ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

القاعده مرگ رهبر این گروه در یمن را تأیید کرد

جلال بلعیدی، رهبر القاعده یمن روز چهارم فوریه /۱۵ بهمن هدف حمله یک پهپاد آمریکایی قرار گرفت. با این حال تا کنون مرگ او توسط سران القاعده تایید نشده بود.

شاخه القاعده شبه جزیره عربستان در یمن با اعلام بیانیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی مرگ رهبر خود را تأیید کرد.

پهپاد/عکس از آرشیو

به گزارش رویترز،جلال بلعیدی، رهبر القاعده یمن روز چهارم فوریه /۱۵ بهمن هدف حمله یک پهپاد آمریکایی قرار گرفت. با این حال تا کنون مرگ او توسط سران القاعده تایید نشده بود.

آمریکا پنج میلیون دلار برای دستگیری یا کشتن او پاداش تعیین کرده بود.

جلال بلعیدی، ملقب به ابوحمزه زنجباری، مدت‌ها فرمانده گروه انصارالشریعه بود. انصار الشریعه نامی بود که پیشتر بر القاعده یمن اطلاق می‌شد. بسیاری او را مغز متفکر القاعده در شبه جزیره عربستان می‌دانستند.

برخی خبرگزاری‌ها نیز گزارش دادند که جلال بلعیدی اخیراً از القاعده یمن جدا شده و شاخه داعش را در این کشور تأسیس کرده بود.

ساکنان محلی می‌گویند، پس از کشته شدن جلال بلعیدی، طرفداران او شهر زنجبار را به کنترل خود درآورده‌اند و پرچم‌های داعش را بر فراز ساختمان‌های آن برافراشته‌اند.

علاوه بر جنگ داخلی و حملات هوایی عربستان در یمن که بیش از ۹ ماه از آن می‌گذرد، پهپادهای امریکایی نیز مدتهاست گروه‌های جهادی را در این کشور هدف حمله‌های خود قرار می‌دهند.

جنگ یمن جان بیش از شش هزار نفر را تا کنون گرفته است. غیرنظامیان تقریباً نیمی از قربانیان را تشکیل می‌دهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.