ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ادعای پیروزی اکثریت اصولگرایان بلاهت است»

عباس عبدی در نقد روش‌های تبلیغاتی ائتلاف اصولگرایان می‌گوید هضم یک پرس کله‌پاچه برای کودک دو روزه راحت‌تر از این بود که رئیس فرهنگستان کشور با کلاه مخملی‌ها همایش برگزار کند.

عباس عبدی، تحلیلگر سیاسی در گفت‌وگو با سایت "فرارو" می‌گوید کجای دنیا ۸۰ درصد یک مجلس که تماما از یک جریان سیاسی است رای نمی‌آورد و باز هم آن جریان را در انتخابات جدید پیروز شده تلقی می‌کنند؟

عبدی در این مصاحبه عنوان کرده که تیتر زدن رسانه‌ها مبنی بر پیروزی اکثریت اصولگرایان، یک بلاهت و بدتر از شکست است. او می‌گوید مشکل اصلی اصولگرایان، درک صوری آنها از وحدت و تصور حداد عادل از یکپارچه شدن آنها با دادن یک لیست مشترک بود: «وگرنه مخالفان و موافقان برجام و دولت چگونه می‌توانستند در یک لیست قرار بگیرند.»

عبدی در نقد روش‌های تبلیغاتی اصولگراها از جمله گفته است: «هضم یک کله پاچه برای یک کودک دو روزه راحت تر از این بود که رئیس فرهنگستان یک کشور با کلاه مخملی ها همایش برگزار کند.»

او افزوده که خوب بود اصولگرایان با دو یا سه لیست وارد انتخابات می شدند تا هر لیست بازتاب بخشی از ماهیت آنها باشد و فضا دو قطبی نمی‌شد.

«کی برد کی باخت؟»

به اعتقاد عبدی، اصولگراها در انتخابات چوب جبهه پایداری و طرفداران احمدی‌نژاد را خوردند زیرا لیدری و راهبری لیست شان در دست جبهه پایداری بود. او در عین حال از این که نیروهای اصولگرا دیگر در مجلس واجد "سر" نخواهند بود و کسانی مثل احمد توکلی یا ابوترابی فرد صاحب کرسی نمی‌شوند، اظهار تاسف کرده است.

عبدی می‌گوید خوب است قانون اساسی تغییر کند تا انتخابات سهمیه‌ای باشد و نامزدهای یک گروه نتوانند همه کرسی‌های مجلس را به دست بگیرند.

این تحلیلگر سیاسی درباره آرایش سیاسی مجلس دهم به این اشاره کرد که ترکیب سیاسی مجلس تا حدود زیادی تحت تاثیر «فضا» است: «به طور مثال همین مجلس تا وقتی احمدی‌نژاد در قدرت بود، طرفدار احمدی‌نژاد بود و وقتی روحانی آمد تا حدودی طرفدار روحانی شد. لذا فضا تاثیرگذار است و این فضا در انتخابات تهران معنا پیدا می‌کند.»

خبرگزاری فارس در یادداشتی سیاسی، احساس موفقیت اصلاح‌طلبان از نتایج انتخابات در تهران را به "پیروزی نمایی یک شکست سنگین با عینک اصلاحات" و تبدیل "توهم ۸۸ به توهم  ۹۴" نسبت داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • دکتر کامکار

    جمهوریخواه محترم ؛ ما هر روز شاهد این درخواست تکراری در سایت های مختلف هستیم که مهم نیست طرف چه میگویداما قبل از هرچیز میباید از مردم یعنی از شما عذر بخواهد و بعد حرف بزند. بنده بسیار سپاسگزار خواهم شد اگر لطف فرموده بجز شخص خودتان بفرمایید این مردم چه کسانی هستند ؟ هنگامی که ۹۹% مردم به جمهوری اسلامی رای آری دادند و در فردای تسخیر سفارت امریکا که رهبر انقلاب آنرا بزرگتر از انقلاب بهمن و انقلاب دوم نام نهاد ومردم چه با دستبوسی ایشان و چه با حضور روزانه در مقابل سفارت امریکا همچنان حمایت خود را از این حرکت نشان دادند آیا در چنین درخواستی زره ای منطق نهفته است؟ آیا عبدی و گنجی که بابت تحولات فکری و مردود شمردن آن حرکت به زندان انفرادی افتادند میباید از مردمی که احمدی نژاد را در دور اول انتخاب کردند عذرخواهی کنند؟ آیا با اینگونه توقعات فکر نمیکنید راه پیوستن دیگران به خود را مشگل میکنید؟

  • جمهوریخواه

    جناب عبدی اول باید از ملت ایران بابت حمله و تسخیر یک سفارت خارجی و عواقب سیاسی جانبی آن ، از جمله جنگ تحمیلی عراق ،تحریمها و تبلیغ های منفی رسانه ایی علیه ایرانیان ، و ملت آمریکا برای گروگانگیری دیپلماتها و شهروندان آن ، رسمأ عذر خواهی کند و بعدأ چنین تحلیل های دموکراتیک صادر کند!!