ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستکم ۲۸ کشته در انفجار مهیب در منطقه دولتی آنکارا

انفجار ناشی از بمب‌گذاری در یک سرویس حمل و نقل نظامیان بود. ۶۱ نفر به سختی مجروح شده‌اند. داود اوغلو سفر برنامه‌ریزی شده خود به بروکسل را به خاطر این حمله لغو کرد.

پایتخت ترکیه غروب چهارشنبه ۱۷ فوریه صحنه انفجاری مهیب شد. انفجار ناشی از بمب‌گذاری در سرویس حمل و نقل سربازان ارتش ترکیه بود و بمب در ساعت ۶ و نیم عصر (به وقت محلی) هنگام توقف اتوبوس پشت یک چراغ قرمز منفجر شد. 

۲۸ کشته و دستکم ۶۱ زخمی بیلان خسارات جانی انفجار در آنکارا است. در نخستین خبرها، تعداد کشته‌شدگان پنج نفر اعلام شده بود. خبرگزاری آنادولو به نقل از دفتر فرمانداری آنکارا نوشت انفجار در منطقه دولتی چنکایا در مقابل مقر نیروی هوایی و در نزدیکی پارلمان روی داد. هنوز هیچ فرد یا تشکیلاتی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه در اولین دقایق، تصاویری از دود و آتش در محل حمله را نشان دادند. هنوز هیچ جزییاتی از ماوقع اعلام نشده اما شاهدان ماجرا گفته‌اند که انفجار مهیب و صدای آن بسیار بلند بود تا جایی که تا کیلومترها دورتر شنیده شد.

بکیر بوزداغ وزیر دادگستری و سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه در توئیتر نوشته است: «یک اقدام تروریستی در آنکارا به وقوع پیوست که ما آن را محکوم می‌کنیم.» احمد داود اوغلو، نخست وزیر ترکیه سفر برنامه ریزی شده خود  به بروکسل را به خاطر این حمله لغو کرد. این سفر قرار بود برای گفت‌وگو در باره بحران پناهجویی انجام گیرد.

ترکیه در چند ماه گذشته زیر فشار حملات تروریستی بوده است. در ماه اکتبر انفجار بمب در آنکارا در آستانه برگزاری میتینگ صلح حزب دمکراتیک خلق‌ها بیش از یکصد کشته بر جای نهاد. دولت ترکیه داعش را مسئول این حمله معرفی کرد.

از ‌آن زمان به بعد، ترکیه در بالاترین هشدارهای تروریستی قرار دارد. با این وجود در ماه ژانویه، حمله‌‌ای انتحاری به یک گروه گردشگری آلمانی در استانبول صورت گرفت که ده کشته به جای گذاشت. نفر یازدهم یکی از مجروحان بود که بعدا در بیمارستان درگذشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.