ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش تخریب جنگل‌ها و ساخت و ساز در سواحل مازندران

حسین معصوم، مشاور وزیر راه و شهرسازی ایران، می‌گوید تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان مازندران «به شکل بسیار وسیع توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب» دیده می‌شود.

حسین معصوم، مشاور وزیر راه و شهرسازی ایران می‌گوید در سال‌های اخیر «تخریب و تجاوز به عرصه‌های جنگلی، ساحلی و ساخت و ساز‌های بی‌رویه و غیر مجاز در مازندارن افزایش یافته است».

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مشاور وزیر راه و شهرسازی ایران، جمعه ۲۲ بهمن گفت که به همین دلیل از مدیرکل دادگستری مازندران که «رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی» این استان است، خواسته شده تا «اقدام لازم را در این خصوص انجام دهد».

حسین معصوم که نماینده تام‌الاختیار وزارت راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی است، می‌گوید تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان مازندران «به شکل بسیار وسیع توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب» دیده می‌شود.

به گفته او، ساخت‌ و ‌سازهای بی‌رویه در سواحل و جنگل‌های استان مازندران، باعث «ایجاد ترکیب ناموزون در ساختار کالبدی» این استان شده است.

قباد افشار، رییس سازمان امور اراضی ایران چندی پیش گفته بود که استان‌های مازندران، تهران و البرز به ترتیب جزو سه استان اول در معرض تخریب اراضی ملی و ساخت و ساز غیر مجاز هستند.

او می‌گوید طی ۲۵ سال گذشته ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران دچار تغییر کاربری شده است.

سودابه مهری، نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز مدتی پیش گفته بود ساخت و ساز‌ها در سواحل دریای خزر باعث بروز مشکلات زیست محیطی برای این استان شده است.

به گفته او، «ارزش بالای زمین» در سواحل خزر باعث شده تا ساختمان‌های مرتفع بدون رعایت فاصله و در کنار هم، مانند «دیوار» جلوی ساحل ایجاد شوند و باعث بروز مشکلات زیست محیطی در شهرهای ساحلی استان مازندران شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.