ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت ترکیه می‌خواهد کنترل یک روزنامه مخالف را در دست بگیرد

دولت ترکیه قصد دارد کنترل روزنامه «زمان»، از روزنامه‌های منتقد را در دست بگیرد. دادگاهی در استانبول روز جمعه ۴ مارس / ۱۴ اسفند تصمیم گرفت یک متولی دولتی برای این روزنامه تعیین کند.

دولت ترکیه قصد دارد کنترل روزنامه «زمان»، از روزنامه‌های منتقد را در دست بگیرد. دادگاهی در استانبول روز جمعه ۴ مارس / ۱۴ اسفند تصمیم گرفت یک متولی دولتی برای این روزنامه تعیین کند.

در مقابل دفتر مرکزی روزنامه «زمان»

نسخه انگلیسی‌زبان روزنامه «زمان» که با نام «تو دِیز زمان» منتشر می‌شود روز جمعه ۴ مارس / ۱۴ اسفند در توضیحی در این‌باره نوشته است ترکیه وارد «تاریک‌ترین و غم‌انگیزترین روز خود برای آزادی مطبوعات، شاخصی از دمکراسی و حکومت قانون، شد.»

این روزنامه نوشته است اقدام علیه «زمان» در چارچوب «تهدید و فشار بر روشنفکران، بازرگانان، سازمان‌های مدنی و رسانه‌ها صورت می‌گیرد تا آن‌ها را به سکوت وادار کنند.»

روزنامه «زمان» به جنبش فتح‌الله گولن، واعظ مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نزدیک است. گولن که ابتدا متحد اردوغان بود بعدها به یکی از مخالفان او تبدیل شد و در حال حاضر در آمریکا در تبعید به‌سر می‌برد. در این مدت دولت ترکیه جنبش حزمت (Hizmet) فتح‌الله گولن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی شناخته است.

«زمان» یکی از پرفروش‌ترین روزنامه‌های ترکیه است و بر اساس آماری که منتشر کرده در یک سال گذشته، از مارس ۲۰۱۵ تاکنون، شمارگان آن ۸۵۰ هزار نسخه بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • رها

    بیشتر از این در انتظار مردم غافل ترکیه هست که در اشتیاق رسیدن به حکومتی اسلامی و همراه با شریعت هستند و فکر می کردند و می کنند که اردوغان هدیه کننده دنیایی بهتر و اسلامی است که اونها رو به بهشت نزدیک تر میکنه !

  • زبان ادم

    عاقبت نقض سکولار دمورکاسی همین است. متاسفانه احزاب و جناح مذهبی در ذات خود، رواداری را قبول ندارند. اردوغان از راه دموکراسی به قدر رسید و دارد دموکراسی نابود میکند. شبیه به قدر رسیدن نازی ها. سکولار دمرکاسی، به طوری ذاتی، حقوق اقلیت و حقو بشر و حق ازادی بیان و حریم حصوصس و ازدای عقیده محترم میشمارد . پس هر حزب و جناح و فردی که این صاول پایه قبول نداشته و برهلیه اش اقدام میکند نباید در انتخبات شرکت کند.