ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین دریاچه بزرگ بولیوی خشک شد

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای سازمان فضایی اروپا، «لاگو پوپو» (Lago Poopó)، دومین دریاچه بزرگ بولیوی در آمریکای لاتین عملاً خشک شده است.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای سازمان فضایی اروپا، «لاگو پوپو» (Lago Poopó)، دومین دریاچه بزرگ بولیوی در آمریکای لاتین عملاً خشک شده است.

«لاگو پوپو» (Lago Poopó)، دومین دریاچه بزرگ بولیوی در آمریکای لاتین خشک شده است.

این تصاویر که بین ماه‌های آوریل ۲۰۱۴ و ژانویه ۲۰۱۶ گرفته شده‌اند نشان می‌دهند که چگونه آب حدود ۳۰۰۰ کیلومتر مربع از این دریاچه تبخیر شده است.

برپایه مطالعات سازمان فضایی اروپا یکی از دلایل خشک شدن این دریاچه تغییرات آب و هوایی است.

این عامل به‌همراه پدیده «ال نینو» منجر به خشکسالی در رشته‌کوه «آند»، طولانی‌ترین رشته‌کوه جهان در آمریکای لاتین شده است.

«ال نینو» یک پدیده اقیانوسی و دریایی است و عامل اصلی آن نیز تغییرات دمای سطح آب است. در صورتی که افزایش دمای سطح آب از درصد طبیعی خود بالاتر رود پدیده «ال نینو» شکل می‌گیرد و اگر دمای سطح آب از درصد طبیعی خود پایین‌تر رود، پدیده «لا نینا» رخ می‌دهد. «ال ‌نینو» باعث ایجاد ناهنجاری‌های بزرگی در آب و هوای سراسر کره زمین می‌شود از جمله این ناهنجاری‌ها می‌توان به سیلاب‌های ناگهانی، خشکسالی، قحطی و بیماری اشاره کرد. نشانه اولیه «ال نینو» هم تغییر جهت جریان آب‌های سرد و گرم و همچنین ایجاد باد و طوفان است.

دریاچه «لاگو پوپو» در ارتفاع سه هزار و ۷۰۰ متری قرار دارد. این دریاچه پیش از این در سال ۱۹۹۴ یک بار خشک شده بود. دانشمندان نگران آن هستند که «لاگو پوپو» این‌بار نتواند از خشکسالی جان به‌در برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • انتخابات را به رفراندوم بدل کنیم، رای هدفمند(رفسنجانی و مطهری)

    عجب پس منحصر به ایران نیست