ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فاشیست روس مهمان عوامل روزنامه کیهان در تهران

الکساندر دوگین، نظریه‌پرداز فاشیسم روسی جدید در تهران بوده و در مورد اتحاد ایران و روس سخنرانی کرده است. عوامل روزنامه کیهان به سرپرستی حسین شریعتمداری میزبان دوگین در تهران بوده‌اند.

الکساندر دوگین، نظریه‌پرداز فاشیسمِ روسی جدید در تهران بوده و در مورد اتحاد ایران و روس سخنرانی کرده است. عوامل روزنامه کیهان به سرپرستی حسین شریعتمداری میزبان دوگین در تهران بوده‌اند.

الکساندر دوگین

دوگین طرفدار احیای امپراتوری روس است، معتقد است روسیه باید به "هویت اصیل" خود برگردد و با غرب مقابله کند. آثار دوگین در میان نئونازی‌ها در آلمان و کشورهای دیگر پرطرفدار است. او در بحران اوکراین دخالت فعالی داشت و فاشیست‌ها را تحریک می‌کرد.

دوگین در روز ۱۹ بهمن در "فرهنگ‌سرای اندیشه" تهران در مجلسی به نام "شب علوم انسانی" سخنرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم او گفته است که ایران دارای فرهنگ انتظار است، یعنی منتظر امام زمان است، و روس‌های ارتودوکس هم دارای فرهنگ انتظار مشابهی هستند، و این اساس اتحاد کشور است که اکنون در جنگ در سوریه شکل عملی به خود گرفته است:

«زمانی که به اینجا آمدم با چیزی به نام فرهنگ انتظار روبرو شدم و این همان چیزی است که در اندیشه مسیحی ارتدوکس با آن مواجه هستیم چرا که ما نیز در انتظار بازگشت موعود، مسیح(ع) هستیم. این ساختار انتظار در هر دو آئین مشترک است و البته نگاه‌مان به شیطان نیز مشترک است چرا که هر دو امپریالیسم را دشمن می‌پنداریم، این مواجهه که در سوریه با آن روبرو هستیم علاوه بر این که یک مواجهه نظامی است، یک مواجهه متافیزیکی است که اتحادی را در بین دو کشور به وجود می‌آورد. این موضوع تلاشی است که ما امپریالیسم را متافیزیک خوانده و با نگاهی دیگر به آن توجه کنیم. در اینجا باید طبیعت لیبرالیسم را بفهمیم چرا که لیبرالیسم خواستگاه مدرنیته جهان جدید است و مبارزه با مدرنیته مبارزه با امپریالیسم است.»

دوگین نظریه خود را "نظریه چهارم" در سیاست می‌خواند و ضدیت آن را با دموکراسی‌های لیبرال برجسته می‌کند. او در سخنرانی خود در تهران یک عامل اتحاد روسیه و ایران را در همین ضدیت دانسته و در این باره چنین توضیح داده است:

«حرف مشخص این است که ما لیبرالیسم را رد می‌کنیم و این در واقع همان چیزی است که مرز اتحاد دو کشور را شکل می‌دهد. البته عدم توجه به لیبرالیسم را در روح رئیس جمهور پوتین نیز می‌بینیم، اگر به ایران نیز دقت کنیم خواهیم دید که این موضوع در روح ایران نیز جاری است. پس شما دقیقا تئوری چهارم سیاست را اجرا کرده و در یک مسیر مشترک حرکت می‌کنیم. این موضوع همان لحظه تاریخی اشتراک است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرحسین

    به حال دریوزگی های ایدئولوژیک جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه باید گریست و هم زمان خندید! کاسه لیسی فاشیست ها و مرتجعان را کردن و استقراض و واردات نظریات فاشیستی و ضدمدرنیته، شما را به جایی نخواهد رساند و در پوچ انگاری ای افتاده اید که خود بر ضدش گمان می کنید به پا خواسته اید.

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان . آقاي زرنگ ، انتظار تو ، با اينها يكيست ؟ چطور عدم توجه به ليبرالسيم را در ( روح پوتين) ميبيني ؟ ولي همان را اينطرف در ( روح ايران ) ؟ خاك ايران ؟ اب ايران ؟ هواي ايران ؟ درختان ايران ؟ مردم ايران ؟ يا خامنه اي دزد و مزدورانش در ايران ؟ برگرديم به انتظار ، آيا نميداني كه اينها منتظر امام دوازدهم هستند ؟ و هر مرامي كه حتي تا يازدهمي را قبول و دوازدهمي را قبول نكند را ، كافر ميدانند و محدورالدم ؟ حتي حوثي هاي زيدي را كه لاشه هايشان را از يمن براي دفن به ايران اورده اند ، چون زيد ي هستند و بعد از او را قبول ندارند ، كافر ميدانند و الان فقط براي آشوب در منطقه است كه پول ايرانيان را به يمن سرازير ميكنند . تو حتي اگر نماز بخواني و همه فرايض اسلامي را راعي باشي و فقط مثل اهل سنت ، در حج ، ( طواف نسا ) نكني ، زنت برتو حرام و فرزندت را حرامزاده مينامند . اين اراجيف براي فريب من است ؟ من نه ميگويم به جنايات حكومت بشدت اسلامي و در انتخابات شركت نميكنم تا زودتر اين اشغالگران را از ميهنم بيرون نمايم و ديگر ميهماني مثل تو در اينگونه جلسات دعوت نشود . پاينده ايران ، سربلند ايراني