ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی در قم دوم شد: ریزش ۱۱۰هزارتایی آراء

احمد امیرآبادی فراهانی، علی لاریجانی و مجتبی ذوالنوری به ترتیب بیشترین آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه قم کسب کردند.

احمد امیرآبادی فراهانی، علی لاریجانی و مجتبی ذوالنوری به ترتیب بیشترین آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را در حوزه انتخابیه قم کسب کردند. دوم شدن لاریجانی که با لقب «راست عاقل» در قم مشهور است، خبر سیاسی هیجان‌انگیزی برای مخالفان او در میان جریان‌های سیاسی تندروتر مانند «جبهه پایداری» و جریان‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد است.

علی لاریجانی در دوره‌های هشتم و نهم مجلس، نماینده نفر اول قم بوده است.

همچنین آیت‌الله محمد مؤمن نیز به‌عنوان نماینده قم در خبرگان رهبری انتخاب شد.

رئیس مجلس نهم- علی لاریجانی - که پیش از این دو بار نفر اول انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قم شده بود، این بار با ریزش ۱۱۰ هزارتایی رأی مواجه شده است. این آمار البته هنوز از سوی وزارت کشور اعلام نشده و خبری است که خبرنگاران از جمله خبرنگار «مهر» از  محل ستاد انتخابات استان قم منتشر کرده‌اند.

افت تعداد رأی‌های لاریجانی در قم را «رجا نیوز»، از رسانه‌های نزدیک به جریان محمود احمدی‌نژاد و «فردا نیوز» با هیجان منتشر کردند. این رسانه‌ها این‌طور نوشته‌اند که حضور علی لاریجانی در لیست اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، دلیل افت تعداد رأی‌ها او در قم بوده است.

این در حالی است که در طول تبلیغات انتخاباتی برای مجلس دهم، علی لاریجانی کماکان خود را اصول‌گرا خوانده است.

«فردا نیوز» نوشته است که لاریجانی اصول‌گرایان قم را در تلاش‌هایشان برای رسیدن به لیست واحد تنها گذاشته است و این نامزد مجلس دهم در این خصوص تنها به گفتن این جمله بسنده کرده است: «لیستی را که روحانیت تأیید کند، می‌پذیرم.»

استان قم ۳ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. ستاد انتخابات استان قم، نتایج شمارش آرا در قم  را به این ترتیب اعلام کرده است:

از مجموع ۴۶۴ هزار و ۷۱ رأی، احمد امیرآبادی فراهانی با ۲۲۵ هزار و ۵۵۶ رأی، علی لاریجانی با ۱۶۲ هزار و ۴۰ رأی و مجتبی ذوالنوری با ۱۴۳ هزار و ۶۵۴ رأی بیشترین آرای این دوره از انتخابات را از آن خود کردند. تعداد واجدان شرایط شرکت در انتخابات استان قم ۷۶۷ هزار و ۷۳۰ نفر بودند که در این دوره از انتخابات ۴۶۴ هزار و ۷۱ نفر آرای خود را به صندوق‌های رأی انداختند.

مقایسه آرای این سه نماینده در مجلس هشتم، نهم و دهم:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • m.

    شاید مهمترین اشتباه اضلاح طلب ها در این دوره حمایت از لاریجانی بود؟ بدون شک حمایت اصلاح طلب ها نبود ایشان رای نمی آورد و امید است که قدر این موقعیت را دانسته و نمک خورده نمکدان نشکند.