ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست بودجه ۱,۸ میلیارد دلاری اوباما برای مبارزه با زیکا

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره این کشور درخواست ۱,۸ میلیارد دلار (حدود ۱,۶ میلیارد یورو) بودجه برای مبارزه فوری با ویروس زیکا در داخل آمریکا و خارج از آن کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا از کنگره این کشور درخواست ۱,۸ میلیارد دلار (حدود ۱,۶ میلیارد یورو) بودجه برای مبارزه فوری با ویروس زیکا در داخل آمریکا و خارج از آن کرد.

کاخ سفید گفته است از آن‌جا که بهار و تابستان نزدیک است و با این دو فصل شمار بسیاری پشه نیز جابه‌جا شده و فعال می‌شوند آمریکا باید کاملاً آماده باشد.

به‌گزارش رویترز، بخش عمده‌ای از بودجه درخواست‌شده توسط اوباما صرف آزمایش و عملیات مراقبت و مقابله با این ویروس در مناطق آلوده در ایالات متحده خواهد شد.

ویروس زیکا به‌طور عمده در آمریکای جنوبی و مرکزی گسترش یافته است. این ویروس عامل افزایش سریع در ناهنجاری‌های سر نوزادان متولد شده در برزیل شناخته شده است.

تا کنون نیش پشه تب زرد «آئدس آیگیپتی» (حشره مصری) و در موارد نادر تماس‌های جنسی و خونِ آلوده عامل انتقال این ویروس شناخته شده بود اما به‌تازگی یک مرکز تحقیقاتی در برزیل اعلام کرد که نشانه‌هایی از ویروس زیکا را در ادرار و بزاق یافته است.

کاخ سفید گفته است از آن‌جا که بهار و تابستان نزدیک است و با این دو فصل شمار بسیاری پشه نیز جابه‌جا شده و فعال می‌شوند آمریکا باید کاملاً آماده باشد تا مانع از انتقال احتمالی این ویروس به‌ویژه در جنوب کشور شود.

آژانس توسعه جهانی آمریکا (USAID) از بودجه‌ای معادل ۳۳۵ میلیون دلار بهره خواهد برد تا در این‌باره به کشورهای آمریکای لاتین کمک کند. مقامات پورتو ریکو، قلمرو محدود به ایالات متحده، می‌توانند به سهم خود ۲۵۰ میلیون دلار دریافت کنند.

همچنین ۲۰۰ میلیون دلار صرف تحقیقات برای واکسن صرف خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.