ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حضور در انتخابات موجب نصرت نظام جمهوری اسلامی است»

رایزنی‌های دولت برای تائید صلاحیت نامزدهای همسو بی‌نتیجه ماند و خامنه‌ای از دولت می‌خواهد که به جای پیگیری مسئله انتخابات به فکر برنامه‌ریزی برای مقابله با دشمن باشد.

در فاصله کمتر از بیست روز تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رهبر جمهوری اسلامی ایران به صورت تلویحی از اظهارات حسن روحانی انتقاد کرد و از او خواست که به جای تبلیغات روزنامه‌ای به مسائل مهم اقتصادی توجه کند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی ایران در یک ماه گذشته از هر فرصتی برای انتقاد از عملکرد شورای نگهبان استفاده کرد و با تشکیل هیات ویژه‌ای برای رایزنی با شورای نگهبان به دنبال بازگرداندن گروهی از دواطلب‌های رد صلاحیت شده همسو با دولت رفت.

او روز گذشته و در همایش زنان و اعتدال، با بیان این‌که «گاهی انتخاب سخت می‌شود و آنی که ما می‌خواهیم نیست» از مردم ایران خواست که «به ناچار از بین چیزهایی که هست» انتخابشان را انجام دهند، «ولو این‌که این انتخاب دلچسب نباشد.»

روحانی که پیش از این وعده کرده بود که از «همه اختیارات قانونی خود برای احقاق حقوق داوطلبانی که بدون مستند قانونی رد صلاحیت شده‌اند»، استفاده کند و مجلس شورای اسلامی را «خانه ملت و نه یک جناح» دانسته بود، ۱۳ بهمن در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی ایران، رد صلاحیت گسترده داوطلبان را موجب ایجاد «شائبه مهندسی انتخابات» دانست.

سخنان حسن روحانی واکنش اعضای شورای نگهبان، رئیس قوه قضائیه و برخی از نمایندگان مجلس را به دنبال داشت. به‌گونه‌ای که نمایندگان جبهه پایداری در مجلس شورای اسلامی از شورای نگهبان خواستند که «مراقب نقض بی‌طرفی از سوی دولت باشد».

اگرچه رایزنی‌های دولت در ‌‌نهایت بی‌نتیجه ماند، اما صبح دوشنبه ۱۹ بهمن علی خامنه‌ای در دیدار با فرماندهان ارتش به صورت غیرمستقیم حسن روحانی و هیات دولت را مخاطب قرار داد و از آن‌ها خواست که «مراقب باشند جنجال‌های روزمره انتخاباتی آن‌ها را سرگرم نکند و از پرداختن به مسائل مهم به ویژه اقتصاد غافل ننماید».

او همچنین طرح برخی از مباحث در رابطه با انتخابات را موجب «تشویش اذهان عمومی» دانست و گفت که «انتخابات تجدید قوای ملت و بیعتی تازه با اهداف انقلاب است.»

خامنه‌ای از مسئولان نظام جمهوری اسلامی خواست «با توجه به یک جبهه دشمن وسیع برنامه ریزی کنند». او «ایجاد شکاف» و «دو قطبی‌سازی کاذب و خطرناک میان ملت و نظام» را از «اهداف همیشگی دشمنان نظام جمهوری اسلامی» دانست و گفت: «حضور در انتخابات موجب نصرت نظام جمهوری اسلامی و ناکام ماندن این اهداف دشمنان است».

اتهام زنی رئیس قوه قضائیه

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران هم صبح دوشنبه ۱۹ بهمن یک‌بار دیگر گروهی از نیروهای سیاسی داخل ایران را به «همسویی با دشمن» متهم کرد و از دستگاه نظارتی خواست که مانع ورود «نااهلان سیاسی» به مجلس شود.

به گزارش خبرگزاری میزان صادق آملی لاریجانی در جلسه شورای عالی مسئولان قضایی، بخشی از نیروهای سیاسی داخل ایران را به «چراغ سبز نشان دادن به دشمن برای منحرف کردن انقلاب» متهم کرد و گفت: «نباید برخی در داخل کشور سخنانی بر زبان بیاورند که دشمنان را به وسوسه بیاندازد».

او همچنین از نهادهای نظارتی خواست که «با نظارت دقیق خود مانع از ورود نااهلان به مجلس شورای اسلامی شوند».

انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار می‌شود. شورای نگهبان بیش از پنجاه درصد از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و هشتاد درصد داوطلبان خبرگان رهبری را «فاقد صلاحیت لازم» اعلام کرد.

شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افراد رد صلاحیت شده را نامزدهای نزدیک به اصلاح‌طلبان و جریان میانه‌رو اعلام کرده است. به‌رغم این‌که وزیر کشور رایزنی‌ها با شورای نگهبان را رضایت بخش و موجب رقابتی‌تر شدن انتخابات دانسته بود، شورای نگهبان تنها ۲۵ درصد از داوطلبان معترض به رد صلاحیت را تائید صلاحیت کرد.

در فهرست تائید صلاحیت شدگان در مرحله دوم، کمتر نامی از نامزدهای نزدیک به اصلاح‌طلبان قرار دارد. با این حال اعضای این شورا در همایش انتخاباتی حزب اعتماد ملی یک‌بار دیگر اعلام کردند که «تحت هر شرایطی در انتخابات باقی می‌مانند».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    سوال: اگر همین فردا رهبر حکم حکومتی بدهد که انتخابات میل نداریم و نمایندگان مجالس و شوراها و رییس جمهور را خود راساً انتخاب می کنم دقیقاً چه اتفاق خارق العاده و غیرقابل تحملی میافتد؟ هیچ به هزینه های این همه انتخابات بیهوده و تقلبی فکر کرده اید؟ از تبلیغات و فلج چند ماهه کشور گرفته تا جابجایی مدیران و نیروها در مناصب کشور. اگر انتخابات قرار است همین ماهیت را داشته باشد امیدوارم رهبر معزز انقلاب همین فردا تمام این بساط را جمع کند و خود این افراد را نصب کند. قطعا می داند که نه مزاحم داخلی دارد نه مزاحم خارجی. یا علی مدد.

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان . يك سوال ، آيا مردم و تجار و سياستمداران كشورهايي كه اين حكومت بشدت اسلامي را نماينده ما ميشناسند و با همين دزدها قرارداد امضا ميكنند ، ( اصلا ميدونند وضع انتخابات در ايران ) چگونه است ؟ ايا ميدونند ما حكم حكومتي داريم كه ميتونه هرسه قوه را تعطيل كنه ؟ اياميدونند كه كل انتخابات زير شوراي نگهبان و شش تا از دزدانش را خامنه اي دزد مستقيم انتخاب ميكنه و شش تا ي بقيه را به گماشته خودش ، رئيس باطري قضائيه ميگه معرفي كن ؟ اگر بدونند ، به ما ميخندن كه بازهم ميريم در انتخابات شركت كنيم ؟ ايا اينها را ميدونند كه تا پاسپورتمون را ميبينند مثل عقب افتاده ها باهمون برخورد ميكنند ؟ اگر شركت نكنيم ميتونيم بگيم با اسلحه برايران حكومت ميكنند ولي وقتي شركت ميكنيم اونها ميكن ، خودتون خواستيد . كدومش بهتره ؟ من شركت نميكنم كه فكر نكنند خودم خواستم كه بمن و خانوادم شكنجه وتجاوز كنند و بول نفت و گازو معادن را من گفتم بديد به تروريستها. پاينده ايران ، سربلند ايراني

  • Sahar

    باسلام قبول کنیم که هم فکران ماهم عملکرد خوبی نداشتن. مثلا دولت که همسو با اصلاحاته تو وعده هایی که مدم داد چقد تونست عمل کنه. از ماست که برماست.خیلی از اصلاح طلبان ما یا معتادن یا پرونده های مالی و قضایی دارن

  • nader

    انتخابات فرمایشی نزدیک شده. گروه تندرو با شعار مرگ بر..... وممنوع التصویرو... ورد صلاحیت  بالای ۵۰-۶۰ درصدی شروع میکنند. بعد سروصدا الکی و وای اسلامای مطهری و رفسنجانی و فریدون و ....مدتی بلند میشود تا تنور انتخابات قلابی گرم شود و اخرش هم  میگویند « برای حفظ دموکراسی ؟!٬ تحت هر شرایطی در انتخابات باقی می‌مانند».!! در سرگیجه خوردن مردم٬ نام افراد مورد نظر بیت ٬ از صندوق رای جادویی در میاید.... سرو صدا میخوابد تا انتصابات بعدی ولایی  !!

  • Farid

    اینها همه غیرخودیها را رد صلاحیت میکنند. مگر مشکل فراموشی دارید و یا چیزی عوض شده ؟!

  • hasani

    محمد خاتمی در پیامی ضمن «گلایه» از «دست‌اندرکاران انتخابات» به دلیل ردصلاحیت‌ها گسترده کاندیداها، در عین حال نوشت که «هنوز کورسوی امیدی مانده که در رده‌های بالا‌تر تصمیم‌گیری تا حدی این نقیصه جبران شود»!!. او از مردم خواست که «به هیچ وجه از شرکت در انتخابات دلسرد نشوند» !! التماس میکنند اجازه بدهند چند نفریشان که از فتنه ۸۸ ! توبه کرده اند ( مثل عارف) به مجلس استصوابی راه دهند تا در جهان بوق دموکراسی در حکومت ولی فقیه بزنند و در مجلس از ترس ٬  سکوت اختیار کنند؟ حداقل از موسوی خجالت بکشید که ۵ سال نه گفته.

  • hasani

    اینهمه اصلاح طلب کجایند؟ چرا ساکتند؟ چرا حتی بر علیه رد صلاحیت و ادامه حصر اعتراض نمیکنند؟

  • انتخابات را به رفراندوم بدل کنیم، رای هدفمند

    از یه زاویه دیگه هم میشه نگاه کرد. حالا که همه ی راستها علیه رفسنجانی بسیج شدن یک رای جانانه و حداکثری به او و مطهری خیلی معنی دار است: تودهنی به خامنه ای. ضمنا اصلا امتیاز به رفسنجانی نیست مردم زمانی که بزور نفر سی ام مجلس شد حالش را گرفتند. ولی همین که از نماز جمع طرد بشه و رای قاطع بیاره یه رفراندومه. این رژیم هیچوقت به رفراندوم تن نمیده ولی همین میتونه باشه. تصور کنید مجبور بشن رای ها رو باطل کنن، انتخابات رو باطل کنن، یا دایم بگن مثلا رفسنحانی و مطهری 5/5میلیون رای نفر بعد 800 هزار رای. توی این فضای بسته بهترین گزینه اس