ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشمکش بر سر لیست خبرگان: چه کسی مصباح است؟

در بنری که فرمانداری تهران در حوزه‌های انتخابیه پایتخت نصب کرده، شهرت غلامرضا مصباحی مقدم، کاندیدای دیگر خبرگان، مصباح درج شده است. رسانه‌های اصولگرا این اقدام را شیطنت علیه آیت‌الله مصباح نامیده‌اند.

در فهرستی که از سوی فرمانداری تهران در حوزه‌های انتخابیه پایتخت نصب شده، شهرت غلامرضا مصباحی مقدم، کاندیدای دیگر خبرگان، مصباح درج شده است. رسانه‌های اصولگرا این اقدام را شیطنت علیه آیت‌الله مصباح نامیدند اما موضوع در نهایت به نفع او شد زیرا شورای نگهبان تصمیم گرفت هر رایی با نام مصباح به صندوق‌ها ریخته شده، جزء آرای این روحانی تندرو محاسبه شود.

دفتر مصباح یزدی در اطلاعیه‌ای نسبت به درج عنوان مصباح برای یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات مجلس ابراز نگرانی کرده است. این نامه به ستاد انتخابات و شورای نگهبان نوشته شده تا بنر نصب شده در شعب اخذ رای اصلاح شوند.

سایت "دانا" صبح جمعه هفتم اسفند گزارش داد که در لیست‌های فرمانداری تهران، اقدام عجیبی صورت گرفته است: «در قسمت شهرت کاندیداها، شهرت آیت‌الله مصباح مقدم، مصباح درج شده در حالی‌که کسی ایشان را با این شهرت نمی‌شناسد و نام مصباح برای همه رای دهندگان یادآور آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی است.»

حمید رسایی، نماینده جنجالی مجلس نیز یادداشتی در این زمینه نوشته و گفته است جلوی شهرت آقای مصباح را خالی گذاشته‌اند اما شهرت آقای مصباحی مقدم را مصباح نوشته‌اند: «اولا تا کنون کس نشنیده که آقای مصباحی‌مقدم را مصباح خطاب کنند، برای همین در هیچ یک از اوراق تبلیغاتی آقای مصباحی مقدم به این شهرت اشاره نشده است. علاوه بر این، یکی بودن شهرت و اصل فامیلی یک فرد چه معنا دارد!»

خبرگزاری تسنیم از مجموعه رسانه‌ای حامیان مصباح یزدی می‌نویسد این به معنای آن است که هر کس نام مصباح را در برگه رای خود بنویسد این رای احتمالا بین تقی مصباح و غلامرضا مصباحی مقدم تقسیم می‌شود: «جالب آن که نام این دو کاندیدا نیز دقیقا در کنار هم قرار داده شده و کد انتخاباتی‌شان هم پشت سر یکدیگر قرار دارد.»

روشن نیست این اقدام، برای برجسته‌تر کردن نام مصباح یزدی در انتخابات و برپایی موج دیگری برای ایجاد شائبه نسبت به میزان آرای اوست یا خیر. در روزهای گذشته، اصولگرایان روی کارزار پیشگیری از ورود جنتی، یزدی و مصباح (مثلث جیم) به مجلس خبرگان، تبلیغات گسترده‌ای به راه انداخته و آن را انگلیسی خواندند.

محمد حسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور در واکنش به اعتراضیه دفتر مصباح یزدی گفته است: هر دو کاندیدا با شهرت مصباح ثبت‌نام کرده‌اند و هنگام شمارش آرا می‌توان به کد نامزد مراجعه و آن را لحاظ کرد.

شورای نگهبان اما با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هر برگه‌ای با نام مصباح به صندوق‌ها ریخته شده باشد، جزء آرای محمدتقی مصباح یزدی شمارش خواهد شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • esi

    قییافه .مثل سد علی*** .عین ابلیس مجسم است .لعنت بر امریکا..