ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حملات هوایی روسیه و حکومت اسد ساعاتی پیش از آتش‌بس»

در حالی‌که چند ساعت بیشتر به موعد آتش‌بس در سوریه نمانده خبرهایی از حملات تازه هوایی روسیه به مناطقی که نیروهای شورشی سوریه در آن‌ها مستقرند، منتشر شده است.

در حالی‌که چند ساعت بیشتر به موعد آتش‌بس در سوریه نمانده خبرهایی از حملات تازه هوایی روسیه به مناطقی که نیروهای شورشی سوریه در آن‌ها مستقرند، منتشر شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، شاهدان عینی روز جمعه ۲۶ فوریه / ۷ اسفند گفته‌اند جنگنده‌های روسیه و حکومت سوریه چندین منطقه تحت کنترل نیروهای مخالف رژیم اسد را بمباران کرده‌اند.

ساکنان محلی گفته‌اند تنها در دوما، یکی از مناطق حومه دمشق، دست‌کم ۱۰ حمله هوایی و شلیک توپخانه‌ای صورت گرفته است.

نیروهای امدادرسان از قربانیان غیرنظامی در این حملات خبر داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز به‌نقل از شاهدان عینی می‌گوید از نیمه‌شب گذشته به اهدافی در استان‌های شمالی ادلب، حلب و حما حمله شده است.

بنا به این گزارش حملات نیمه‌شب گذشته شدیدتر از حملات روزهای گذشته بوده است.

در همین حال دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، مسئولیت این کشور در حملات به غیرنظامیان را رد کرد و گفت هیچ مدرکی درباره این اتهامات وجود ندارد.

روز دوشنبه ۲۲ فوریه / ۳ اسفند روسیه و آمریکا بر سر آتش‌بس در سوریه توافق کردند. بر اساس این توافق آتش‌بس شامل حال نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) و جبهه النصره که تروریست خوانده می‌شوند، نمی‌شود.

حکومت بشار اسد، کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه (HCN) و «یگان‌های مدافع خلق کرد» (YPG) در شمال سوریه از این آتش‌بس استقبال کرده‌اند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن در پیوند با آتش‌بسی که در پیش است از روسیه و متحدانش خواست تا بر تعهدات خود بایستند. اوباما بر قطع بمباران‌ شهرهای محاصره شده و کمک‌رسانی به مردم تأکید کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.