ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نتایج اولیه انتخابات مجلس؛ رقابت نزدیک اصول‌گرایان و حامیان دولت

گزارش‌های اولیه شمارش آرای انتخابات مجلس از رقابت نزدیک حامیان دولت و ائتلاف اصول‌گرایان حکایت دارد. به گفته وزیر کشور نتایج بیشتر حوزه‌ها تا شامگاه ۸ اسفند اعلام خواهد شد.

وزیر کشور از شمارش ۷۰ درصد آرای انتخابات مجلس خبر داد و گفت که وزارت کشور تلاش می‌کند که تا آخر امشب (شنبه هشتم اسفند) ۸۰ درصد نتایج نهایی شهرستان‌ها را اعلام کند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران ظهر شنبه هشتم اسفند در یک کنفرانس خبری میزان مشارکت در انتخابات را ۳۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت که «این آمار براساس آمار استعلامی و ثبتی است و آمار قطعی بر اساس میزان آرای ماخوذه اعلام خواهد شد.»

براساس اظهارات او میزان مشارکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک به ۶۱درصد برآورد می‌شود. ستاد انتخابات وزارت کشور جمعیت واجدین شرایط رای را ۵۴ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۲۴ نفر اعلام کرده بود.

رحمانی فضلی همچنین گفت که نخستین نتایج شمارش آرا در حوزه انتخابیه تهران شامگاه شنبه اعلام خواهد شد. به گفته او تا ظهر امروز سه هزار صندوق رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در تهران شمارش شده اما «تعداد ثبت شده و نهایی شده به آن مقدار بالا نیست» که نتایج آن اعلام شود.

براساس نخستین نتایج اعلام شده از سوی ستاد انتخابات کشور، بیش از ۱۶درصد از نمایندگان مجلس نهم از راه‌یابی به دور بعدی مجلس بازمانده‌اند.

خبرگزاری «تسنیم» که به سپاه پاسداران نزدیک است، مدعی شد که براساس آرای شمارش شده ائتلاف اصول‌گرایان پیروز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وب‌سایت خبرآنلاین هم که به علی لاریجانی نزدیک است در گزارشی از پیروزی نامزدهای مستقل در حوزه‌های انتخابیه خبر داد. براساس این گزارش در میان ۸۴ نامزدی که بیشترین آرا را در حوزه‌های انتخابیه مختلف کسب کردند، ۲۶ نفر مستقل، ۲۱ نفر از لیست حامیان دولت و اصلاح‌طلبان و ۱۸ نفر نیز از لیست ائتلاف اصول‌گرایان هستند.

ستاد انتخابات وزارت کشور تا ساعت ۱۶ امروز نتایج آرای ۴۲ حوزه انتخابیه را اعلام کرد که براساس آن رقابت نزدیکی میان حامیان دولت و ائتلاف اصول‌گرایان در جریان است.

آخرین شمارش‌ها تا ساعت ۱۴ به وقت تهران:

استان/ حوزه انتخابیهلیست اصولگرایانلیست امیدلیست صدای ملتنفر پیروز/ ورود به مرحله دومآرا
اهر و هریس:آذربایجان شرقیمهدی حسینیانبیت الله عبدالهی
بستان‌آباد:احد خیریغلامرضا نوریغلامرضا نوری قزلجه
بنابضیاء‌الله اعزازیمحمد باقریضیاء‌الله اعزازی۲۶ هزار و ۳۸۳
تبریز، اسکو و آذر شهرمحمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی و معصومه راشد، لطیف لطیفیمسعود پزشکیان، علی اصغر الموسوی،حجت الاسلام عباس عباس زاده،محمدرضا اسلامی، شهاب الدین بی مقدار، زهرا ساعیمسعود پزشکیان، میرهادی قره سید رومیانی، علیرضا منادی، زهرا ساعی، محمدحسین فرهنگی، عباس عباس‌زاده
سرابداوود روشنی
شبسترعلی علی‌لوکریم قیاسی مرادی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.