ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمار کشته‌شدگان جنگ سوریه به ۵۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود»

فجایع جنگ سوریه هر روز بیشتر می‌شود. یک نهاد غیردولتی که با سازمان ملل همکاری می‌کند می‌گوید در پنج سال جنگ سوریه حدود ۴۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه در گزارشی نوشته است که در جنگ پنج ساله سوریه حدود ۴۰۰ هزار نفر کشته شده‌اند و ۷۰ هزار نفر نیز بر اثر کمبود آب آشامیدنی، مواد غذایی و دارویی جان خود را از دست داده‌اند.

روزنامه گاردین بریتانیا روز پنج‌شنبه ۱۱ فوریه / ۲۲ بهمن گزارش این نهاد غیردولتی را که با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کار می‌کند، منتشر کرده است.

این گزارش می‌افزاید که در این پنج سال ۱,۹ میلیون سوری در جنگ زخمی شده‌اند.

بر این اساس در مجموع ۱۱,۵ درصد جمعیت سوریه به دلیل جنگ کشته یا زخمی شده‌اند.

شاخص «امید به زندگی» که در سال ۲۰۱۰ در سوریه از ۷۰ سال گذشته بود در سال ۲۰۱۵ به ۵۵ سال رسید.

همچنین مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه گفته است جنگ سوریه ۲۵۵ میلیارد دلار (۲۲۵ میلیارد یورو) هزینه اقتصادی در بر داشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • naseem

    رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، امروز پنجشنبه طی سخنانی در گردهم‌آیی اقتصادی در آنکارا اعلام کرد که صبر ترکیه در قبال بحران سوریه حدی دارد، پس از آن کشورش مجبور به تحرک خواهد شد. وی افزود که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران دست به "کشتاری فجیع" در سوریه می‌زنند، وی سازمان ملل متحد را ملزم دانست تا برای جلوگیری از "پاکسازی نژادی" در این کشور تلاش بیشتری به خرج دهد. رئیس جمهوری ترکیه ضمن محکومیت درخواست‌های بین‌المللی از کشورش برای گشودن مرزهایش به روی هزاران آواره سوری که از مناطق جنگزده حلب گریخته‌اند، تهدید کرد که آوارگان را روانه کشورهای دیگر خواهد کرد.