ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفارت سوئیس حافظ منافع عربستان در ایران شد

عادل الجبیر که در یک نشست خبری مشترک با همتای سوئیسی خود در ریاض حضور داشت، گفت: «کشور سوئیس پیشنهاد کرد که حافظ منافع عربستان در ایران باشد و ما ضمن قدردانی از این کشور آن را پذیرفتیم.»

سفارت سوئیس از این پس حافظ منافع عربستان سعودی در ایران خواهد بود.

پس از آتش زدن سفارت عربستان در ایران، عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان یکشنبه ۱۴ فوریه/۲۵بهمن با اعلام این خبر گفت: «سفارت سوئیس ضمن اداره کردن امور کنسولی عربستان در ایران، اعزام حجاج و زائران ایرانی به مکه را تسهیل می‌کند.»

عادل الجبیر که در یک نشست خبری مشترک با همتای سوئیسی خود در ریاض حضور داشت، گفت: «کشور سوئیس پیشنهاد کرد که حافظ منافع عربستان در ایران باشد و ما ضمن قدردانی از این کشور آن را پذیرفتیم.»

البته وزیر امور خارجه عربستان اضافه کرد که در حال حاضر و با وجود شکاف میان دو کشور نیازی به میانجی‌گری در روابط ریاض و تهران وجود ندارد.

در پی اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه در ماه گذشته در عربستان، تنش‌ها میان ایران و عربستان بالاگرفت و پس از آتش زدن سفارت عربستان در ایران، عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عماد

    استعمار در حال تخریب منابع مالی و تسلیحاتی در خاور میانه است. درست مانند جنگ ایران و عراق که دو کشور تقریبا هم سطح را به نابودی کشاند. سپس پس از اطمینان از نداشتن تسلیحات غیر متعارف صدام به عراق حمله کرد. شرایط برای یک درگیری بزرگ دیگری آنهم پس از توافیق برجام و آسوده خاطر شدن از وجود تسلیحات اتمی ایران فراهم است و منطقه را به سمت جنگ در سوریه سوق می دهد. در واقع این جنگ باید در خلیج فارس رخ دهد اما برای پایین نگه داشتن قیمت نفت و به تبع آن تضعیف کشورهای نفت خیز منطقه این واقعه در مکانی دیگر در شرف انجام است. کشورهای عرب منطقه متاسفانه بدون دور اندیشی و فقط برای قدرت نمایی از این شرایط بوجود آمده استقبال می کنند. عربستان در این میان همواره منتظر بهانه ای برای مداخله در کشورهای دیگر است تا رهبری خود را در منطقه و جهان عرب القا نماید از همین روست که روابط سیاسی خود را با ایران بلادرنگ قطع نمود تا مداخلاتش در سایر کشورها از نظر سیاسی توجیه پذیر باشد. در این خصوص بر حاکمان ایران لازم است که با خرد ورزی و دوراندیشی از این تله استعمار بپرهیزند و به آبادانی و تقویت اقتصادی کشور خویش همت گمارند.