ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت کوتاه فریبرز رئیس‌دانا در دادسرای اوین

فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان برای پیگیری ممنوعیت خروجش از ایران به اداره گذرنامه رفته بود اما نیروی انتظامی او را بازداشت و به دادسرای اوین منتقل کرد.

فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان برای پیگیری ممنوعیت خروجش از ایران به اداره گذرنامه رفته بود اما نیروی انتظامی او را بازداشت و به دادسرای اوین منتقل کرد.

فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان

رئیس‌دانا در صفحه فیس‌بوک‌اش اعلام کرده است که ابن بازداشت رزو یکشنبه ۲۵ بهمن برای چند ساعت صورت گرفته و او بعد از ظهر همان روز آزاد شده است.

به‌گفته رئیس‌دانا، او قرار است در روزهای آینده خود را به معاونت قضایی دادستانی کل معرفی کند.

فریبرز رئیس‌دانا که عضو کانون نویسندگان ایران است پیش از این در ۲۸ آذرماه ۱۳۸۹ نیز در منزل خود بازداشت شده بود.

این بازداشت چند ساعت پس از آغاز اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و پس از گفت‌وگوی رئیس‌دانا با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی صورت گرفت. او در این مصاحبه گفته بود: «مقداری پول به حساب‌ها ریخته‌اند و از توهم پولی مردم محروم استفاده کردند.»

او اواخر دی‌ماه همان سال به قید وثیقه آزاد شد اما در خردادماه ۹۰ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. «عضویت در کانون نویسندگان، صدور بیانیه علیه سانسور، مصاحبه با رسانه‌های بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و متهم کردن جمهوری اسلامی به آزار و تجاوز و شکنجه زندانیان» از اتهامات او اعلام شده بود.

رئیس‌دانا در اول خرداد ۱۳۹۱، جهت اجرای حکم یک سال زندان خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و روز دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ با پایان محکومیت از زندان اوین آزاد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.