ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

باز هم درهای بسته استادیوم: زنان را به مسابقات والیبال ساحلی کیش راه ندادند

تعدادی از زنانی كه خواهان ورود به محل برگزاری مسابقات جهانی والیبال ساحلی در کیش بودند، گزازش كرده‌اند كه با ورود آنها مخالفت شده است. فدراسیون والیبال ایران پیش از این اعلام كرده بود ورود زنان به این بازی‌ها آزاد است.

تعدادی از زنانی كه خواهان ورود به محل برگزاری مسابقات جهانی والیبال ساحلی در کیش بودند، گزارش كرده‌اند كه با ورود آنها به محل مسابقه مخالفت شده است.

فدراسیون والیبال ایران پیش از این اعلام كرده بود ورود زنان به این بازی‌ها آزاد است. فدراسیون جهانی اعلام کرده تنها در صورت رفع ممنوعیت حضور زنان تماشاگر در بازی‌ها میزبانی رقابت‌های لیگ جهانی والیبال در ماه ژوئن ۲۰۱۶ به ایران. داده خواهد شد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران پیش از این گفته بود: «با توجه اینکه کیش یک جزیره توریستی در ایران به حساب می‌آید، اکثر تیم‌ها و میهمانان با خانواده‌های‌شان در این جزیره حضور پیدا خواهند کرد.»

اما به نظر می‌رسد که مسئولان ورزشی ایران، این بار هم با حضور نمایشی و انتخابی تعدادی از زنان، می‌خواهند ناظران بین المللی را فریب دهند.

بنا به گزارش‌هایی که از زنان خواهان ورود به استادیوم در حزیره کیش رسیده، یک مامور اطلاعاتی جلوی در استادیوم ایستاده و به زنان گفته است که ورودشان به استادیوم ممنوع است. به دنیال این اتفاق زنان علاقه‌مند به تماشای بازی‌ها به یک کافی شاپ در نزدیکی محل مسابقه رفته‌اند و از روی پشت بام آنجا و با فاصله بازی را تماشا کرده‌اند.

اعضای کمپین استادیوم قصد دارند که این تخلف فدراسیون والیبال ایران را گزارش کنند.

یک ممنوعیت ده ساله

ناصر مکارم شیرازی، از مراجع شیعه در قم، از جمله مراجع مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها خردادماه گذشته برگزاری کنسرت موسیقی و حضور زنان در ورزشگاه‌ها را «غیرضروری» و باعث بروز «اختلاف» دانست. همان زمان بود که گروهی از مخالفان که از اعضای انصار حزب‌الله بودند با در برابر وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند و به حضور احتمالی زنان در ورزشگاه‌ آزادی برای دیدن رقابت‌های والیبال لیگ جهانی اعتراض کردند.

مطالبه ورود زنان به استادیوم که سابقه‌ای ده ساله دارد، در دولت قبلی هم باز به دلیل مخالفت مراجع متوقف شد. در آغاز سال ۱۳۸۵ محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری وقت ایران با ارسال نامه‌ای به رییس سازمان تربیت بدنی خواستار فراهم کردن امکانات حضور زنان در ورزشگاه‌ها شد. این نامه با اظهارنظرهای متفاوتی در میان مسئولین کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری‌های خارجی همراه شد و به دلیل مخالفت صریح گروهی از روحانیون در شهر قم محمود احمدی نژاد هم از تصمیم خود صرف نظر کرد.

فاضل لنکرانی، صافی، میرزا جواد تبریزی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، مصباح یزدی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مراجع و گروه‌هایی بودند که نسبت به این موضع واکنش نشان داده و خواستار تجدید نظر دولت در این حوزه شده بودند.

 پیش از آغاز مسابقات جام جهانی والیبال ۲۰۱۴ محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال ایران ممنوعیت حضور زنان در استادیوم را برای تشویق تیم ملی والیبال ایران خبر داد و دلیل آن را «نبود زیرساخت‌های فرهنگی» دانسته بود. در حالی‌که پیش‌تر ورود زنان به استادیوم‌ها ممنوع نبود و آن‌ها می‌توانستند برای تماشای ورزش‌هایی مانند والیبال و بسکتبال به سالن‌های ورزشی بروند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.