ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو عضو گروه موسیقی «کانفس» از زندان آزاد شدند

نیکان خسروی و آرش ایلخانی، دو عضو گروه موسیقی «کانفس» که به اتهام تشکیل گروه موسیقی راک و «نوشتن اشعار خداناباورانه» در آبان‌ماه توسط سپاه پاسداران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

نیکان خسروی و آرش ایلخانی، دو عضو گروه موسیقی «کانفس» که سه ماه پیش توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران ایران بازداشت شده بودند، آزاد شدند.

«کانفس» در چهار سال فعالیت خود ۳۳ آهنگ را در قالب دو آلبوم منتشر کرد و چند جایزه‌ بین‌المللی را نیز در این مدت به‌دست آورد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این دو تن ۱۹ آبان‌ماه سال جاری بازداشت شده بودند و در سه ماه گذشته در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شدند.

این دو عضو گروه موسیقی با وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده‌اند.

نیکان خسروی و آرش ایلخانی به دلیل «تشکیل گروه موسیقی زیرزمینی و ضبط و پخش غیرقانونی موسیقی شیطانی در سبک راک و متال»، «نوشتن اشعار ضد دین و خداناباورانه سیاسی و آنارشیستی» و «مصاحبه با یک رادیوی خارجی» به «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به مقدسات» متهم شده‌اند.

نیکان خسروی و آرش ایلخانی هم‌اینک در انتظار تعیین تاریخ دادگاه به‌سر می‌برند.

آخرین آلبوم آن‌ها به نام «در تعقیب رؤیا‌ها» کمی قبل از بازداشت‌شان منتشر شده بود.

سایت «تقاطع» نیز گزارش داده است که سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، کنترل حساب‌های کاربری فیس‌بوک و ایمیل نیکان خسروی و آرش ایلخانی و همچنین صفحه فیس‌بوک گروه «کانفس» را در سه ماه گذشته در اختیار داشته است.

خانواده و دوستان این دو موزیسین، دلیل رسانه‌ای نکردن خبر بازداشت آن‌ها را «ترس از بدترشدن وضعیت‌شان در زندان» اعلام کرده‌اند.

«کانفس» در چهار سال فعالیت خود ۳۳ آهنگ را در قالب دو آلبوم منتشر کرد و چند جایزه‌ بین‌المللی را نیز در این مدت به‌دست آورد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.