ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی شماری از رد صلاحیت‌شدگان انتخابات مقابل شورای نگهبان

ده‌ها کاندیدای انتخابات مجلس دهم که از نیروهای شرکت‌کننده در جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده‌اند در اعتراض به رد صلاحیتشان در مقابل دفتر شورای نگهبان تجمع کردند.

شماری از نامزدهای انتخابات مجلس ایران در واکنش به ردصلاحیتشان از سوی شورای نگهبان، مقابل دفتر این شورا در تهران تجمع اعتراضی برپا کردند.

به گزارش خبرآنلاین در این تجمع نزدیک به ۷۰ کاندیدای ردصلاحیت شده که از نیروهای شرکت‌کننده در جنگ هشت ساله ایران و عراق بوده‌اند، حضور داشتند.

علیرضا متانی، دبیرکل حزب «دفاع از ایثارگران و قانون» گفت که «تعداد بسیاری از ایثارگران» با استناد به بند ۱ ماده ۲۸ یعنی «عدم التزام به اسلام و قانون اساسی» رد صلاحیت شده‌اند.

او افزود: «اگر با هر عنوان دیگری ما را رد می‌کردند شاید این‌گونه معترض نمی‌شدیم.»

دبیرکل حزب «دفاع از ایثارگران و قانون» می‌گوید: «چطور ایثارگرانی که سال‌ها در جبهه‌ها برای اسلام جنگیده‌اند و جانباز شده‌اند، حالا به اسلام التزام ندارند؟»

بیش از ۱۲ هزار تن در انتخابات مجلس ایران که قرار است هفتم اسفند سال جاری خورشیدی برگزار شود، کاندیدا شدند.

شورای نگهبان نیمی از این نامزد‌ها را به‌طور عمده به دلیل «عدم التزام به اسلام و قانون اساسی» رد صلاحیت کرده است. بیشترین کاندیداهایی که رد صلاحیت شده‌اند اصلاح‌طلب هستند.

منتقدان شورای نگهبان را متهم می‌کنند که در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات «جانبدارانه» عمل می‌کند و با ردصلاحیت گسترده نامزدها «مانع برگزاری یک انتخابات آزاد» می‌شود.

نجات‌الله ابراهیمیان، سخنگوی شورای نگهبان روز ۱۲ بهمن گفته بود شش هزار کاندیدای انتخابات مجلس که پیشتر از سوی هیأت‌های نظارت رد صلاحیت شده بودند، به تصمیم این هیأت‌ها اعتراض کرده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.