ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«حمایت مسئولان پیشین ایران از حمله به سفارت بریتانیا»

علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه دولت پیشین ایران می‌گوید در ماجرای حمله تندرو‌ها به سفارت بریتانیا، شماری از مفامات دولتی از این حمله حمایت می‌کردند.

علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه دولت پیشین ایران می‌گوید در ماجرای حمله تندرو‌ها به سفارت بریتانیا، شماری از مقامات  دولتی از این حمله حمایت می‌کردند.

حمله به سفارت بریتانیا در تهران در سال ۱۳۹۱

صالحی که در حال حاضر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران است به خبرآنلاین گفت که چهار سال پیش (آذر ۱۳۹۰) برای شرکت در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی در عربستان به‌سر می‌‌برده که متوجه حمله تندرو‌ها به سفارت بریتانیا در تهران شده است.

او می‌گوید: «مدام ماجرا را پیگیری می‌کردم و واقعاً هم مسئله حاد و مشکل بود و خیلی از مسئولین وقت هم با این حمله همراهی کردند و خیلی از جبهه‌های سیاسی هم با این ماجرا همراهی کردند.» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از این مسئولان نامی نبرده است.

صالحی افزود که خروج «نیروهای خودسر» از سفارت به این سادگی انجام نشد و «ما هرچه می‌گفتیم این افراد از سفارت بیرون نمی‌رفتند تا این‌که ساعت ۱۱ شب بالاخره با رایزنی‌های فراوان، غائله ختم شد، هرچند هزینه‌های بسیاری متوجه کشور شد.»

روابط ایران و بریتانیا پس از حمله گروهی از تظاهرکنندگان در سال ۱۳۹۱ به سفارت بریتانیا در تهران و تخریب و غارت اموال این سفارت، به تیرگی گرایید. این کشور ضمن بستن سفارت خود در ایران دیپلمات‌های ایرانی را نیز از بریتانیا اخراج کرد. در تحولات پس از روی کار آمدن حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران، دو کشور در مهر ۱۳۹۲ به مبادله کاردار غیرمقیم مبادرت کردند.

در همین حال صادق حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز هفته گذشته خبر داد که بخش کنسولی سفارت بریتانیا آغاز به کار می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.