ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: از انتخابات نفع اندک می‌بریم اما شرکت می‌کنیم

روحانی درباره شرکت در انتخابات گفت می‌دانیم با حضور نفعی ولو اندک می‌بریم اما با عدم حضور حتماً زیان خواهیم برد، پس در چنین شرایطی، نفع کم را انتخاب خواهیم کرد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، یکشنبه ۱۸ بهمن در همایش "زنان، اعتدال و توسعه" گفت «همه و در هر شرایطی» باید پای صندوق‌های انتخابات هفتم اسفند حاضر شوند.

عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری مهر، روحانی در این همایش با تأکید بر «اعتدال‌گرایی» و دوری از «افراط‌گرایی» و لزوم «هشیاری مضاعف در آستانه انتخابات» گفت: «به همه مشکلات آگاهی دارم اما تدبیر این است که عاقبت اندیشی داشته و نباید هدف اصلی و نتیجه کار را فراموش کنیم».

رئیس جمهوری ایران درباره رد صلاحیت‌های گسترده داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: «اگر چه گاهی اوقات انتخاب بسیار دشوار می‌شود، اما همه باید در هر شرایطی پای صندوق انتخابات حاضر شویم. انتخابگری یک وظیفه بزرگ است».

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران ۱۹ دی در قم از مخالفان دعوت کرده بود برای «اعتبار کشور» در انتخابات شرکت کنند. او چهارشنبه ۳۰ دی در دیدار با جمع دست‌اندرکاران انتخابات خبرگان و مجلس گفت که منظورش «آمدن مخالفان به پای صندوق‌های رای» بود و به معنای آن نبود که آنها به مجلس بروند.

روحانی درباره لزوم شرکت در انتخابات گفت: «می‌دانیم که اگر حضور داشته باشیم، نفعی ولو اندک به دست خواهیم آورد اما با عدم حضور حتماً زیان خواهیم برد و معلوم است که در چنین شرایطی، نفع کم را انتخاب خواهیم کرد».

شورای نگهبان، شنبه ۱۷ بهمن فهرست تأیید صلاحیت‌ شدگان در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها را منتشر کرد. هیأت نظارت می‌گوید ۵۵ درصد از داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند، اما وزارت کشور از تأیید صلاحیت تنها ۵۱ درصد داوطلبان خبر داد.

بسیاری از چهره‌های اصلاح طلب یا نزدیک به جریان اصلاح‌ طلبان رد صلاحیت شده‌اند.

فاطمه هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، مرتضی اشراقی نوه روح الله خمینی، محمد اشرفی اصفهانی فرزند عطاء الله اشرفی اصفهانی، مهدی نامی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌ طلبان، فاطمه راکعی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران، مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان، محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهوری دولت محمد خاتمی و علی صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی از جمله چهره‌هایی هستند که شورای نگهبان صلاحیت آن‌ها را تأیید نکرد.

روحانی: فمینیسم را قبول نداریم

روحانی در همایش ملی "زنان، اعتدال و توسعه" گفت که امکان ندارد کشوری در مسیر توسعه قرار بگیرد و ۵۰ درصد جمعیت آن نادیده گرفته شوند.

به گفته رئیس‌جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست که خانم‌ها در علم و دانش دوشادوش مردها حضور داشته باشند اما در عرصه اقتصاد و سیاست عدم تناسب وجود داشته باشد.

روحانی گفت: «ما تفکر فمینیستی را قبول نداریم، اما تحجر را هم نمی‌پذیریم».

او با اشاره به نماز جماعت‌های آیت‌الله خمینی در نوفل لوشاتو یادآوری کرد که آنجا زن‌ها در کنار هم به نماز می‌ایستادند و برخی از کسانی که از ایران می‌آمدند به این نوع نماز ایراد می‌گرفتند و آن را باطل می‌دانستند، اما آیت‌الله خمینی نظرش این بود که این نماز اشکال ندارد.

روحانی اضافه کرد: در اوایل پیروزی انقلاب که به عنوان رئیس شورای سرپرستی صدا و سیما مسئولیتی بر عهده داشتم، حتی نسبت به کنار میز نشستن زن و مرد برای ارائه اخبار در صدا و سیما و نیز حضور زنان در انتخابات شبهه وارد می‌شد. او گفت اما امروز از همه این مراحل عبور کرده‌ایم.

در جریان همایش "زنان، اعتدال و توسعه" شهیندخت ملاوردی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان ابراز امیدواری کرد که دولت یازدهم توازن جنسیتی را برای زنان به ارمغان آورد و مطالبات زنان تحقق بیابد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    میترا: آقای حسن فیروز روحانی حقوق دان حقوق زن را با بوق و شوقوق بسیار اینگونه تعریف میکند: پرداخت مواجب زن اگر شاغل باشد و شلاق زدن او اگر از عقل و حق و فرق و دیگر ابزار فتنه خارجی  بخواهد حرفی بزند!!! 

  • میترا

    مجری کاریکاتوری قانون اساسی!!! برای نفع اندک تنبان مبارکه را هم تقدیم می کند. می گوید: ما تفکر فمینیستی را قبول نداریم، اما تحجر را هم نمی‌پذیریم. حالا بفرمایید دقیقا چه چیزی را قبول دارید؟ این هم مثل اقتصاد اسلامی شما سرشار از دروغ و دغل و بی سر و ته است. هیچ تعریف و دیدگاه مشخصی در خصوص حقوق هیچ قشر و گروهی از ملت ندارید. درها را باز می گذارید تا هر جا به نفعتان بود چیزی بگویید و هر جا نبود سرکوب کنید. آقای حقوق دان تعریف شما از حقوق زن چیست؟

  • hasani

    شورای نگهبان، شنبه ۱۷ بهمن فهرست تأیید صلاحیت‌ شدگان در مرحله دوم بررسی صلاحیت‌ها را منتشر کرد. هیأت نظارت می‌گوید ۵۵ درصد از داوطلبان تأیید صلاحیت شده‌اند، اما وزارت کشور از تأیید صلاحیت تنها ۵۱ درصد داوطلبان خبر داد!. مملکتی که دکل نفت و میلیارد ها دلار و چند تن طلا ناپدید میشود٬ ناپدید شدن فقط چند صدنفر رد صلاحیت شده که مساله ای نیست! از صندوق جادویی نام کسانی بیرون میاید که خامنه ای میخواهد!

  • Farid

    انتخابات فرمایشی نزدیک شده. گروه تندرو با شعار مرگ بر..... وممنوع التصویرو...شروع میکنند. بعد سروصدا الکی و وای اسلامای مطهری و رفسنجانی و فریدون و ....مدتی بلند میشود تا تنور انتخابات قلابی گرم شود و در سرگیجه خوردن مردم٬ نام افراد مورد نظر از صندوق رای جادویی در میاید.... سرو صدا میخوابد تا انتصابات بعدی!!

  • hamid

    حق تعیین سرنوشت حق تعیین سرنوشت یک حق برای هر انسان از هر جنسیت، قومیت، دین یا مرام است، که میتواند آنرا به دو شکل ۱-بطور مستقیم (همه پرسی‌) یا ۲- غیر مستقیم از طریق انتخاب نمایندگان به اجرا بگذارد. برای همین است که مجلس شورای ملی در کشورهای آزاد، خانه ملت برای دفاع از حقوق ملی تعریف میشود. حال از خود بپرسیم در وطن ما طبق قانون اساسی‌، ما این حق را داریم؟ نه، حق تعیین سرنوشت بطور مطلق برای "فقیه" تعریف شده! از خود بپرسیم آیا میتوانیم اگر تغییری را برای دفاع از حقوق ملی یا حقوق بشر یا حقوق شهروندی بخواهیم ؟ نه مگر ولی‌ فقیه بخواهد! پس نمایندگانی که انتخاب می‌کنیم برای چه کاری است؟ در پاسخ باید بگویم استبداد بین افراد خود، از طریق شورای نگهبان، کسانی را بر میگزیند که اصل باورشان حفظ استبداد است، و از ما می‌خواهد بین آنها انتخاب کنیم! و همین! پس چطور ما از حق خود غافل شده ایم و در شکل اجرای آن اسیر مانده ایم؟ چون دستجات گوناگون درون استبداد برای حفظ استبداد، شکل را حق نامیده و مینامند و صحبت از خود حق را سانسور میکنند! حال نیاز استبداد دینی به حذف دسته‌ای از خودی‌ها رسیده! چون "رهبر" بیمار است و دسته‌ای که قدرت را در دست دارد می‌خواهد دسته دیگر را در نبرد جانشینی حذف کند! ولی‌ این حذف آشکار باعث شده که دروغ بزرگ استبداد دینی که این ۳۰ سال ترویج کرده بود که "شرکت در انتخابات بدون احیای حق تعیین سرنوشت" بهترین راه "اصلاح" استبداد است افشا بشود! اخطارهای اخیر هاشمی رفسنجانی و روحانی هشداری است به دسته‌ای که قدرت را در دست دارند، که اگر دیوار دروغ بشکند، نظام استبداد دینی بخطر خواهد افتاد! آیا علی‌ خامنه‌ای حفظ استبداد را در حفظ دروغ بزرگ خواهد دانست و از حذف این دسته جلوگیری خواهد کرد؟ یا بنا به نیاز استبداد در حذف آنها اقدام خواهد کرد؟ شاد باشید. حمید