال در بخش وب‌سایت و سه سال در رادیو، از این رسانه جدا شد.

«آق بهمن» وبلاگ او که از نخستین وبلاگ‌های فارسی است در دوران پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به یکی از منابع اصلی خبرها در این زمینه تبدیل شده بود.

در عاشورای سال ۱۳۸۸ چندین نفر از اعضای خانواده او از جمله پدر، مادر و دو خواهر این روزنامه‌نگار  بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند.

از بهمن دارالشفایی ترجمه‌هایی در حوزه سیاست و همچنین کتاب کودکان منتشر شده است. از جمله آن‌ها می‌توان به ترجمه کتاب‌های «فلسفه سیاسی» نوشته دیوید میلر، «سیاست» نوشته کنت میناگ، «گیرنده شناخته نشد» از کاترین کرسمن تیلور، «آس‌و‌پاس در پاریس و لندن» از جورج اورول، و کتاب کودکان «خرسی به نام پدینگتون» نوشته مایکل باند اشاره کرد.

مستند «جمعه‌های فرهاد» درباره زندگی فرهاد مهراد، خواننده موسیقی پاپ که در ۹ شهریور ۱۳۸۱ در سن ۵۹ سالگی در گذشت، کاری از بهمن دارالشفایی بود که از شبکه بی‌بی‌سی فارسی پخش شد.

یاشار دارالشفایی، فعال چپ دانشجویی که در سال ۱۳۸۸ بازداشت و نهایت به ۵ سال و ۶ ماه زندان محکوم شد، پسر عموی بهمن دارالشفایی است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.