ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

غرق شدن حداقل ۳۵ پناهجو در آب‌های ترکیه

روز دوشنبه ۱۹ بهمن، روزنامه «حریت» ترکیه خبر داد که حداقل ۳۵ نفر مهاجر در دو قایق مجزا به سمت جزیره «لزبوس» یونان در حرکت بودند که به دلیل واژگون شدن قایق‌ها غرق شده‌اند.

حداقل ۳۵ مهاجر سوری در راه ترکیه به یونان پس از اینکه قایقشان واژگون شد، جان خود را از دست دادند.

روز دوشنبه ۸ فوریه/۱۹ بهمن، روزنامه «حریت» ترکیه خبر داد که حداقل ۳۵ نفر مهاجر در دو قایق مجزا به سمت جزیره «لزبوس» یونان در حرکت بودند که به دلیل واژگون شدن قایق‌ها غرق شده‌اند.

این دو حادثه در سواحل غرب ترکیه در حالی رخ‌داده که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در حال بازدید از کشور ترکیه و دیدار با مقامات این کشور برای حل بحران مهاجرت پناهجویان به سمت اروپاست.

به گزارش «حریت» تاکنون اجساد ۲۷ نفر از این مهاجران از آب بیرون کشیده شده که در این میان ۱۱ نفر از اجساد کودک هستند.

این دومین روز مرگبار برای مهاجران در سال ۲۰۱۶ است. روز ۲۲ ژانویه، ۴۰ نفر در حالی که به سمت اروپا حرکت می‌کردند در دریای اژه غرق شدند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید تنها از آغاز سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۳۷۴ پناهجو در مسیر ترکیه به یونان جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آن‌ها در دریا غرق شده‌اند.

از آغاز جنگ داخلی ترکیه در سال ۲۰۱۱ تاکنون نزدیک به پنج میلیون پناهجو به کشورهای اطراف - اردن، لبنان، ترکیه، عراق و مصر- پناه برده‌اند. صدها هزار نفر هم به اروپا مهاجرت کرده‌اند که مرکل امید دارد با کمک مقامات ترکیه حرکت مهاجران را کنترل کند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.