ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رفسنجانی: می‌دانند عملکرد مثبتی ندارند به رقبای انتخاباتی تهمت می‌زنند

اکبر هاشمی رفسنجانی از تندروها در رقابت‌های انتخاباتی انتقاد کرد و گفت آن‌ها دروغ می‌گویند و به رقبای انتخاباتی خود تهمت می‌زنند. او رد صلاحیت‌ها را عامل تفرقه در جامعه دانست.

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت تندروها و برخی رسانه‌ها دروغ و تهمت در جهت تخریب نامزدهای انتخابات منتشر می‌کنند. او گفت مسئولان حکومتی که کاندیداها را رد صلاحیت‌ کرده‌اند با این کار خود در جامعه تفرقه ایجاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه سوم اسفندماه به‌طور تلویحی به تبلیغات اصولگرایان تندرو علیه اصلاح‌طلبان و میانه‌روها که انگلیس را حامی آن‌ها در انتخابات عنوان می‌کنند پرداخت و گفت: «چون می‌دانند برای تبلیغ خوب، عملکرد مثبتی ندارند، با توهین و تهمت برای رقبای انتخاباتی منفی بافی می‌کنند.»

هاشمی رفسنجانی کسانی را که به‌گفته او این روز‌ها، به بهانه دفاع از اسلام و انقلاب دروغ می‌گویند، از «روز قیامت» ترساند و گفت: «مردم آگاه شده‌اند و می‌دانند که برخی از اظهارنظر‌ها، نه تنها براساس اخلاق نیست، بلکه حبّ جاه و مقام در آن موج می‌زند.»

او رسانه‌ها را نیز مورد انتقاد قرار داد و گفت: «صراحت قانونی دارد که رسانه‌ها حق ندارند شنیده‌های دروغ را در جهت تخریب نامزد‌ها منتشر کنند.»

در روزهای اخیر اصولگرایان در تبلیغات خود چنین مطرح می‌کنند که انگلیس از اصلاح‌طلبان پشتیبانی می‌کند. آن‌ها نسبت به «دخالت انگلیس در انتخابات» هشدار می‌دهند.

تقریباً اکثر چهره‌های اصلی اصولگرایان و گروهی از فرماندهان سپاه پاسداران در روزهای اخیر در شیپور این تبلیغات دمیده‌اند.

روز دوشنبه احمد توکلی، نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی به‌صراحت از حمایت انگلیس از رفسنجانی در انتخابات نوشت و از او خواست تا در برابر انگلیس موضع‌گیری کند.

در مقابل اصلاح‌طلبان نیز اصولگرایان را متهم به «توطئه‌گری» در انتخابات کرده و گفته‌اند آن‌ها قصد دارند به روش‌های غیرقانونی آرای خود را بیشتر کنند.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر رد صلاحیت‌های صورت گرفته از سوی شورای نگهبان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: «ضرر این اقدامات ضربه‌ای بد و جبران‌ناپذیر به انقلاب زده، چون ایجاد تفرقه و تشتت میان مردم، در ۳۷ سالگی انقلاب اصلاً پسندیده نیست.»

او افزود: «امروز کسانی که متولی بخش‌های قانون جامعه هستند، عده کثیری را به دلیل عدم التزام به اسلام و انقلاب اسلامی رد می‌کنند و این به معنای ایجاد تفرقه در جامعه است.»

هاشمی رفسنجانی پیش از این، در روز ۱۲ بهمن نیز از رد صلاحیت‌ها، به‌ویژه رد صلاحیت حسن خمینی، نوه رهبر انقلاب ایران انتقاد کرده بود.

در پی این انتقادها مخالفان رفسنجانی در رسانه‌ها به او حمله کرده و او را مخالف قانون و شورای نگهبان دانستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.