ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هاشمی رفسنجانی در فهرست نهایی جامعه روحانیت مبارز

جامعه روحانیت مبارز فهرستی ۸۸ نفری را روی سایت خود منتشر کرده بود که جلوی نام هشت تن از جمله هاشمی رفسنجانی علامت ستاره‌ای درج شده بود.

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه‌ای فهرست نهایی نامزدهای مورد تأیید خود را برای انتخابات خبرگان رهبری منتشر کرد. نام اکبر هاشمی رفسنجانی در این فهرست جای گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، نام اکبر هاشمی رفسنجانی بهرمانی در فهرست نهایی جامعه روحانیت مبارز که یکشنبه ۲۵ بهمن منتشر شد به عنوان کاندیدای حوزه استان تهران قرار گرفت.

حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز، شنبه ۲۴ بهمن به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که نام هاشمی رفسنجانی در فهرست نهایی جامعه روحانیت نیست و «تقریباً به سمت حذف شدن می‌رود».

این عضو جامعه روحانیت مبارز گفته بود که قرار است فهرست نهایی جامعه روحانیت مبارز پس از برگزاری جلسه سه‌شنبه ۲۷ بهمن اعلام شود.

پیشتر جامعه روحانیت مبارز فهرستی ۸۸ نفری را روی سایت خود منتشر کرده بود که جلوی نام هشت تن از جمله هاشمی رفسنجانی علامت ستاره‌ای درج شده بود. به جز کاندیداهای ستاره‌دار، بقیه ۸۰ نفر دیگر «طبق نظر مشترک جامعه روحانیت و جامعه مدرسین» انتخاب شدند.

در فهرستی که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که شنبه ۲۴ بهمن منتشر کرد نام هاشمی رفسنجانی حذف شده بود.

محمد علی موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز گفته بود که با وجود حذف نام هاشمی رفسنجانی از فهرست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز نیز «ملاحظات و مصالحی» دارد و حضور هاشمی در این فهرست «قطعی نیست».

اما نام موحدی کرمانی در فهرست کاندیداهای مورد حمایت هاشمی رفسنجانی دیده می‌شد. این فهرست با نام «خبرگان مردم» جمعه ۲۳ بهمن منتشر شد.

در فهرست نهایی ۸۰ نفری جامعه روحانیت مبارز نام حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در کنار محمد ری‌شهری، محمد تقی مصباح یزدی، قربانعلی دری نجف آبادی و محمد یزدی آمده است.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ایران هم‌زمان با انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفند برگزار خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سوسن از تهران

    آیا ما مردم بازهم گول خواهیم خورد؟ آیا ما با حماقت تمام پای صندوقهای رای خواهیم رفت و به آخوند و آخوندزاده و مداح و مداحزاده و امام و امامزاده رای خواهیم داد. آیا ما استفراغ آقایان را خواهیم خورد؟؟؟ مرگ بر اسلام را فراموش نکنید.

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان ، ضمن احترام و سپاس بر روشنگريها ، مدتهاست ميپرسم ، در حاليكه ميدانيم هردو جناح موجود در حكومت بشدت اسلامي حاكم بر ايران ، در اصول كه همان چپاول اموال ايرانيان است ، اختلاف ندارند و براي اجراي اين اصول ، در رقابت هستند و هرگاه نقش مالكان اين سرزمين ( مردم ايران ) پررنگ ميشود ، فورا ادقام شده و در برابر آن ميايستند مثل ( ماجراي ٨٨ ) آيا از ناتواني و بي عملي مردم ايران اطمينان ندارند ؟ كه اينگونه بي پروا در حذف يكديگر در تلاشند . ايا نقش من ايراني چيست و جايگاهم كجاست و چه بايد بكنم كه نميكنم و اين اشغالگران خانه ام ، اسوده خاطر ، از يكسو در غارت فعالند و از ديگرسو ، با خود در جنگ . چگونه است كه از صاحبخانه نميهراسند ؟ اين پرسش بزگيست و شايد گفته شود از بيسوادي چون بنده ، نبايد مطرح گردد. ولي اي باسوادان و دارندگان مدارج مختلف اكادميك ، ايا اين پرسش غلط است ؟ ايا با توجه به بيش از سي و هفت سال غارت از يك خانه ، نبايد پرسيد كه صاحبخانه كجاست و چه ميكند ؟ ايا اين معضل از اين نيست كه ((( منِ ايراني ، اصولا ميهن و معناي آن و چگونگي وظايفم در قبال آنرا ، از سالهاي دور نفهميده و نياموخته ام ))) پاينده ايران ، سربلند ايراني .

  • nader

    اکبر شاه یا امیرکبیر قلابی خود از عوامل اصلی دیکتاتوری و فساد موجوداست . آقای رفسنجانی اعتراف کنید! این گوی و این میدان تغییر مرجع بررسی صلاحیت کاندیداهای عضویت در مجلس خبرگان و واگذاری آن به فقهای شورای نگهبان ، نقشه مشترک خامنه ای و رفسنجانی بود. این تغییر در نخستین سال رهبری خامنه ای صورت گرفت و اگر رفسنجانی از آن رسوایی حمایت نمی کرد قطعاً خامنه ای موفق به اجرای آن نمی شد. در آن زمان ، بسیاری از فعالان سیاسی اعلام کردند وظیفه مجلس خبرگان ، نظارت بر عملکرد رهبری است و نباید بررسی صلاحیت کاندیداهای عضویت در آن مجلس به کسانی واگذار شود که منصوب رهبر هستند. اما رفسنجانی، ازاین تغییر حمایت کرد ، وزیر کشور دولت او هم از نق زن ها خواست خفه شوند!. نخستین انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره رهبری خامنه ای توسط دولت رفسنجانی برگزار شد. در آن انتخابات ، رد صلاحیت کاندیداهای مستقل و منتقد توسط عوامل اجرایی وابسته به دولت رفسنجانی در حدی بود که فریاد همه را بلند کرد!

  • hasani

    تبریک به مردم ایران !  دیگر دموکراسی برقرار شد! رفسنجانی: قول می‌دهم با حضور در انتخابات وضع‌مان چند پله بهتر ‌شود!!