ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بنگاه‌های املاک در ایران: مردم پول خرید خانه ندارند

بنگاه‌های املاک می‌گویند که تغییری در بازار مسکن رخ نداده است و تا زمانی که قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکند، تغییری هم در این بازار به‌وجود نخواهد آمد.

بنگاه‌های املاک می‌گویند که تغییری در بازار مسکن رخ نداده است و تا زمانی که قدرت خرید مردم افزایش پیدا نکند، تغییری هم در این بازار به‌وجود نخواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنگاه‌های املاک می‌گویند که رکود همچنان دامنگیر بخش مسکن است. فعالان این بخش معتقدند که بازار معاملات مسکن نه تنها تغییری نداشته بلکه در این مدت مراجعه‌های چندانی هم به بنگاه‌های املاک نشده است.

 پیش‌بینی می‌شد که اجرای برجام و فضای مثبت توافق هسته‌ای، بتواند مردم را برای ورود به بازار مسکن ترغیب کند اما با گذشت چند هفته از اجرایی شدن برجام، تغییر خاصی در این بازار مشاهده نمی‌شود.

با اینکه برخی از کارشناسان نسبت به آینده بازار مسکن در سال آینده امیدوار هستند اما بنگاه‌های املاک نسبت به این موضوع چندان امیدوار نیستند. آنها معتقدند اگر سیاست‌های دولت به این روال ادامه پیدا کند، بعید است که بازار مسکن سال آینده هم رونق چشمگیری را شاهد باشد.

بنگاه‌های مسکن معتقدند وضعیت اقتصادی مردم یکی از موانع جدی پیش روی رونق بازار مسکن است، چراکه مردم پول کافی برای خرید ندارند.

 یکی از این مشاوران املاک با تأکید بر اینکه  وضعیت بازار مسکن زمانی بهبود می‌یابد که وضعیت اقتصادی مردم اصلاح شود، گفت: «با وجود کاهش قیمت‌ها در دو سال گذشته، توان اقتصادی مردم افزایش نیافته و قیمت‌های کنونی نیز برای آنها بالاست.»

به گفته او، اجرای برجام نمی‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند و تاکنون نیز تأثیری نداشته است. به همین دلیل  برای افزایش توان اقتصادی خانوارها و رونق بازار مسکن به راهکارهای دیگری نیاز است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.