ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چرخش محافظه‌کاران تندرو؛ افزایش مشارکت در انتخابات نگران کننده است

برنامه‌های تبلیغاتی نامزدها به فرصتی مناسب برای حمله و تخریب تبدیل شده است تا همه توصیه‌های پیش از شروع تبلیعات به فراموشی سپرده شود.

پس از آن‌که رهبر جمهوری اسلامی در چند سخنرانی خود از همه «حتی کسانی که نظام جمهوری اسلامی را قبول ندارند» خواست که در انتخابات شرکت کنند، حال محافظه‌کاران تندرو دعوت به حضور گسترده در انتخابات را «برنامه دشمن برای مهندسی انتخابات» می‌دانند.

احمد خاتمی مخالفان خود را «احمق» خواند که از دشمنان خط می گیرند.

غلامعلی حدادعادل، سخنگوی شورای مرکزی ائتلاف اصول‌گرایان مدعی شد که آمریکا با تبلیغ مشارکت بیشتر در انتخابات «به فکر این افتاده است که انتخابات ایران را مهندسی کند».

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی صبح جمعه سی بهمن در یک برنامه تبلیغاتی گفت که دشمن برخلاف گذشته به‌دنبال دعوت به مشارکت بیشتر در انتخابات است.

حدادعادل مدعی شد که «در دوره‌های گذشته شبکه‌های ماهواره‌ای مرتب به مردم می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید اما آن‌ها امروز یک‌پای انتخابات شدند و توصیه می‌کنند، اسم می‌برند و جهت می‌دهند.»

او ابراز امیدواری کرد که مردم در انتخابات «دقت کنند تا مجلس آینده یک مجلس اصول‌گرا باشد که اجازه ندهد راه نفوذ بیگانه باز شود» و گفت: «کسانی که امروز پشت نقاب اعتدال مخفی شده‌اند، افرادی هستند که تندروی خود را در سال‌های گذشته و از جمله در «فتنه ۸۸» نشان دادند.»

● مجموعه مقالات و گزارش‌ها در رادیو زمانه در باره انتخابات ۱۳۹۴ 

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی تهران هم در همایش انتخاباتی حدادعادل مدعی شد که «دشمنان انقلاب» راهکار خود را برای اثرگذاری در انتخابات تغییر داده‌اند و «به جای تحریم، سیاست تخریب را در پیش گرفته‌اند.»

او گفت: «آن‌ها امروز به‌جای تحریم، مسیر تهدید را در پیش گرفتند و از آن سوی آب‌ها می‌گویند به چه‌کسی رأی دهید یا به چه‌کسی رأی ندهید و برای ملت ما تعیین تکلیف می‌کنند.»

احمد خاتمی: هفته، هفته لجن‌پراکنی است

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران هم در کرمان مخالفان و منتقدان خود را «احمق‌هایی» خواند که از «نیروهای خارجی خط می‌گیرند».

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان صبح جمعه ۳۰ بهمن دولت‌های خارجی را به «فضولی» و «تلاش برای فرستادن یک نفوذی به مراکز تصمیم‌گیری» متهم کرد و گفت: «رسانه‌های انگلیسی و بیگانه می‌گویند به احمد جنتی، محمد یزدی و محمد‌تقی مصباح در تهران به سیداحمد خاتمی در کرمان و احمد علم‌الهدی در خراسان رای ندهید».

خاتمی بدون نام بردن از کمپین مجازی که از سوی برخی از فعالان سیاسی نزدیک به هاشمی رفسنجانی به منظور جلوگیری از پیروزی مصباح یزدی، احمد جنتی، محمد یزدی، احمد علم‌الهدی و احمد خاتمی در انتخابات خبرگان رهبری فعال شده است، این اقدام را «فضولی» دانست و گفت: «به شما چه ربطی دارد فضول‌ها این مردم با بصیرت در صدر لیست‌شان همین پنج نفر قرار دارند.»

او این کمپین را «خط دشمن» عنوان کرد و گفت: «معلوم است، آمریکا و انگلیس به این‌ها خط داده و این‌ها نباید نباشند، چون دزدگیر این‌ها قوی است و این‌ها در جایی که باشند، دشمن را ناکام می‌گذارند».

امام جمعه موقت تهران جرم خود را این دانست که «در خطبه‌های نمازجمعه پدر فتنه را درآورده است» و گفت: «هفته، هفته لجن‌پراکنی ضد انقلاب علیه کاندیداهای ولایی است و بصیرت شما مردم این است که به یاری خداوند متعال تحت‌تاثیر شایعات و دروغ‌پردازی‌هایی که این‌ها در فضای مجازی پخش می‌کنند، قرار نگیرد».

در همین رابطه محسن اسماعیلی نامزد انتخابات مجلس خبرگان هم کشورهای خارجی و «دشمنان کشور» را به تلاش برای «ایجاد اختلاف» میان نیروهای انقلاب، مردم و نظام متهم کرد و گفت: «برای این منظور حتی از کسانی هم دفاع می‌کنند.»

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران هم ظهر امروز گفت که «دشمنان برای اولین بار در رسانه‌های بیگانه می‌گویند که مردم پای صندوق‌های رای بیایند.» او هم مدعی شد مردم به کسانی که به گفته او «رسانه‌های انگلیسی» می‌گویند، رای نمی‌دهند.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان جمعه هفتم اسفند برگزار می‌شود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان . در مكتب اخوندي براي مقلدانشان ميگويند ( انجا كه اب باشد ، تيمم باطل است ) بنده نيز با اشاره به روشنگري همه فهمِ هم ميهن گرامي ، جناب ميترا ، كه چون ابِ زلال است ، از ارائه نظر خود كه چون خاك است صرف نظر ميكنم و تاكيد دارم چنانچه اين هم ميهن گرامي اشاره نموده اند اين دقيقا فريبكاري است با ( شناختي كه از مردم دارند ) و هرچه حكومت بگويد بد است ، آن ميكنند . لذا من ِ ايراني اينبار فريب نميخورم و ( تحريم گورستاني انتخابات ) را امتحان ميكنم . پاينده ايران ، سربلند ايراني

  • ماني از المان

    دوستان هر وقت قيافه اين احمد خاتمي و حرفهايش را مي شنوم، اول كه خنده و بعد ياد عكس حشرات روي حشره كشها مي أفتم.

  • حقیقتگو

    واقعا در تعجبم که چند ده میلیون مردمی که سی و چند سال در قفس ارتجاع و استبداد گرفتار شده و در فقر و بیکاری و اعتیاد و فحشا دست و پا می زنند هنوز که هنوز است محو این چنین تبلیغات تو خالی و ضد مردمی تحت عنوان انتخابات می شوند. چرا باید مردم اگر مردم هستند و ادعای بنده خدا بودن و نه بنده آخوند و ضد خدا و چپاوگران در عبا مغز و فهم و غیرت خدادای شان را انتخاب نمی کنندو به مجیران شیطان در عبا نه نمی گویند!! آخوند انتخابات ندارد و هیچ حکومت اسلامی اتخاب شده نبوده و نیست بلکه برای پایه زور و چپاول و بیسوادی و خرافات و کشتار حکومت را تسخیر کرده است. شکل شمایل اخمدخاتمی شیطان در عبا نه انتخابی را می شناسد و نه انسانی و نه مردمی بلکه این شیطان نما مردم وسیله ای برای پست و مقام وجیب های مملو از دلارش می خواهد! آهای مردم از بنده گی شیطان و شیاطین دست بردارید و انتخابات بی انتخاب را تحریم کنید!!!

  • naseem

    محمد ملکی: پس از تغییر نظام و بر پایی نظام ولایی هم جز چند انتخابات اولیه که به دلیل عدم تسلط کامل آقای خمینی و دار و دسته اش چند نفری از منتقدین توانستند به مجلس خبرگان و شورای ملی راه یابند، اکثریت قریب به اتفاق راه یافتگان به این دو مجلس از وابستگان به حزب جمهوری و وابستگان به نظام ولایی بودند. بعد از حوادث دهه ی شصت و کشت و کشتاری که در کشور بر پا شد، مردم کم کم به ماهیت نظام پی بردند و خیمه شب بازی انتخابات کم بیننده و کساد شد. بعنوان مثال اگر آقای خامنه ای در دوره اول ریاست جمهوری ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار رای آورد، در دوره دوم با وجود افزایش جمعیت توانستند فقط ۱۲ میلیون رای را به بنام ایشان به صندوقها بریزند. پس از ایشان آقای هاشمی رفسنجانی در دوره اول با ۱۵ میلیون و در دور دوم با ۱۰ میلیون رای به کرسی ریاست جمهوری تکیه زد.
 این امر موجب وحشت حاکمیت شد تا آنجا که با برنامه ریزی طرحی نو در انداختند و سعی کردند مردم را به دو گروه تقسیم کنند. گروهی را ذوب شده در ولایت و گروه دیگر را اصلاح طلب و مخالف گروه اول که وابستگی شدید به ولی فقیه داشتند معرفی کردند و چنین در مهندسی خود وانمود نمودند که دو جبهه در مقابل هم قرار گرفته اند و مردم بی خبر و بی امید که از گروه ولایی ها صدمه دیده بودند، برای نجات خود به طرف مقابل متمایل شدند و به این ترتیب محمد خاتمی رای آورد و این برنامه به انواع مختلف ادامه داشت تا امروز.

  • هما روشن

    http://bahaicamp.com/%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%D8%B4%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AF/

  • پیمان

    عزیزان «سر و ته یک کرباس» گویان لطفا در راستای منویات آقای احمد خاتمی شعار تحریم انتخابات را غراتر فریاد بزنید.

  • میترا

    به نظر بنده این جریان لولو کردن شرکت گسترده مردم در انتخابات، استفاده مهندسین آراء از شگرد روانشناسی واژگون است. یعنی با علم به اینکه ملت عاشق کارهایی است که سیستم بدش میاید، این مشارکت گسترده را برای خود ناگوار جلوه می دهند تا مردم از بغض هم که شده به میدان بیایند. درحالیک با این گله از کاندیداهایی که چیده اند هیچ فرقی نمی کند مردم بیایند و به چه کسی رای بدهند، چیزی که برایشان اهمیت دارد میزان مشارکت مردم است و بس. لذا فریب نخورید و اگر یک در هزار فکر می کنید از حضور شما در پای صندوقها ناراحت می شوند باید بگویم سخت در اشتباهید.

  • ع ص قم

    قیافه این روحانی بزرگوار سید احمد خاتمی همانند سیمای نورانی مولای نمتقیان شاه مردان ولایت اسلام ناب علی ابن ابی طلب است. خوب در چشمنانش نگاه کنید درست در قیافه ی نوپرانش نگاه کنید معربانی و عطوفت درستکاری و عدالت علی ابن دابی طالب از چهره اش هویداست. این همان شوهر بیوه زنان است پدر یتیمان. و اینهمه از چشمان مهربان و قیافه صمیمی این مرد ساطع است. و حالا حدس بزنید که این امام پیامبرش کیست؟ آری پیامبر این امام شخص ولایت والیان این نماینده و فرستاده ی خدا بر روی زمین این حجت اسلام و این آیت الله این سید علی خامنه ای ست. آری چرا راه دور برویم ما همه چیز اسلام را در همین نزدیکی داریمو نگاهشان کنید. ای مردم ایرات تبریک بر شما که این چنین حلالزاده اید و اینچنین حلالزاده گانی را بر خود حاکم کرده اید که معنی عدالت انسانیت و شرافت نبوی و علوی و مرتضوی و الهیند. مبارکتان باد.