ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رهبران کلیسای کاتولیک و ارتدکس شرقی پس از ۱۰۰۰ سال دیدار می‌کنند

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است با اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس، کریل اول، در کوبا دیدار کند که اولین ملاقات رهبران این کلیساها پس از انشقاق بزرگ قرن یازدهم است.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قرار است با اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس روس، کریل اول، در کوبا دیدار کند. این دیدار اولین ملاقات رهبران کلیساهای کاتولیک و کلیسای ارتدکس شرقی-شاخه روسیه پس از انشقاق بزرگ این کلیساهاست.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان (راست) و اسقف اعظم کلیسای ارتودوکس روس، کریل اول (چپ)

گفت‌وگوها بین این دو نهاد مذهبی نزدیک به ۱۰۰۰ سال است که پایان‌یافته و اکنون با حمایت رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا، رهبران مذهبی این دو کلیسا قرار است ۱۲ فوریه برای اولین بار در هاوانا دیدار کنند.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین انشقاقات در مسیحیت به قرن یازدهم برمی‌گردد که کلیسای کاتولیک (مسیحیت غربی) از کلیسای ارتدوکس شرقی جدا شد.

دیدار پاپ فرانسیس و اسقف اعظم کریل اول، نتیجه دیپلماسی‌ دو کلیساست که از زمان پاپ ژان پل دوم برای آشتی کلیسای کاتولیک روم با کلیساها ارتدکس شرقی آغاز شد.

کشیش لومباردی – سخنگوی واتیکان - روز جمعه ۵ فوریه /۱۶ بهمن گفت که این یک اقدام فی‌البداهه نیست بلکه مدت‌هاست که دارد آماده‌سازی می‌شود.

کلیسای روسیه یکی از کلیساهای ارتدکس شرقی است که خود یکی از سه شاخه اصلی کلیساهای مسیحیت است. ارتدکس‌های شرقی در سال ۱۰۵۴ میلادی با کلیسای کاتولیک بر سر ماهیت رابطه خدا، مسیح و روح‌القدس دچار اختلاف شدند و در پی آن پاپ لئون نهم و اسقف اعظم قسطنطنیه یکدیگر را طرد کردند.

اختلاف‌های دو کلیسا در طی سال‌ها منجر به ایجاد تفاوت‌هایی در احکام کلیسایی نیز شده است. کلیسای ارتدکس شرقی – برعکس کاتولیک‌ها - به کشیش‌ها اجازه ازدواج پیش از کشیش‌شدن را می‌دهد، ولی تنها کشیش‌های مجرد می‌توانند «اسقف» شوند. همچنین کلیساهای ارتدکس شرقی طلاق و ازدواج دوباره را تا حداکثر دو بار مجاز می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.