ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرارداد ۱۱۰ میلیارد تومانی برای فیلترینگ هوشمند شبکه‌های اجتماعی در ایران

معاون وزیر ارتباطات، فیلترینگ هوشمند را «جنگ الکترونیک آنلاین» توصیف کرد و افزود ۱۱ دانشگاه باید آن را «روز به روز توانمند‌تر سازند تا در این جنگ موفق باشند».

علی اصغر عمیدیان، معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ایران گفت که بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان قرارداد میان وزارت ارتباطات و ۱۱ دانشگاه برای فیلترینگ هوشمند منعقد شده است.

عمیدیان، یکشنبه ۲۵ بهمن در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت به دلیل اینکه «نباید خانواده و فرهنگ اسلامی دچار مشکل شود» و «از خطوط قرمز نباید عبور کرد»، اجرای طرح فیلترینگ هوشمند در برخی از شبکه‌های اجتماعی آغاز شده است.

به گفته او، شبکه‌های اجتماعی باید بر اساس «فرهنگ و سیاست‌های داخلی ایران» فعالیت کنند و گرنه «محتوای غیراخلاقی آن‌ها» فیلتر خواهد شد.

معاون وزیر ارتباطات، فیلترینگ هوشمند را «جنگ الکترونیک آنلاین» توصیف کرد و افزود که ۱۱ دانشگاه در حال بررسی هستند تا فیلترینگ هوشمند را «روز به روز توانمند‌تر سازند تا در این جنگ الکترونیک آنلاین موفق باشند».

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز هفته گذشته گفته بود که مناقصه فیلترینگ هوشمند اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی برگزار شده تا در ‌‌‌نهایت این طرح اجرایی شود و «بتوان به ‌صورت هوشمند بر محتوای این شبکه‌های اجتماعی نظارت کرد».

واعظی می‌گوید فیلترینگ هوشمند «صفحات غیراخلاقی» این شبکه‌های اجتماعی به این معنی نیست که «قصد فیلتر کل این شبکه‌ها را داشته باشیم».

منظور از «فیلترینگ هوشمند» که دولت ایران به دنبال آن است، استفاده از نرم‌افزار‌ها یا سخت‌افزارهایی است که بخش‌هایی از سایت‌ها را که «مغایر با ارزش‌های مورد قبول جمهوری اسلامی» به‌ شمار می‌آید، سانسور کرده اما بخش‌های دیگر را آزاد بگذارند.

مقامات قضایی ایران خواهان فیلترینگ کامل شبکه‌های اجتماعی هستند اما دولت خواهان فیلترینگ هوشمند است.

بر پایه آمار مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، ایسپا، بیش از ۵۳ درصد ایرانیان عضو دست‌کم یکی از شبکه‌های اجتماعی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    ول معطلند دوستان! صد سال دیگه هم نمیتونید جلوی ارتباطات مردم را بگیرید