ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وضعیت اضطراری در فرانسه باز هم تمدید شد

به‌رغم مخالفت‌های مدافعان حقوق بشر، از جمله سازمان عفو بین‌الملل، سنای فرانسه وضعیت اضطراری در این کشور را سه ماه دیگر تمدید کرد.

سنای فرانسه روز سه‌شنبه ۹ فوریه / ۲۰ بهمن با رأی اکثریت بالای سناتورها، سه ماه دیگر وضعیت اضطراری در این کشور را تمدید کرد.

وضعیت اضطراری پس از حملات تروریستی به پاریس در ۱۳ نوامبر به اجرا گذاشته شد. در این حملات ۱۳۰ نفر کشته شدند و مسئولیت آن را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت.

در رأی‌گیری روز سه‌شنبه ۳۱۶ سناتور به طرح دفاعی برنار کازنوو، وزیر کشور فرانسه که وضعیت اضطراری را به‌مدت سه ماه تمدید می‌کرد رأی مثبت دادند. تنها ۲۸ سناتور به آن رأی منفی دادند.

وضعیت اضطراری پیش از این نیز یک بار در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (آبان‌ماه) با درخواست دولت فرانسه برای سه ماه تمدید شده بود.

در این مدت هرگونه گردهمایی که برای نظم عمومی خطرناک باشد لغو می‌شود و دولت می‌تواند در چارچوب قانون وضعیت فوق‌العاده وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی را که از تروریسم حمایت می‌کنند و یا تحریک به اقدامات تروریستی می‌کنند، مسدود کند.

مدافعان حقوق بشر، از جمله سازمان عفو بین‌الملل به وضعیت اضطراری در فرانسه انتقادهای بسیاری وارد کرده‌اند. آن‌ها معتقدند در این مدت حقوق مسلمان‌هایی که ارتباطی با تروریسم ندارند نادیده گرفته شده است. همچنین برای مثال فعالان محیط زیست در جریان کنفرانس جهانی آب و هوایی پاریس نتوانستند تجمعات اعتراضی خود را به‌شکل گسترده برگزار کنند.

عفو بین‌الملل پیش از رأی‌گیری در سنا از سناتورها خواسته بود تا ضرورت ادامه وضعیت اضطراری در فرانسه را از دولت جویا شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    جناب حقیقتگو. آرمانگرای محترم. هموطن دنیا دیده ی من. آخر چه سر جنگی با واقعیت و حتی طبیعت دارید؟ یعنی عقاب را هم محکوم می کنید بخاطر سرشتش؟ آرمان شهری که در ذهن دارید هیچ نمود تاریخی ندارد و شما فقط به اظهار خشم و محکوم کردن بسنده می کنید.. الفاظی که بکار گرفتید یادآور بخشی از ادبیات محو شده بلوک شرق است. اگر چنین تمایلی دارید که خود شاهد بوده اید که بزرگی و بزرگنمایی آنها هم بر چه کارهایی بنا شده بود. مبارزه آنها با امپریالیسم غرب در شرق بجز فساد و فقر و جنایت چه دستاوردی داشت؟ فقر و فلاکت برای همه! این است آرمان شما؟ این خلق ایرانی که به فتوحات امثال نادر شاه و جهان گشایی کوروش و داریوش و خشایار ( و حتی هنرنمایی های پاسدار حقیری مثل سلیمانی در عراق و سوریه و یمن) مفتخر باشیم ولی در برابر استعمار گری دیگران بخروشیم و بجوشیم و بی آنکه ذره ای پتانسیل حرکات قهرمانانه داشته باشیم همچون دون کیشوت به دل آسیابهای بادی بزنیم متاسفانه ریشه عمیقی در فرهنگ ایران دارد. انتظار است ایرانیان دنیا دیده قدری وسعت دید پیدا کرده باشند و بتوانند با "واقع بینی" به ارتقای فرهنگ ملت خود کمک کنند. ایفای نقش "کور خانه نشین بغداد خراب کن" هیچ لطف و سودی ندارد. شما را و همگان را به عکس های همین 100 سال پیش ایران زمین حوالت می دهم. ملتی که شب به شب شپش های خود را در تنور می تکاند و فقر و قحطی برایش واقعیت های روزمره بودند پس از اتصال به روند تمدن غرب و تحصیل فرزندانش در ممالکی چون فرانسه چنان پیشرفت که مدارس نوین را داشت، دارالفنون را ساخت، مشروطیت را بنا گذاشت و با کمک مستشاران آن کشورهای دیو و دد بنای ایران مدرن را نهاد. من یکی برآیند اقدامات استعمارگران سابق در صده اخیر را برای دنیا مثبت تلقی می کنم و هیچ دلسوزی بابت هلاکت قذافی و صدام که هر دو واقعا محنون بودند ندارم. ملت های عقب مانده هم باید هزینه رشد را بدهند و دردش را بکشند. و در پایان، هیچ کشوری را نمی توان بدلیل دنبال کردن منافع ملی اش محکوم کرد. قیمت خون بختیار یک میلیارد فرانک ( بدهی فرانسه بابت نیروگاه اتمی نساخته) و آزادی گروگانهای فرانسوی در لبنان و خدا می داند چه چیزهای دیگری بود. شاید من هم اگر در فرانسه "سیاستمدار" بودم مکث نمی کردم!

  • حقیقتگو

    جناب میترا بنده این کمنت رو برای تفنن و وقت گذارانی کلماتی ننوشتم بلکه کاملا" دانسته و قصد ماله کشی امپریالیست ها را هم ندارم ...تمامی موردهائی که فرمودید حقوق بشر و آزادی و مردم سالاری شامل فرانسوی های اصیل فرانسه میشود . شما هم تاریخ را بخوانید که فراانسه جان در الجزایر و در کل افریقا چه خدمات افریقادوستانه امپریالیستی در قالب کشتار و شکنجه انجام داد و هنوز با هم دکوراسیون خوشگلترو کاسه گدائی و اسلام و آخوند پروری انجام هم میدهد. بله کسی که خوشحالانه از قصاب گوشتی را می خرد هرگز از خودش نمی پرسد این گوشت تن چه موجود زنده ای بوده و این موجود زنده در طویله زندگی میکرده و اشعال سبزی میل می فرموده است. جنایتی که فرانسه و انگلیس و امریکا در لیبی مرتکب شدند و اولا" رهبر واقعا" دلسوز لیبی و پیشترفت خواه لیبی و چشم امید افریقا نشینان را کشتند و میلیاردها دلار اندوخته در بانک های بین المللی را دربست دزدیند و که برای پیشرفت اقتصاد خودشان استفاده کنند و دمکراسی شون و حقوق بشره بشر اروپائی و فرانسوی زاده و انگلیسی زاده اصیل رو تقویت کنند. فرانسه با جنایتی که بر علیه مردم ایران مرتکب شد با تبلیغات همه روزه 24ساعته تلویزیونی و جا و مکان دادن توانست ماهیت یک هیولای وحشی ارتجاع سیاه خمینی را رستم دمکراتیک تبدیل کند و بنده در آن زمان در فرانسه بودم و خودم شاهد این فاجعه امپریالیست ها که قسمت بیشتری از آن توسط فرانسه انجام میشد را مشاهده کردم.. جناب میترا شادروان شاهپور بحتیتر برای منافع فرانسه و توسط فرانسه بقتل رسید. جناب میترا شما بهتر است تاریخ نگذارید اروپا و دکوراسیون زیبای حقوق بشر و مردم سالاری فقط برای اروپا زاده گان اصیل شما دیکته کنید لطفا" قدری تاریخی را مطالعه بفرمائید که چگونه جوجه عقاب با چه خوراکی و محیطی به عقاب بزرگ زیبا مبتدل شد!!

  • میترا

    جناب حقیقتگو امیدوارم چیزهایی که مرقوم فرمودید بخشی از "حقیقت هایی" که ذهن شماست نباشد و فقط برای تفنن و وقت گذرانی کلماتی را تایپ کرده باشید. فرانسه مهد تمدن و فرهنگ و هنر، تولد مفاهیم حقوق بشر، آزادی و مردمسالاری است. قدری مطالعات تاریخی بفرمایید تا بی گدار به این باتلاق نزده باشید. تاریخ همه کشورها ( از جمله ایران) نیز پر از وقایعی است که اینک ممکن است مطلوب تلقی نشوند. شخصا بجای موضع گیری های مخرب ترجیح می دهم با ملت فرانسه که با آغوشی باز پذیرای جمعیت بزرگی از اقوام و ملل بوده و اینک درگیر این بختک اسلامگرایی افراطی شده ابراز همدردی کنم و نگران محدودیت در آزادی های مدنی و فردی به دلیل این شرایط اضطراری باشم. حیف است این دستاورد بشری این چنین آسیب ببیند. فعلا همه با هم برویم پای صندوق رای تا آینده سیاه خود را با دستان ضعیف خویش رقم بزنیم . فردا هم نمی تواینم بگوییم آمریکا، انگلیس یا فرانسه موجب بدبختی ما در سال 1394 شدند.

  • حقیقتگو

    فرانسه که مسبب ایجاد وضعیت اظطراری و مورد ظلم و ستم سی چند ساله مردم ایران شده چرااینقدر به خودش سخت می گیره. اگر چپاولگری فرانسه در کشورهای مسلمان و چپاول شدگان مسلمان مطیع اسلام امپریالیست ها نبودند هنوز فرانسه با خسارت مالی جنگ جهانی دوم مواجه بود.