ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه سرباز بریتانیایی در یک عملیات مخفیانه در عراق مجروح شدند

تا کنون وزارت دفاع بریتانیا جزئیاتی دراین‌ باره ارائه نکرده است. با این حال پیشتر این وزارتخانه تأکید کرده بود که هیچ نیروی زمینی برای مقابله با داعش به عراق اعزام نکرده است.

سه نفر از اعضای نیروهای ویژه بریتانیا که برای مبارزه با گروه دولت اسلامی در عراق به سر می‌برند به شدت مجروح شدند.

۳۰ شبه‌نظامی داعش سوار بر ماشین‌های مسروقه ارتش عراق به سوی نیروهای ائتلاف شلیک کردند/ عکس از آرشیو

خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از روزنامه بریتانیایی «میرر» (mirror) شنبه شش فوریه/۱۷بهمن منتشر کرد.

تا کنون وزارت دفاع بریتانیا جزئیاتی در این‌ باره ارائه نکرده است. با این حال پیشتر این وزارتخانه تأکید کرده بود که هیچ نیروی زمینی‌ای برای مقابله با داعش به عراق اعزام نکرده است.

با این حال رویترز نوشت: «افراد زخمی شده بخشی از نیروهای ویژه ائتلاف هستند که در حال گشت‌زنی در شمال عراق بودند. آن‌ها ناگهان با ۳۰ نفر از شبه‌نظامیان داعش مواجه می‌شوند که با ماشین‌های مسروقه ارتش عراق بر روی آن‌ها آتش می‌گشایند.»

همچنین، تمام ۳۰ تن اعضای داعش که در این حمله مشارکت داشتند در درگیری و اغلب توسط بالگردهای اعزامی نیروهای ائتلاف کشته شدند.

بنابر گزارش رویترز، این نیروهای مخفی شامل اعضایی از بریتانیا، آلمان و آمریکا هستند و به منظور شناسایی نقاط ضعف و همچنین مواضع داعش در اطراف موصل گردهم آمدند.

پیش از این ارتش عراق قصد داشت پس از آزادسازی رمادی در دو ماه قبل، بلافاصله شهر موصل را از نیروهای دولت اسلامی بازپس گیرد. با این حال به گفته مقام‌های ارتش عراق عملیات آزادسازی موصل در سال جاری صورت نمی‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.