ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علت سوختگی مادر هنگام سزارین: استفاده از دی‌اکسیدکربن به جای اکسیژن

رییس سازمان غذا و دارو در ایران، علت سوختگی شدید یک مادر در حین عمل سزارین در بیمارستان چمران تهران را، خطای انسانی و استفاده از کپسول اشتباه عنوان کرده است.

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، علت سوختگی شدید یک مادر در حین عمل سزارین در بیمارستان چمران تهران را خطای انسانی عنوان کرده است.

رسول دیناروند، روز یک‌شنبه دوم اسفند به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گفته است: «متاسفانه سیلندر اکسیژنی که برای این مادر استفاده شده، رنگ آمیزی شده بوده و مربوط به گاز CO2 بوده است که بعدا رنگ آن را تغییر داده‌اند.»

به گفته دیناروند، کپسول‌های اکسیژن عمدتا به صورت سفارشی از سوی بیمارستان‌ها دریافت می‌شوند و تا جایی که تاکنون به ما گزارش شده است، سوختگی مادر دوقلوها یک خطای انسانی بوده است.

بر اساس توضیحات رییس سازمان غذا و دارو، برای تفکیک کپسول‌ها از یکدیگر، آن‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنند و توضیحات دقیق و واضحی روی آن‌ها درج می‌شود تا مشخص شود کپسول مربوط به چه گازی است.

دیناروند اشتباه فاحش برآمده از تجیهزات پزشکی را با یک اما همراه کرده است: «اما فکر کنید فردی داروی اشتباهی مصرف کرده باشد. بالاخره فردی این اشتباه را انجام داده و خود بیمار این کار را نکرده است. چرا یک سیلندر جا‌به‌جا شده است و چرا رنگ زده شده است و تمام این‌ها سوالاتی است که باید پاسخ داده شود و ما به دنبال آن هستیم.»

روز دوشنبه ۲۶ بهمن، خبر سوختگی شدید مادری هنگام عمل سزارین برای به دنیا آوردن دوقلوهایش در بیمارستان چمران رسانه‌ای شد. ماجرا اما مربوط به یک ماه پیش است: بیماری که نام او محفوظ است روز ۲۷ دی برای انجام عمل سزارین به بیمارستان دولتی «نیروهای مسلح شهید چمران» در شهر تهران مراجعه می‌کند. در حین عمل سزارین به مادر کپسول گازی به‌اشتباه وصل می‌شود که در دستگاه بیهوشی گاز گرم شده و استنشاق این گاز موجب سوختگی شدید از ناحیه صورت، دهان، مجاری تنفسی و ریه می‌شود و بیمار به کما می‌رود.

پیش‌تر معاون درمان وزیر بهداشت درباره این حادثه گفته بود که زن بارداری بر اثر تنفس گاز اشتباه هنگام سزارین، در بیمارستان چمران تهران دچار سوختگی در ناحیه صورت و دستگاه تنفسی شد که تحت درمان است و پرونده این ماجرا به دادگاه ارسال شده است.»

به گفته محمد آقاجانی دوقلوی این زن به سلامت متولد شده‌اند اما مادر دچار سوختگی شدید شده که بلافاصله در همان بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نادر

    امروز سرتاسر ایران را پزشکان بسیجی پر کرده اند. دمشان گرم که به جای آدم کشی با سلاح گرم و سر حالا با سلاح یواشکی آدم می کشند.

  • شهره خلیلی قم

    پزشکان سهمیه بسیجی بوده اند. یکی از آنها برادر مجروح جنگی بوده. من البته موافقم که به آنها چیزی بدهند اما نه مدرک الکی پزشکی. دندان اسیای مادر مکرا یک دندانپزشک بسیجی به جای دندان عقل از ریشه در آورد. می می گوید که در هر حال چند وقت دیگر می بایستی آن دندان را هم تخلیه می کردیم.