ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب غذای یک فعال فیسبوکی زندانی در ایران

این زندانی سیاسی هشدار داد که اگر تا ۱۰ روز آینده به تقاضای او برای آزادی مشروط پاسخی داده نشود، اعتصاب خود را به اعتصاب خشک تبدیل خواهد کرد.

امیر گلستانی یکی از فعالان شبکه اجتماعی فیسبوک در ایران که به هفت سال حبس محکوم شده، دست به اعتصاب غذای ‌تر زد.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، یکشنبه ۲۵ بهمن خبر داد که امیر گلستانی در اعتراض به مخالفت دادستان تهران با آزادی مشروطش از ۲۴ بهمن اعتصاب غذا کرده است.

این زندانی سیاسی هشدار داد که اگر تا ۱۰ روز آینده به تقاضای او برای آزادی مشروط پاسخی داده نشود، اعتصاب خود را به اعتصاب خشک تبدیل خواهد کرد.

یک منبع آگاه به کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «طبق قانون کسانی که متهم به توهین به مقدسات هستند پس از سپری شدن یک سوم دوران حبس خود می‌توانند تقاضای آزادی مشروط کنند و از آنجا که امیر ۳۱ ماه در حبس است و یکی از زندانیان خوب و آرام بوده، تقاضای آزادی مشروط کرده اما به دلایل نامشخص با آن موافقت نشده است».

امیر گلستانی، متولد ۱۳۵۹ که فروشنده لوازم ورزشی بوده، به دلیل نوشته‌هایش در فیسبوک، ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ از سوی مأموران اطلاعات سپاه پاسداران در محل کارش در بابلسر بازداشت شد.

او ادمین صحفه فیسبوکی به نام «زندگی سگی» بود که در آن مسائل اجتماعی و سیاسی را نقد می‌کرد.

امیر گلستانی ۱۱۰ روز در انفرادی بند دو– الف زندان اوین بود و پس از آن در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام» به ۲۰ سال و ۹۱ روز حبس محکوم شد.

او یکی از هشت فعال فیسبوکی بود که در یک پرونده مجموعاً در دادگاه انقلاب به بیش از ۱۲۸ سال حبس محکوم شدند.

این حکم با اعتراض وکلا به دادگاه تجدید نظر فرستاده شد و در اردبیهشت ۱۳۹۴، شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر، امیر گلستانی را نهایتاً به هفت سال حبس به اتهام «توهین به مقدسات» محکوم کرد.

مسعود سید طالبی، فرید اکرمی‌پور، فریبرز کاردار فرد و مسعود قاسم‌خانی جزو پرونده هشت فعال فیسبوکی بودند که هر کدام در دادگاه تجدید نظر به پنج یا هفت سال حبس محکوم شدند. در خصوص وضعیت حکم رویا صابری‌نژاد نوبخت و نغمه شاهسوندی دو متهم دیگر این پرونده اطلاعی در دست نیست.

متهمان این پرونده از شهرهای مختلف، ازجمله یزد، شیراز، آبادان، کرمان و تهران هستند. مسن‌ترین متهم این پرونده یک زن ۴۲ ساله و جوان‌ترین یک مرد ۲۱ ساله است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.