ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طاعون جان ۶۰ رأس از حیات‌وحش تهران را گرفت

۶۰ رأس از حیات وحش شامل ۵۶ رأس کل و بز، چهار رأس قوچ و میش در اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران تلف شده‌اند.

به گفته رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، ۶۰ رأس از حیات وحش در اثر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در تهران تلف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران( ایلنا)، محمد کرمی، رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، در رابطه با شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان تهران گفت: «این بیماری تاکنون موجب تلف شدن ۶۰ رأس از حیات وحش شامل ۵۶ رأس کل و بز، چهار رأس قوچ و میش در منطقه خجیر شده است».

به‌گفته او منشأ این بیماری مشخص نیست، اما معمولاً از دام‌های اهلی به حیات وحش سرایت می‌کند و ممکن است، دام‌های اهلی در مناطق اطراف منشأ این مشکل باشند.

کرمی افزود که این منطقه قرق و قرنطینه شده است و در ۱۰ الی ۱۲ روز اخیر هیچ تلفاتی مشاهده نشده است.

او با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون در جلوگیری و کنترل این بیماری، گفت: «دامپزشکی باید حتماً دام‌های اهلی را واکسینه کند، ما طی مکاتباتی که با اداره کل دامپزشکی استان تهران داشتیم، درخواست کرده‌ایم تا وضعیت بیماری را در سطح استان به ما اعلام کنند و در کلیه مناطق حفاظت شده دام‌های اهلی را واکسیناسیون کنند که البته این کار البته جزو وظایف قانونی سازمان دامپزشکی است.»

تلف شدن این ۶۰ رأس حیوان در حالی است که شهریورماه سال جاری در زنجان و طالقان ۸۲ رأس بز وحشی و کل نیز از طاعون تلف شدند.

بیماری طاعونِ حیوانی قابل سرایت از دام اهلی به حیوانات وحشی است و در مکان‌هایی مشاهده می‌شود که دام اهلی در تماس با حیوانات وحشی هستند یا از آبشخورهای مشترک استفاده می‌کنند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.