ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت هشت تن از فعالان شبکه‌های اجتماعی در ایران

سخنگوی قوه قضائیه درباره «تخلفات انتخاباتی» هشدار داد و افزود:‌ «اگر تا کنون با کسی برخورد نشده، گمان نکند که پیگیری نمی‌شود، ممکن است پرونده در حال تکمیل شدن باشد و این برخورد به زودی انجام خواهد شد».

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه ایران از بازداشت هشت تن از فعالان شبکه‌های اجتماعی به دلیل مسائل انتخاباتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محسنی‌اژه‌ای، شامگاه شنبه ۱۷ بهمن در یک برنامه تلویزیونی گفت که این افراد به دلیل «تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی» بازداشت شده‌اند. او نام این هشت تن را اعلام نکرد.

سخنگوی قوه قضائیه درباره «تخلفات انتخاباتی» هشدار داد و افزود:‌ «اگر تا کنون با کسی برخورد نشده، گمان نکند که پیگیری نمی‌شود، ممکن است پرونده در حال تکمیل شدن باشد و این برخورد به زودی انجام خواهد شد».

حکمت‌علی مظفری، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز پنجم بهمن از مسدود شدن ۲۵ سایت خبری در این استان به دلیل «غیرمجاز بودن» و «تخلفات انتخاباتی» خبر داده بود.

واکنش به سخنان هاشمی رفسنجانی درباره صلاحیت شورای نگهبان

محسنی‌اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش بدون اشاره به نام اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که در هفته‌های اخیر، بعضی حرف‌ها از زبان مسئولان و دیگران و «افرادی که ادعایی دارند» شنیده شده که این صحبت‌ها «مصداق تشویش اذهان عمومی، توهین و مصداق تحریک افراد برای دست زدن به اعمال خلاف قانون» تلقی می‌شود و برای آن‌ها پرونده تشکیل خواهد شد، «حتی اگر فرد مورد نظر مسئول باشد».

هاشمی رفسنجانی دوشنبه ۱۲ بهمن در واکنش به رد صلاحیت حسن خمینی، کاندیدای مجلس خبرگان، از شورای نگهبان به‌شدت انتقاد کرد و گفت کسانی که او را رد صلاحیت کرده‌اند «هدیه‌ خوبی به بیت امام ندادند». او خواهان عذرخواهی شورای نگهبان شده بود.

به دنبال این سخنان، نیروهای وابسته به سپاه پاسداران ایران به شدت علیه هاشمی موضوع گرفتند.

در یکی از تندترین واکنش‌ها مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده رهبر ایران در سپاه، هاشمی را به زندانی‌شدن در کنار فرزندش تهدید کرد.

مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی به دلیل اتهامات اقتصادی به حبس محکوم شده و مدت محکومیتش را در زندان اوین می‌گذارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.