ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دادگستری لبنان در اعتراض به افزایش نفوذ حزب‌الله استعفا داد

ریفی از مسلمانان سنی و یکی از منتقدان سرسخت دولت لبنان است. او روابط نزدیکی با عربستان سعودی و سعد حریری، فرزند رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان دارد.

اشرف ریفی، وزیر دادگستری لبنان، در اعتراض به گسترش نفوذ حزب الله در دولت، یکشنبه ۲۱ فوریه / دوم اسفند استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ریفی در استعفانامه خود نوشت: «عملکرد دولت کوچک وابسته به حزب‌الله و هم‌پیمانانش غیرقابل قبول است».

ریفی از مسلمانان سنی و یکی از منتقدان سرسخت دولت لبنان است. او روابط نزدیکی با عربستان سعودی و سعد حریری، فرزند رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان دارد.

بخشی از کابینه تمام سلام، نخست وزیر لبنان، به سیاست‌های او در منطقه انتقاد دارند. آن‌ها معتقدند که دولت لبنان زیر نفوذ حزب‌الله و جمهوری اسلامی ایران است و «منافع ملی» این کشور را به خطر انداخته است.

در پی بحران اخیر در روابط بین تهران و ریاض، عربستان سعودی جمعه ۱۹ فوریه / ۳۰ بهمن کمک‌های مالی چهار میلیارد دلاری خود را به لبنان متوقف کرد. این کمک‌های مالی صرف تجهیز نیروهای امنیتی لبنان می‌شد.

لبنان و عمان تنها دو کشور عربی منطقه هستند که در اختلافات اخیر بین ایران و عربستان، به پیمان عربی با عربستان سعودی نپیوستند.

لبنان به دلیل همسایگی با اسرائیل و سوریه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عربی اهمیت فراوانی دارد و در دهه‌های اخیر جنگ‌های نیابتی را تجربه کرده و چندین بار مورد حمله اسرائیل قرار گرفته است.

سرمایه‌گذاران عربستان سعودی بخش اعظمی از اقتصاد لبنان را در دست دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • گودرزی

    اگه نفوذ داعش و عربستان و ترکیه و جبهه النصره بود، اظهار نگرانی و کناره گیری نمی کرد.