ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سه هنرمند ایرانی به حبس محکوم شدند

مهدی و حسین رجبیان و یوسف عمادی از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

مهدی رجبیان، یوسف عمادی دو موزیسین و حسین رجبیان، فیلمساز از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدند.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یکشنبه نهم اسفند گزارش داد این سه هنرمند پیشتر در دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به اتهام «توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام» هرکدام به شش سال حبس تعزیری و پرداخت جریمه محکوم شده بودند.

مهدی رجبیان، حسین رجبیان و یوسف عمادی در مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ساری بازداشت شدند.

آن‌ها پس از دو ماه حبس انفرادی و بازجویی در بند دو-الف سپاه پاسداران در زندان اوین، با وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

این سه هنرمند در جریان برگزاری دادگاه از داشتن وکیل محروم بودند.

سازمان عفو بین الملل هفته گذشته در گزارشی خواهان نقض احکام قضایی این سه هنرمند شده و اعلام کرده بود که حسین رجبیان، مهدی رجبیان و یوسف عمادی به دلیل فعالیت هنریشان به حبس محکوم شده‌اند و اگر این احکام اجرا شود، عفو بین‌الملل آنان را زندانی عقیدتی تلقی می‌کند.

پیش از این نیز بیش از ۴۰۰ هنرمند ایرانی در نامه‌ای سرگشاده‌ به علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، از او خواسته بودند ترتیبی دهد تا نهادهای امنیتی، هنرمندان ایرانی را تحت فشار قرار ندهند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صابر از تهران

    هزار و چهارصد سال ضدیت تمام عیار با فرهنگ و تمدن و هنر و هنرمند. این دین دین ارازل و اوباش است ای مردم از آن فاصله بگیرید. این موسیقی را تصویر را زیبایی را انسانیت را و هخر چه که خوبی ست را زیر نعلین روحانیت ناپاک له می کند ای مردم وای بر ما. در ضمن من نیز چون بسیاری همچون خوردن استفراغی و نجاستی از روی اجبار رفتم و رای دادم اما در دلم تنفرم نسبت قرآن و اسلام و محمد *** و علی گردن زن چنان بزرگ است که خودم را در برابر این تنفر کوچک و کودک می بینم. مرگ بر اسلام و مرگ بر سپاه پاتسداران و مرگ بر بسبیج و مرگ بر روحانیت.