ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران گوشت قرمز را از روسیه وارد خواهد کرد

واردات گوشت قرمز از روسیه تا کنون در انتظار مجوز رسمی دولت بوده است که با اعطای این مجوز از سوی دولت این کار به زودی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی ایران از واردات گسترده گوشت قرمز از روسیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، واردات گوشت قرمز از روسیه تا کنون در انتظار مجوز رسمی دولت بوده است که با اعطای این مجوز از سوی دولت این کار به زودی صورت می‌گیرد.

به گفته مهدی خلج، رئیس سازمان دامپزشکی برنامه‌ای برای واردات گوشت مرغ از روسیه وجود ندارد.

ترکیه مصرف کننده عمده گوشت روسیه پیش از ایجاد تنش اخیر در روابط دو کشور بود. با به سردی گراییدن روابط میان این دو دولت، واردات گوشت از روسیه به ترکیه نیز متوقف شد.

اینک به نظر می‌رسد قرار است جای خالی و خلاء ترکیه در برخی مناسبات اقتصادی روسیه را ایران پُر کند.

پیشتر نیز مدیر عامل اتحادیه دامداران ایران در خصوص واردات گوشت قرمز گفته بود که در حال حاضر حدود ۹۰۰ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود و این درحالی است که مصرف گوشت در کشور بالای یک میلیون تن است.

رقم دقیقی از میزان واردات گوشت قرمز وجود ندارد، با این حال دولت یازدهم پیش‌بینی‌ کرده بود که ایران به واردات بیش از ۲۵۰ هزار تن گوشت قرمز نیاز دارد که در حال حاضر فقط ۹۰ هزار تُن از این میزان وارد می‌شود.

از سوی مقابل وزارت جهاد کشاورزی این آمار را تکذیب کرد و میزان نیاز کشور به واردات گوشت قرمز را تنها ۸۰ هزار تن عنوان کرد.

بر اساس آمارهای رسمی، سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران حدود ۱۳ کیلوگرم، مرغ حدود ۲۵ کیلوگرم و ماهی حدود شش کیلوگرم برآورد شده است که مجموع آن یک سوم مصرف کشورهای پیشرفته جهان است. به طور مثال، سرانه مصرف گوشت در آمریکا ۱۲۵ کیلوگرم و استرالیا ۱۲۱ کیلوگرم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nb

    گاودارای ما ورشکسته شدن و گوشت از روسیه وارد خواهد شد؟؟؟؟ تف بر شرف مسئولین ما